Luova kasvumarkkinointitoimisto Parceron vahva nousuputki on jatkunut kohta jo vuoden päivät. Koronasta seuranneen alkushokin jälkeen Parcero on tehnyt vahvaa tulosta viime elokuusta lähtien, minkä takia toimiston henkilömäärä on kasvanut merkittävästi tänä vuonna.
Parceron toimitusjohtaja Antti Jokela kertoo MarkkinointiUutisille, että toimistoon luotiin keväällä viisi uutta työpaikkaa. Niinpä henkilöstön määrä kasvoi kertaheitolla jopa 25 prosenttia. Yhteensä toimistoon on tullut seitsemän uutta työntekijää, sillä kaksi työntekijää vaihtoi muihin maisemiin.
– Olemme ylittäneet kasvutavoitteet. Vauhti on ollut kovaa, ja kysyntää on ollut paljon, Jokela kertoo rekrytointien taustaa.
Parceron tilikausi päättyy kesällä, joten tarkat kasvulukemat tulevat tietoon vasta myöhemmin. Viime kalenterivuoden liikevoitto oli kuitenkin 12 prosenttia, joka oli euroissa 180 000.
– Olemme kasvattaneet vanhoja asiakkuuksiamme sekä voittaneet uusia kilpailutuksissa. Olemme tehneet todella siistejä luovia kamppiksia vanhoista asiakkaistamme muun muassa Keskon, Marli Juissin ja Technopoliksen kanssa.
Toimiston nykyisiin asiakkaisiin kuuluu edellä mainittujen lisäksi muun muassa Huawei, Talliosake ja Gold & Green.
Parceron töistä on tänä vuonna ollut vahvasti esillä muun muassa Keskolle tehty Opiskelijan K-Plussa -kampanja, joka saavutti TikTokissa loistavia tuloksia. Työ nousi TikTokin ylläpitämälle inspiraatiosivustolle ensimmäisenä pohjoismaisena kampanjana.
Parceron uusiin työntekijöihin kuuluu muun muassa toimiston entinen omistaja Robert Lindell, joka palaa juurilleen saksalaisesta huipputoimistosta, kansainvälisesti ansioituneesta Jung von Mattista. Lindell aloittaa Parcerolla AD:n roolissa.
– Robertin paluu on tosi mahtava juttu. Hän on hyvä ystäväni, ja hän on todella osaava AD, joka on työskennellyt perinteikkäässä huipputoimistossa, Jokela iloitsee.
Lindellin ohella Parcero on vahvistunut myös muilla ansioituneilla markkinoinnin ammattilaisilla. Toimistoon ovat siirtyneet Anna Urban graafisena suunnittelijana, Anna-Mari Taipalus ja Aino Ylinen copywritereina, Heikki Kärkkäinen luovana strategina, Andreas Andersson Senior Digital Marketing Expertinä ja Juuli Rantala projektikoordinaattorina. Esimerkiksi Kärkkäinen on työskennellyt aiemmin muun muassa Ifolor Interimin markkinointijohtajana sekä osana SEK:n ja Greyn Nokia-tiimiä.