Vähittäiskaupan suurtoimija Kesko selkeyttää autoiluun liittyvää kuluttajaliiketoimintaansa ja kokoaa kaikki autopalvelunsa saman brändin alle. Kesko kertoi, että yhtiö lanseeraa syyskuun alussa uuden K-Auto-brändin.
K-Auto tarjoaa asiakkaille ratkaisun uuden auton tai vaihtoauton ostoon sekä autoilun erilaiset palvelut. Tavoitteena on parantaa asiakaskokemusta.
– Uusi K-Auto vie autokauppaa helpompaan ja lähestyttävämpään suuntaan kokoamalla yhden brändin alle kaikki autoiluun liittyvät palvelut. Samalla K-Auto toteuttaa Keskon kasvuun tähtäävää strategiaa, kertoo Keskon autokaupan toimialajohtaja Matti Virtanen tiedotteessa.
Lanseerauksen myötä entinen vähittäiskaupan brändi K-Caara poistuu käytöstä. K-Auto vastaa myös Volkswagen-autojen maahantuonnista sekä tekee yhteistyötä itsenäisten autojen jälleenmyyjien kanssa.
K-Auto haluaa profiloitua vastuulliseksi auto-alan toimijaksi ja edelläkävijäksi.
– Autoalalla on nähtävillä paljon merkkejä paremmasta tulevaisuudesta, kuten latauspisteiden kasvava verkosto ja autojen pienemmät hiilidioksidipäästöt. Me teemme töitä yli tuhannen ammattilaisen voimin, jotta nämä merkit tulevaisuudesta lisääntyvät jatkossakin, Virtanen lupaa.