MarkkinointiUutiset listaa mielenkiintoisimpia markkinointialan uutisia maailmalta.
Elon Muskin aikakausi on ajanut Twitterin kriisistä kriisiin. Meta haluaa ottaa tilaisuudesta vaarin, ja on tiettävästi kehittämässä omaa tekstipainotteista sosiaalisen median alustaa. Yhtiö kertoi Platformer-uutissivustolle, että se tutkii tekstipäivitysten jakamiseen tarkoitetun itsenäisen ja hajautetun sosiaalisen median alustan mahdollisuuksia.
Sovellus kulkee koodinimellä P92, ja käyttäjät voisivat kirjautua siihen olemassa olevilla Instagram-tunnuksillaan. Projektin yksityiskohdat ovat kuitenkin vielä hämärän peitossa, eikä julkaisulle ole Platformerin lähteiden mukaan vielä aikataulua. Huhujen mukaan projektia tulisi johtamaan Instagram-pomo Adam Mosseri.
Alkoholibrändi Rémy Martin osoittaa kunnioitusta 50-vuotiaalle hip hop -kultturille yhteistyössä Mixtape Street Art Museumin kanssa.
Kampanja nostaa valokeilaan kahdeksan DJ:tä muraaleissa Yhdysvaltain suurimmissa kaupungeissa eri puolilla maata. Seinämaalauksiin integroidut QR-koodit avaavat kuluttajille tietoa kustakin DJ:stä ja heidän jättämästään jäljestä musiikkimaailmaan. QR-koodien skannaajat osallistuvat myös arvontaan, jossa he voivat voittaa liput johonkin Rémy Martin Mixtape -juhliin.
Kampanja rakentuu VSOP Mixtape Volume 3 -konjakin ympärille. Se jatkaa brändin hip hopiin liittyvien pullojen linjaa. Konjakilla ja hip hop -musiikilla on pitkä yhteinen historia, ja 90-luvulla konjakki alkoi esiintyä useiden suosittujen rap-kappaleiden sanoituksissa, mikä johti suosion kasvuun erityisesti mustien amerikkalaisten keskuudessa.
Kampanjan luovasta konseptista vastasi Fred & Farid New York ja seinämaalaukset suunnitteli kuvittaja Xia Gordon.
Aiheesta kertoi Marketing Dive.
Alkoholibrändien luovaa markkinointia jatkaa myös Twisted Tea, joka on lanseerannut VasectomUndies-kalsarit, joissa oleviin taskuihin mahtuu kaksi pikkutölkkiä juomaa.
Taskut on sijoitettu strategisesti lähelle nivuksia, helpottamaan toipumista vasektomiasta.
Pilke silmäkulmassa tehdystä kampanjasta kertoi Marketing Dive.
Kolme neljästä kuluttajasta muuttaa todennäköisemmin käytöstään kestävien valintojen suuntaan nähtyään aiheesta sisältöä sosiaalisessa mediassa, kertoo Unileverin teettämä tutkimus. 83 prosenttia vastaajista ajattelee, että Tiktokista ja Instagramista saa hyviä neuvoja vastuullisempaan elämäntapaan.
Vaikuttajilla on kyselyn mukaan kaikkein suurin vaikutus vihreisiin valintoihin, ja 78 prosenttia vastaajista kertoo näiden vaikuttavan omaan käytökseensä. Kauas taakse jäivät muun muassa tv-dokumentit, uutisartikkelit ja julkishallinnon kampanjat.
Tutkimukseen osallistui 6000 henkilöä Yhdysvalloissa, Kanadassa ja Isossa-Britanniassa.