MarkkinointiKollektiivi/Kärkimedia
Luovuus

Koitos-mainoskilpailu polkaistiin käyntiin – markkinoinnin ammattilaiset ratkovat Mieli ry:n antamaa kampanjahaastetta

18.11.2021 11:55
Toni Rajamäki
Voittajakampanja julkaistaan alkuvuodesta 2022.

Toista kertaa järjestettävä Koitos-mainoskilpailu käynnistyi torstaina Helsingissä. MarkkinointiKollektiivin ja Kärkimedian järjestämässä kilpailussa ratkotaan tiimeissä kampanjahaastetta, joka on tullut Mieli ry:ltä.

Tehtävänä on kehittää kampanjaidea, jolla voidaan herättää laajaa yhteiskunnallista keskustelua lasten edistävän ja ennaltaehkäisevän mielenterveystyön merkityksestä.

– Tavoite on saavutettu, jos yksikään suomalainen ei voi ohittaa viestiämme, kiteyttää Mieli ry:n lasten, nuorten ja perheiden mielenterveystyön johtaja Marjo Hannukkala tiedotteessa.

– Meille Mieli ry:ssä tämä on paljon enemmän kuin kampanja. Toiveemme on, että lopputulos tarjoaa meille uuden tavan puhua lasten mielenterveyden edistämisen merkityksestä eri yhteyksissä, aina vaikuttajaviestinnästä koko kansan kanssa käytävään dialogiin. Pitkän aikavälin tavoitteemme on kasvattaa Mieli-brändin sekä Mieli ry:n tunnettuutta, Hannukkala lisää.

Tiimeillä on vain kaksi päivää aikaa saada kampanjaideansa valmiiksi. Voittajakampanja julkaistaan alkuvuodesta 2022.

– Tässä kiteytyy hyvin jatkuva oppiminen meille kaikille. Jo viime vuonna kisaajat kehuivat, kuinka silmiä avaavaa oli tehdä suunnittelua tuntemattomien kanssa ja oppia toisten tavasta työskennellä. Koitoksesta pääsee ottamaan oppeja heti omaan työhönsä kisan jälkeen, sanoo kisaa tuottavan MarkkinointiKollektiivin Sanna-Kaisa Koivisto.

Kisan päätuomarina toimii tänäkin vuonna Wunderman Thompsonin vastaava luova johtaja Anu Niemonen. Muina tuomareina ovat Nokian Renkailta Head of Global Marketing Reija Laaksonen, Sinebrychoffilta Vice President Marketing Alexander Sneen sekä Raisiolta Chief Business Officer Mikko Lindqvist.

– On upeaa päästä mukaan edistämään lasten hyvinvointia ja nostamaan esiin mielenterveystyön merkitystä osana Koitos-kilpailun tuomaristoa. Tällainen tosielämän haasteeseen keskittyvä markkinointialan kilpailu haastaa hienolla tavalla tekijöitä ja tuomareita intensiiviseen työhön hyvän asian edistämiseksi. Koitos on samalla myös hyvä mahdollisuus laajentaa ammatillisia verkostoja ja odotankin innolla yhteistyötä kisatiimien kanssa! Hehkuttaa Lindqvist.

Lue myös: Kansainvälisen markkinointiviestinnän kisan tuomaristoon valittu Anu Niemonen nimitettiin Wunderman Thompsonin luovaan johtoon

MAINOS
MAINOS
MAINOS