Sosiaalisen median asiantuntijatoimisto Kurio on päässyt ehdolle historian ensimmäiseen WARC Awards for Effectiveness -kilpailuun, jossa pääpaino on markkinointikampanjoiden tuloksissa. Globaalin markkinoinnin kehittämisen eteen töitä tekevä WARC-järjestö perusti kilpailun yhdessä Cannes Lions -organisaation kanssa.
Kurio on ainut suomalaistoimisto, jonka työ pääsi ehdolle kilpailuun. Kurio ylsi mukaan Zero Exclusion -työllään, joka kamppailee voitosta B2B-sarjassa. Kyseinen työ on voittanut jo aiemmin useita palkintoja, kuten Adprofit-kultaa ja Effie-pronssin.
Kurion asiakkaana toimivat Mantsinen ja Neste, jotka olivat kampanjan toteuttamisessa vahvasti esillä. Kampanjassa oli mukana nuoria taiteilijoita, jotka maalasivat taideteoksia Mantsisen nosturilla. Nosturia liikuteltiin Nesteen tuotteiden voimin. Tauluja myytiin yhteensä 42 kappaletta, ja tuottoa kertyi yli 50 000 euroa. Varoja kohdennettiin vähävaraisia lapsia ja nuoria auttavalle Hope ry:lle.
Kampanjassa tuotiin onnistuneesti esiin Mantsisen uusi hydraulinen nosturi. Tarkoituksena oli näyttää, että nosturi pystyy yhtä tarkkaan jälkeen kuin taiteilijan sivellin. Kampanja tavoitti jopa 23 miljoonaa silmäparia, ja Nesteen markkinointi-investointimallin mukaan kampanjan tuottoprosentti oli 487.
Työn mediatoimistona toimi Dentsun Helsingin-toimisto. PR:stä vastasivat Hasan & Partners ja lontoolainen Honey Partnership.