Kauppaketju Lidl Suomi on Suomen miesten jääkiekkomaajoukkueen ja Jääkiekkoliiton uusi pääyhteistyökumppani. Yhteistyösopimus kattaa liiton ja Leijonien lisäsi lisäksi naisten, nuorten ja tyttöjen maajoukkueet.
Lidlistä tulee aktiivinen yhteistyökumppani, joka haluaa tukea pelaajien terveellistä elämäntapaa. Sopimus on kaksivuotinen, mutta se sisältää myös kaksi optiovuotta, joten parhaimmassa tapauksessa sopimus ulottuu kevääseen 2026 asti.
– Haluamme omalta osaltamme tukea suomalaista urheilua ja kulttuuria. Tämä on yksi tapamme toimia suomalaisten toimijoiden tukemiseksi. Arvomme kohtaavat Jääkiekkoliiton kanssa monelta osin, ja siksi näemme, että yhteistyö tulee olemaan hedelmällinen kaikille osapuolille. Olemme erittäin innoissamme kaikesta yhteistyöstä sekä mahdollisuudesta päästä tukemaan Leijonien matkaa kohti tulevia kisoja, kertoo Lidlin kaupallinen johtaja Mikko Forsström JKL:n tiedotteessa.
Lidl ja Jääkiekkoliitto suunnittelevat vielä, mitä toimia yhteistyö pitää sisällään, mutta merkittävässä osassa on etenkin junioritoimintaan panostaminen, mikä tukee kauppajätin aiempaa, yhteiskunnallisesti vaikuttavaa linjaa. Viime tilikaudellaan Lidl Suomi tuki kulttuuria, urheilua, koulutusta, ympäristöhankkeita ja vähävaraisia lapsiperheitä yhteensä noin 700 000 eurolla.
– Se, että lapset ja heidän vanhempansa saavat inspiraatiota terveellisiin elämäntapoihin, on varmasti jokaisessa perheessä tervetullutta. Junioreissa on talenttia, ja joistain heistä on tulossa uusia jääkiekkoilijoita, tai ehkä jopa uusia lidliläisiä. Ei siis riitä, että vanhemmat yksin koittavat edesauttaa terveellisissä elämäntavoissa. Innostamista ja tukea on saatava myös yhteiskunnan eri toimijoilta, kuten esikuvilta ja miksei myös kaupalta.
Ennestään Leijonien pääyhteistyökumppaneihin kuuluvat muun muassa Karjala, Veikkaus ja Finnair.
Lähde: Leijonat.fi