Lidl vihjasi maanantaina sosiaalisessa mediassa, että päivittäistavarakauppaketju aloittaa kesäkuussa yhteistyön vaatebrändi Makia Clothingin kanssa. Nyt Lidl on vahvistanut tiedon.
Yhteistyöllä kannustetaan suomalaisia tulevan kesän urheiluhuumaan ja tuetaan vähävaraisten perheiden lasten ja nuorten urheiluharrastusta. Myyntiin on tulossa uniikkeja tuotteita, joita tulee vain rajoitettu erä. Vielä julkaisemattomat tuotteet tulevat myyntiin kesäkuussa.
Lidlin viestintäasiantuntija Sanna Mämmi sanoo MarkkinointiUutisille, että kyseessä on poikkeuksellinen yhteistyö.
– Voisi sanoa, että kyseessä on ennennäkemätön yhteistyö. Haluamme tuoda myyntiin sellaiset tuotteet, jotka olisivat tähän kisakesään sopivia ja erityisesti suomalaisille suunniteltuja ja luotuja. Tavoitteena on nostattaa suomalaista yhteishenkeä ja tukea samalla lasten- ja nuorten urheiluharrastusta. Osa tuotteiden myyntihinnasta menee hyväntekeväisyyteen Finkey Foundationille, joka on Jääkiekkoliiton alainen rahasto, Mämmi kertoo.
Toistaiseksi yhteistyö näkyy vain Suomessa, mutta Mämmi ei kiellä, etteikö suomalaisen vaatebrändin tuotteet voisi löytyä tulevaisuudessa myös muiden maiden Lidlien hyllyistä.
– Toistaiseksi puhumme kahdesta tuote-erästä Suomessa, ja tuotteita on rajoitettu määrä. On liian aikaista arvioida tuotteiden mahdollista vientiä muihin Lidl-maihin, mutta ainahan Lidl yllättää!