MarkkinointiUutiset listaa maanantaisin edellisen viikon mielenkiintoisimpia markkinointialan uutisia maailmalta. Viime viikolla huomiota herätti muun muassa Tony Hawk, joka teki erikoisen tempauksen yhdessä vesijuomabrändi Liquid Deathin kanssa.
Skeittaajalegenda lanseerasi uuden skeittilautansa näyttävästi vesijuomabrändi Liquid Deathin kanssa. Hawk luovutti Liquid Deathille omaa vertansa, jota liuotettiin lanseerattaviin skeittilautoihin. Veri sekoitettiin maaliin, jota käytettiin laudoissa. Erikoinen markkinointitempaus keräsi valtavan huomion ja herätti fanien kiinnotuksen, sillä verta sisältäneet laudat myytiin loppuun 20 minuutissa.
Liquid Deathin brändilähettiläänä aloittanut Hawk lahjoittaa tuotoista osan hyväntekeväisyys- ja sekä skeittipuistoprojekteihinsa.
Asiasta uutisoi muun muassa Daily Mail.
Suosittu sosiaalisen median palvelu TikTok kertoi uusista panostuksistaan, joka tekee alustasta entistä houkuttelevamman mainostajille. TikTok panostaa yhteistyöhönsä verkkokauppajätti Shopifyn kanssa ja tekee tuotteiden ostamisesta aiempaa helpompaa. Mainostajat pystyvät jatkossa synkronoimaan tuotevalikoimansa TikTok-profiileihinsa. TikTokin kiinalainen versio Douyin on jo kehityksessä pidemmällä ja onnistunut tekemään verkkokauppaliikenteestä isoimman tulonlähteensä.
Markkinoinnin huipputekijä, ympäri maailman tunnettu David Droga on pestattu konsulttiyhtiö Accenturen modernin luovuuden yksikkö Accenture Interactiven toimitusjohtajaksi. Nimitystä pidettiin kohu-uutisena. Talouslehti Forbes kuvaili uutista jättipommiksi ja mainostoimistoistaan tunnetun Madison Avenuen suurimmaksi uutiseksi sitten Omnicomin ja Publicisin yhdistymisen vuonna 2013.
Suomen markkinoinnin kärkinimiin kuuluva Eka Ruola kertoi MarkkinointiUutisille mietteitään Drogan uudesta aluevaltauksesta.
– Hän on yksi arvostetuimmista tekijöistä, jos katsotaan koko mainonnan historiaa. Nyt hän vetää maailman kovimman konsulttibrändin yksikköä, jonka ytimessä on luovuus, hänen keskeinen työkalunsa. Silti on päivänselvää, että Droga on myös luunkova liikemies. Minä uskon, että hän kohtaa vain hieman erilaisemman arjen, mutta sopivalla tavalla innostavan, Ruola arvioi.
Lue Ruolan koko haastattelu täältä.
Majoitusvälittäjä Airbnb:n bränditeko herätti laajaa huomiota maailmassa. Airbnb:n perustaja ja toimitusjohtaja Brian Chesky kertoi Twitterissä, että yritys aikoo majoittaa 20 000 Afganistanista pakenevaa ihmistä välittäjiensä asuntoihin. Airbnb kustantaa kaiken.
Chesky sanoi, Airbnb haluaa näyttää esimerkkiä myös muille yrityksille.
– Toivon tämän inspiroivan muita bisnesjohtajia tekemään saman. Meillä ei ole aikaa hukattavaksi, hän totesi Twitterissä.