Kokenut markkinoija Satu Otala siirtyy autokauppaketju Kamuxilta rakennustarvikeketju Starkille, jossa hän aloittaa viestintäjohtajana ja johtoryhmän jäsenenä. Stark tiedotti nimityksestä tiistaina.
Otala on toiminut aiemmin Kamuxin viestintäjohtajana ja johtoryhmän jäsenenä. Hänen lähdöstään kerrottiin jo viime joulukuussa.
Ennen Kamuxia Otala on työskennellyt muun muassa Terveystalon, ISS:n ja Fonectan markkinoinnin ja viestinnän johtotehtävissä. Häneltä löytyy kokemusta myös viestintä- ja mainostoimistomaailmasta.
– Otalan laaja-alainen kokemus eri toimialoilta ja hänen taustansa viestinnän ja markkinoinnin johtotehtävissä tuo meille lisää sitä osaamista, jota vahvassa kasvussa oleva yrityksemme tarvitsee. Se luo meille myös erinomaisen mahdollisuuden kehittää viestintäämme vastaamaan koko Starkin tulevaisuuden tarpeita, sanoo Starkin toimitusjohtaja Harri Päiväniemi tiedotteessa.
– Haluamme vahvistaa rooliamme rakennuskaupan luotettavimpana toimittajana ja palvelutarjoajana, ja osana sitä panostamme entistä vuorovaikutteisempaan ja aktiivisempaan media- ja sidosryhmäsuhteiden hoitoon. Lisäksi haluamme vauhdittaa erityisesti asiakas- ja vastuullisuusviestintäämme, hän jatkaa.
Otala kertoo seuranneensa mielenkiinnolla Starkin viime vuosien kehitystä.
– Hyvänä esimerkkinä tästä on ammattirakentajia palveleva Nonstop 24/7 -konsepti, joka on Suomessa laajentunut jo kaikkiin suurimpiin kasvukeskuksiin. On ilo ja kunnia tuoda oma osaaminen, kokemus ja verkostot mukaan tähän kasvutarinaan ja päästä yhdessä tiimin ja eri sidosryhmien kanssa tukemaan yhtiötä sen strategian toteuttamisessa, Otala kommentoi.
– Näen myös paljon kehittämispotentiaalia ja tulevaisuuden mahdollisuuksia, joissa vahvalla viestinnällä on merkittävä strateginen rooli. Haluamme olla asiakkaillemme tärkein materiaalitoimittaja kaikissa rakentamisen vaiheissa.
Otalan työn ytimessä on vahvasti muun muassa vastuullisuusviestintä, sillä vastuullisuus kuuluu yrityksen toiminnan keskiöön. Stark Group sai hiljattain EcoVadisin platinaluokituksen vastuullisuustyöstään. EcoVadis on maailman suurin yritysvastuullisuusarviointien tekijä.
– Myös me Starkissa olemme sitoutuneet konsernin tavoitteisiin kestävämmän huomisen rakentamiseksi ja muun muassa nettonollapäästöjen saavuttamiseksi viimeistään vuoteen 2050 mennessä. Pidän tärkeänä tunnistaa kestävän kehityksen kannalta oleelliset tekijät ja panostaa juuri niihin, joilla parhaiten pystymme vaikuttamaan positiivisen ympäristövaikutuksen aikaansaamiseen. Näistä toimenpiteistä viestiminen asiakkaillemme ja muille sidosryhmillemme tulee olemaan keskeistä Starkin viestinnässä, Otala kiteyttää.