House of Laplandin Cannes Lions -festivaaliviikko on kulkenut voitokkaissa tunnelmissa, sillä Lapin markkinointi- ja viestintätalo on voittanut arvostetussa kilpailussa jo kuusi pystiä.
Maanantaina toimiston Save Salla -ilmastokampanja voitti pronssia Design-sarjassa, mutta tiistaina palkintokaappiin kampanjasta tuli kolme kultaista leijonaa ja kaksi pronssista. Kultaa tuli Direct Lions -sarjan Art Direction / Design -kategoriassa sekä PR Lions -sarjan kategorioissa Content Creation & Production ja Corporate Purpose & Social Responsibility. Pronssia tuli sekä Direct Lions -sarjan että PR Lions -sarjan Travel / Leisure -kategoriassa.
House of Laplandin mukaan Save Salla -kampanja keräsi jopa 7,5 miljardia näyttökertaa 63 eri maassa. Kampanja toteutettiin yhdessä Sallan kunnan ja brasilialaisen mainostoimiston Agencia African kanssa. Sallan kunta haki kampanjassa vuoden 2032 kesäolympialaisten isännyyttä tuodakseen esiin ilmastonmuutoksen uhat.
– Tästä on todella huikea fiilis. Kampanja oli monella tapaa hyvin poikkeuksellinen, rohkea ja tärkeä. Teemme joka päivä töitä tämän työn parissa, joten on todella hienoa, että kampanja on saanut kansainvälistä tunnustusta myös alan kilpailuissa. Meille oli tärkeää etenkin se, että voimme vaikuttaa markkinoinnin keinoin ilmastonmuutokseen ja näyttää, että tämäkin haaste voidaan taklata yhdessä tekemällä, House of Laplandin toimitusjohtaja Sanna Tarssanen kertoi MarkkinointiUutisille maanantaina.
House of Lapland ei ollut ainoa suomalaisvoittaja tiistaina, sillä myös S-Ryhmä voitti yhden kultaisen pystin. S-ryhmän Omat ostot -palvelu voitti kultaa Media Lions -sarjassa Use of Real-time Data -kategoriassa. Työssä oli mukana Carat Suomi.
Cannes Lions -festivaalit jatkuu tänään. Viimeiset palkinnot jaetaan perjantaina.