Suomalaisia viestinnän töitä valittiin tänäkin vuonna kansainvälisen viestinnän huippukilpailun Sabre Awardsin finaaliin.
Viestintätoimisto Ahjo Communications Oy:n ja terveysalan palvelun Klinikin yhteistyössä syntynyt Remove the Burden -kampanja taistelee palkinnosta Medical Technology -sarjassa, johon valittiin viisi eri työtä.
Remove the Burden kutsui verkostot mukaan ratkaisemaan terveydenhuollon kestävyysvajetta. Kampanja levisi vahvasti sosiaalisessa mediassa.
– Rakensimme yhdessä Ahjon kanssa purpose-lähtöisen kantavan ajatuksen, #removetheburden. Sen alle kokosimme yhteiskunnan kantokyvyn kannalta tärkeät viestit. Some teki loput. Vaikuttajaviestintä verkostojen avulla onnistui, kertoo Klinikin markkinointijohtaja Katariina Palosaari tiedotteessa.
TBWA\Helsingin ja TietoEvryn tekemä The Polite Type -kampanja on niittänyt menestystä monissa kilpailuissa, ja työ taistelee palkinnoista myös Sabre Awardsissa, jossa se on mukana sarjoissa Technology: Software & Services ja Community Relations.
Pohjoismaiden sarjassa on mukana kaksi suomalaistyötä: Nesteen ja Hasan & Partnersin The most CO2-friendly route sekä Kurion ja Fazerin Tutti Frutti TikTok Toolkit.
Viime vuonna suomalaisten mainetta piti yllä Kurio neljällä palkinnollaan. Tämän vuoden pystit jaetaan 9. kesäkuuta.