Turkulainen digitoimisto Louhos Digital lanseerasi tänään tiistaina Selko Digital Oy -nimisen yrityksen, jonka tavoitteena on edistää yhdenvertaisuutta digimaailmassa ja nousta Suomen johtavaksi saavutettavuuden asiantuntijaksi. Louhoksen uutta tytäryhtiötä lähtee vetämään kokenut markkinoinnin asiantuntija Jere Havo (kuvassa oikealla).
Etenkin markkinoinnin kentässä poikkeuksellinen verkkopalvelu tarjoaa saavutettavia verkkosivuja, sisällöntuotantoa, konsultaatioita ja visuaalisia ratkaisuja ihmisten erilaiset rajoitteet huomioon ottaen. Tällaisia palveluita saattavat tarvita muun muassa ikäihmiset, näköongelmista kärsivät ihmiset ja kuulovammaiset.
Louhos haluaa ensisijaisesti tehdä hankkeellaan hyvää. Arviolta yli miljoona suomalaista tarvitsee saavutettavia verkkopalveluita, ja vaikka Euroopan Unionin saavutettavuusdirektiivin mukaan julkisten ja joidenkin yksityisten digitaalisten palveluiden täytyy olla saavutettavassa muodossa, nähdään Louhoksessa tarvetta uudelle palvelulle. Selko Digital haluaa tuoda esimerkiksi kulttuurialan yrityksien verkkopalvelut saavutettavuuden piiriin.
Hanke tukee Louhoksen vastuullisuustemoja, mutta samaan aikaan toimisto näkee Selko Digitalissa bisnespotentiaalin.
– Plus-miinus-nolla-tulos ei ole pidemmän päälle se, mitä tavoitellaan, mutta emme mene tulos edellä. Ensimmäisten vuosien mahdollinen tulos investoidaan osaamisen ja tekemisen kasvuun. Tarkoitus on rakentaa palveluntarjontaa ja brändiä järkevästi ajan kanssa ja hyvässä synergiassa Louhos Digitalin kanssa. Tässä hetkessä tärkeintä on tarjota asiakkaidemme asiakkaille heidän ansaitsemiaan saavutettavia palveluita, lisätä keskustelua yhdenvertaisuuden lisäämiseksi ja kehittää Selkoa yrityksenä siinä taustalla, Louhoksen toimitusjohtaja Iiro Junnila (kuvassa vasemmalla) kertoo MarkkinointiUutisille.
Junnila sanoo, että Louhoksen asiakkaat voivat hyötyä isosti Selko-palvelusta, sillä saavutettavuuden lisääntymisen myötä toimiston asiakkaiden potentiaalinen asiakaskunta kasvaa.
– Saavutettavuuteen panostaminen on vastuullista toimintaa, joka kohentaa myös brändi-identiteettiä ja työnantajamielikuvaa, hän lisää.
Junnila uskoo, että yritykset panostavat jatkossa entistä enemmän merkityksen tuomiseen. Sitä samaa Louhos ja Selko haluavat antaa ihmisille.
– Uskon, että vastuullinen liiketoiminta ja vastuullinen markkinointi tulevat nostamaan päätään entisestään. Annetaan merkityksellisyyttä ja samaistumispintaa ihmisille konkreettisilla teoilla, eikä vain puhumalla. Merkitys, ihmisyys ja inhimillisyys edellä, taktiset ja tekniset keinot sitten hyvänä kakkosena.