Bob the Robot
Luovuus

Virtuaalivaikuttaja Myrskyn palkintosade sai jatkoa: tällä kertaa työ vei MK Vuoden Paras -tunnustuksen

9.6.2022 12:10
Toni Rajamäki
Myrsky on palkittu aiemmin tänä vuonna Grand Onessa ja Vuoden Huipuissa.

Bob the Robotin Mieli ry:lle tekemä virtuaalivaikuttaja Myrsky on ollut tänä vuonna kovassa vedossa markkinointialan kansallisissa kilpailussa, ja keskiviikkona työ nappasi taas yhden pystin lisää.

Tällä kertaa Myrsky sai MarkkinointiUutisia julkaisevan MarkkinointiKollektiivin jakaman MK Vuoden Paras -tunnustuksen. Voittajasta kerrottiin MK Teematilaisuudessa Onnistunutta Markkinointia.

Lue myös: Bob the Robot toteutti innovatiivisen virtuaalivaikuttajakampanjan, joka herätti brändien, vaikuttajien ja kuluttajien kiinnostuksen

Aiemmin tänä vuonna Myrsky voitti digitaalisten töiden Grand One -kilpailussa kampanjapuolen Grand Prix’n eli pääpalkinnon ja viisi eri sarjaa tehden historiaa. Yksittäinen työ ei ole koskaan aiemmin voittanut viittä eri sarjaa. Luovan suunnittelun Vuoden Huipuissa Myrsky nappasi pääpalkinnon ja yhden Kultahuipun.

MAINOS

Myrskyn avulla tuotiin esiin nuorten ongelmia, jotka ovat kasaantuneet korona-aikana. Nuoret saivat kertoa omasta mielenmaisemastaan, ja Myrsky kanavoi ajatukset julkisuuteen muun muassa sosiaalisen median kautta. Myrskyn omilta verkkosivuilta näki vaikuttajan sen hetkisen mielentilan, joka saatiin nuorten antamien vastauksien perusteella. Myrskyn Instagram-tilillä puolestaan jaettiin nuorten kertomia oikeita tarinoita.

– Myrsky ei olisi koskaan voinut olla niin aito, ellemme olisi suoraan kääntäneet nuorilta saatua palautetta Myrskyn sisällöiksi. Myrskyn rakentamiseen osallistui 40 000 nuorta. Jollei näiden nuorten sisältöjä olisi pystytty käyttämään suoraan, jopa kaikkine virheineenkin, ei Myrskystä olisi koskaan voinut tulla niin aitoa. Välillä meidän alaa leimaa täydellisyyden tavoittelu, mutta voisi olla inhimillisempää antaa niiden virheiden näkyä, miettii Bob the Robotin luova johtaja ja perustaja Toni Tiusanen.

Myrskyn kanssa tunnustuksesta kisasivat TBWA\Helsingin Burger Kingille tekemät kampanjat Kingi, meemejä ja mopoja ja Love Conquers All, Folk Finlandin Kokkikartanolle tekemä konsepti Kokkikartano – pienen keravalaisen ruokatehtaan kasvutarina, Ivalo Creative Agencyn Fazerille tekemä Oman tiensä kulkijoille -kampanja ja Duunitorin Koeaika-kampanja.

Voittajan valitsi MarkkinointiKollektiivin yhteisö. Vuoden Paras -tunnustuksen ovat aikaisemmin saaneet CMI:n Älä kerro Martille, Helsingin Sanomien The Land of Free Press, Valion Sweet Suite sekä Zoanin Ikuinen vappu.

MAINOS
MAINOS