Kuva: Canva Pty Ltd.
Digitaalisuus

Jobilla ja Talentadore tekoäly-yhteistyöhön

13.11.2024 8:39
Mikko Perttunen
Hakijamäärät ovat taantumassa lisääntyneet samalla kun HR-osastoista on ehkä jouduttu karsimaan.

Suomalaiset rekrytointialan yritykset Jobilla ja Talentadore aloittavat strategisen yhteistyön, jossa yhtiöiden asiakkaat voivat hyödyntää samanaikaisesti Jobillan rekrymarkkinointityökalua sekä Talentadoren rekrytointijärjestelmää.

Tekoäly on ollut molempien yhtiöiden strategian keskiössä jo vuosien ajan. Tekoälyn avulla voidaan esimerkiksi automatisoida sosiaalisen median kohdennettua markkinointia, verkkosivusisältöjä, sähköpostiluonnoksia sekä kandidaattien sopivuuden selvittäväa rekrytointitestiä ja kandidaatin soveltuvuuden arviointia.

MAINOS

Yhtiöiden tiedotteessa arvioidaan, että taloudellinen taantuma on pakottanut monet yritykset supistamaan HR-tiimejään. Samalla rekrytointivastuu on siirtynyt takaisin esihenkilöille, joilla aikaa ei välttämättä liiaksi ole.

Markkinoilla olevan vapaan työvoiman vuoksi hakijamäärätkin ovat lisääntyneet.

– Tekoäly on itse asiassa ainoa tapa varmistaa inhimillinen hakijakokemus, sillä hakijamäärät ovat vuodessa paisuneet – jotkut yritykset saivat vuosi sitten 10 hakijaa, ja tänään he saavat 50 tai jopa 100 hakemusta. Tekoäly ei katso sukupuolta, ikää, etnisyyttä tai muutakaan personoitua tietoa, se arvioi vain kandidaatin sopivuutta, Jobillan toimitusjohtaja Henri Nordström toteaa tiedotteessa.

Jobillan ja Talentadoren yhteenlaskettu liikevaihto on vuosittain noin 13 miljoonaa euroa. Yhteistyö alkaa Suomessa, ja se tulee kasvamaan muille markkina-alueille, kuten Hollantiin, jossa molemmat yhtiöt ovat kasvaneet voimakkaasti.

MAINOS
MAINOS