UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Kauppa
Brändit
Tässä on Suomen viime vuoden paras kauppakeskusmarkkinointikampanja
14.3.2022 11:50
Palkinnon nappasi Kauppakeskus Mylly. Voittajan valinnasta vastasi Pohjoismaiden kauppakeskusyhdistys NCSC.
Toni Rajamäki
Mainonta
Clear Channelin kauppakeskusmedian verkostoon merkittävä lisäys – “Tarjoaa mainostajille erinomaisen mahdollisuuden tavoittaa ostovoimaiset kuluttajat”
10.3.2022 9:35
Ulkomainosyhtiö vastaa Espooseen avattavan Lippulaiva-kauppakeskuksen ulkomainonnan tarjoamisesta.
Toni Rajamäki
Brändit
Itä-Euroopan teemaviikoltaan “venäläistyyliset” tuotteet poistanut Lidl saa ryöpytystä – näin yritys kommentoi tapausta
9.3.2022 11:30
“Jatkossa jos vastaavia tilanteita tulee, täytyy erilaisia ratkaisuja punnita entistä tarkemmin", sanoo Lidlin kampanjointiosaston päällikkö Meri Aalto.
Toni Rajamäki
Toimistot
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: WPP lopettaa toimintansa Venäjällä, Cannes Lionsissa ei nähdä venäläisyrityksiä
7.3.2022 13:10
Venäjän hyökkäys Ukrainaan sai yritykset toimimaan maailmalla. Markkinoinnin alalla huomiota keräsi etenkin WPP:n päätös.
Toni Rajamäki
Brändit
S-ryhmältä kova päätös: luopuu liiketoiminnoistaan Venäjällä
4.3.2022 13:30
S-ryhmällä on Pietarissa 16 Prismaa, kolme Sokos Hotellia ja yhteensä noin 1000 työntekijää.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Helsinki Outlet avaa verkkokaupan alan ensimmäisten joukossa Euroopassa – ”Monikanavaisesta asiakaskokemuksesta tulee elinehto menestymiselle”
3.3.2022 11:20
Helsinki Outlet hakee monikanavaisuudella lisämyyntiä ja asiakaskokemuksen vahvistusta.
Minna Lehto
Ilmiöt
Stockmannin muotiraportti valottaa kevään ja kesän tärkeimpiä trendejä: luvassa vastuullisuutta, joustavuutta ja väri-ilottelua
1.3.2022 15:10
Trendiraportti korostaa vastuullisuutta sekä muotia, joka sopii monikäyttöisesti eri tilanteisiin.
Minna Lehto
Brändit
Suomalaisyritykset ryhtyneet toden teolla tekoihin Venäjän hyökkäyksen takia
1.3.2022 9:45
Kesko kertoi lopettavansa venäläisten tuotteiden myynnin ja elintarvikkeiden viennin Venäjälle, myös Stockmann poistaa kaikki venäläiset tuotteet valikoimastaan.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Verkkokaupan osuus globaalista vähittäismyynnistä jo neljännes vuonna 2025 – ”Internetin yleistyminen vauhdittaa kasvua vuosi vuodelta”
28.2.2022 16:45
Tietokoneella tehdyt verkkokauppatilaukset ovat edelleen suosituimpia, mutta mobiilitilaukset kurovat eroa kiinni.
Minna Lehto
Brändit
S-ryhmä ja Alko lopettavat venäläisten tuotteiden myynnin
28.2.2022 9:20
“Kaikki toivovat keinoja vaikuttaa tilanteeseen jollain tavalla, meille tämä valikoimalinjaus oli yksi sellainen”.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalainen verkkokauppapalvelu julkaisi uuden kassaratkaisun – tarjoaa yhteensopivuuden myyntipisteen ja verkkokaupan välille
24.2.2022 13:35
Uusi MyCashflow Kassa -ratkaisu pyrkii vähentämään tarvetta useille eri järjestelmille.
Minna Lehto
Ilmiöt
Kauppakeskusten myynti kasvoi viime vuonna viidellä prosentilla – yhden toimialan merkitys korostunut entisestään
23.2.2022 9:55
Myös kokonaiskävijämäärä kasvoi vuonna 2021. Vuoden viimeinen neljännes oli erittäin vahva.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
MarkkinointiUutiset etsii asiantuntijoita – hae mukaan!
18.2.2022 12:37
Asiantuntijoilta pyydetään mielipiteitä markkinoinnissa puhuttaviin aiheisiin.
Toimitus
Ilmiöt
Toimitusketjujen tehostamiseen ja ruokahävikin vähentämiseen keskittynyt suomalaisyritys Relex keräsi 500 miljoonan euron rahoituksen – jopa Wolt jäi kakkoseksi
17.2.2022 9:25
Kyseessä on historian suurin suomalaisen kasvuyhtiön keräämä rahoituskierros.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Verkko-ostamisen suosio kasvoi Suomessa loppuvuodesta – eniten ostettiin Lapissa ja iltaisin
16.2.2022 11:55
Älypuhelimen suosio verkko-ostamisessa kasvoi, mutta tietokone on edelleen suositumpi vaihtoehto.
Minna Lehto
Brändit
K-Marketin kiusaamisvapaa vyöhyke laajenee kauppojen ulkopuolelle
8.2.2022 10:00
Kauppaketjun syksyllä aloittama toimintatapa sai tunnustusta Suomen paras asiakasteko -kisassa.
Toni Rajamäki
Brändit
Maailman tehokkain ruoan verkkokauppa aloitti toimintansa Suomessa
31.1.2022 9:40
Norjalainen Oda ilmoitti Suomeen tulostaan viime keväänä. Nyt palvelu on auennut pääkaupunkiseudulla.
Toni Rajamäki
Mainonta
Kantarin vuoden mainostaja -palkinto meni Prismalle ja S-ryhmälle
28.1.2022 12:25
Mainoskakkulapio-palkintoa on jaettu jo 1980-luvulta lähtien.
Toni Rajamäki
Mainonta
Mediamainonnan määrä kasvoi Suomessa viime vuonna merkittävästi – katso tästä suurimmat mainostajat
28.1.2022 11:40
Mediamainonnassa nähtiin selkeää kasvua ensimmäisen koronavuoden jälkeen. Myös vuoden 2019 luvut ylittyivät.
Toni Rajamäki
Brändit
Tässä ovat Suomen hyvämaineisimmat kauppakeskukset – Redi jälleen hännänhuippuna
26.1.2022 13:00
Ykköspaikan vei toistamiseen Kauppakeskus Mylly. Yleisesti ottaen kauppakeskusten maine on laskenut vuoden aikana.
Toni Rajamäki
Brändit
Trendikkäät funktionaaliset juomat ovat nousseet jättisuosioon Suomessa – näin menestystä on rakennettu markkinoinnin keinoin
17.1.2022 9:20
Lejoksen maahantuomat juomabrändit Nocco ja Vitamin Well ovat rakentaneet juomiensa markkinoinnin brändilähettiläidensä ympärille.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tässä ovat Suomen suosituimmat ruoan verkkokaupat – kärkipaikasta käydään armotonta taistelua
3.12.2021 10:45
S-ryhmä ja Kesko eivät dominoi ruoan verkkokauppakisaa. Etenkin nuoret käyttävät mieluummin halvempaa vaihtoehtoa.
Toni Rajamäki
Luovuus
Kotimaisen Effie-kilpailun pääpalkinnon voittanut Antti Tapani juhli myös euro-Effiessä – SOK Marketkaupan markkinointijohtaja Lauri Toivonen kertoo, mitä huippumenestyksen taustalta löytyy
3.12.2021 9:55
Antti Tapani -muotimallisto voitti pronssia tuotteiden ja palvelujen lanseeraussarjassa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Klarnan uudistuksilla yllättävä vaikutus: muistutusmaksun saaneiden laskujen osuus laski 59 prosentilla
2.12.2021 9:35
Uudistukset myös nopeuttivat erämaksuostosten maksuaikaa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Yli 70 prosenttia suomalaisista ei ole vielä tilannut ruokaa verkosta – näillä perustein ihmiset valitsevat verkkokaupan
2.12.2021 11:15
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tekemän selvityksen mukaan yksi valintakriteeri nousee selkeästi yli muiden.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.