UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Ihmiset
Ilmiöt
Prisman kyselytutkimus: Tässä lämpötilassa kesähepeneet alkavat myydä
5.5.2023 10:24
Kevät näkyy marketeissa erityisesti farkkumyynnissä ja alusvaatteissa.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
SEKin Mad We -työpajan tähtäimessä on monimuotoisempi mainosala
4.5.2023 13:04
Monikulttuuritaustaiset nuoret pääsivät tutustumaan luovaan alaan työpajassa. Ala kaipaa monimuotoisuutta, sillä monikulttuurisesta taustasta tulevat nuoret tekijät ovat aliedustettuja Suomessa.
Satu Hurme
Toimistot
MarkkinointiUutiset listasi huhtikuun nimitykset
4.5.2023 12:51
MarkkinointiUutiset listaa kuukausittain markkinoinnin alan nimityksiä.
Mikko Perttunen
Media
Helsingin Sanomat sissimarkkinoi sananvapautta Venäjälle videopelin kautta
3.5.2023 10:52
Venäjällä suosittua Counter-Strikea ei ole ainakaan toistaiseksi kielletty.
Mikko Perttunen
Mainonta
Peliongelmissa auttavan Peluurin päällikkö: "Rahapelien mainonta kiellettävä jollain aikavälillä kokonaan"
28.4.2023 11:09
Markkinointi nähdään suurena peliongelmille altistavana tekijänä.
Mikko Perttunen
Toimistot
Suomen parhaiden työpaikkojen listauksessa markkinointialan yrityksiä – paras sijoittui kärkikolmikkoon
28.4.2023 9:49
Listaus on tehty vuodesta 2002 lähtien.
Mikko Perttunen
Toimistot
Mainostoimisto Ilme Oy:lle uusi toimitusjohtaja
27.4.2023 9:25
Jonne Sepällä on pitkä kokemus henkilöstöstä ja yrityskulttuurin rakentamisesta.
Mikko Perttunen
Toimistot
Directors Guildille kansainvälisen läpimurron kynnyksellä oleva suomalaisohjaaja
25.4.2023 9:54
Sopimus koskee vain Suomen markkinoita.
Mikko Perttunen
Mainonta
Postin brändijohtaja: ”Se, että kampanja herättää keskustelua, on ainoastaan hyvä asia”
25.4.2023 8:00
Tuore Välitämme-kampanja keräsi kyllä huomiota, mutta vähemmän kiitosta.
Mikko Perttunen
Kolumni
Saimi Hoyerilla ja American Expressillä on tuhannen taalan paikka hälventää suomalaisten epäonnistumisen pelkoa
27.4.2023 7:05
Toisin kuin moni brändi luulee, harva meistä identifioi itsensä kaikessa onnistuvaan kiiltokuvaan. Kiinnostavimmat tarinat kautta aikojen ovat aina sisältäneet myös epäonnistumisia, kirjoittaa Toni Perez.
Toni Perez
Kolumni
Markkinoijan mielenterveys järkkyy heikon itsensä johtamisen takia – niin kävi minullekin, ja tässä on tarinani
20.4.2023 7:05
Juurisyy uupumiseeni markkinoinnin tehtävissä oli vanhempieni kuolemien käsittelyn lykkääminen. Liiallinen työnteko ja työstä palautumisen laiminlyönti olivat kohdallani vain oireita syvemmästä henkilökohtaisesta epätasapainosta, kirjoittaa Mikko Rindell.
Mikko Rindell
Brändit
Kansallinen rekrytointitutkimus: Työnantajabrändiä johdetaan vain harvoin suunnitelmallisesti
13.4.2023 16:01
Huono työnantajabrändi voi olla rekrytoinnin näkökulmasta kohtalokas. Ulkoista kumppania käytetään harvoin työnantajabrändin kehittämiseen.
Mikko Perttunen
Luovuus
Suomesta kansainväliselle huipulle nousseet luovat naiset aloittavat uuden sisältömarkkinointiin keskittyvän podcast-sarjan
12.4.2023 12:39
Podcastin juontajat ovat ponnistaneet urallaan TBWA\Helsingistä Yhdysvaltoihin.
Satu Hurme
Brändit
MarkkinointiKollektiivi perustaa yhteisön myös myynnin ammattilaisille
5.4.2023 12:11
MarkkinointiUutisten kustantajan uutta yhteisöä alkaa luotsata Teemu Ilola. Yhteisölle on jo avattu Facebook-sivut ja verkkosivusto, mutta varsinainen lähtölaukaus tapahtuu toukokuussa.
Mikko Perttunen
Brändit
Porisuhdeneuvoja on houkutellut jopa uusia asukkaita – kaupunki ehti panostaa maksettuun somenäkyvyyteen vain 17 euroa, ennen kuin kampanja räjähti viraaliksi
5.4.2023 11:24
Asukasmarkkinointi on haastava laji, mutta Porissa on löydetty siihen juuri sopivalla tavalla vinksahtanut ote.
Mikko Perttunen
Toimistot
Grand Onessa vuoden yrityksenä palkitun Hasan & partnersin toimitusjohtaja: “Tämä on vasta alkua”
5.4.2023 8:04
Hasan & partners pokkasi Grand Onessa vuoden yritys -tittelin lisäksi kolme kategoriavoittoa ja kaksi kunniamainintaa.
Satu Hurme
Brändit
Suomen Kiinteistönvälittäjät: Nato-jäsenyys kasvattaa Itä-Suomen houkuttelevuutta
4.4.2023 10:41
Pitkään näivettyneet alueet voivat hyötyä uudesta tilanteesta.
Mikko Perttunen
Toimistot
Palaa Grand One -tunnelmiin - katso MarkkinointiUutisten kuvat gaalasta
31.3.2023 15:16
Torstaina palkittiin digitaalisia palveluita ja digitaalisuutta hyödyntäviä markkinointiviestinnän töitä.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Pakkaussuunnittelija Outi päihitti somepresenssillään ison rahan töitä Grand Onessa: ”Ihmiset katsovat pakkauksia uusin silmin”
31.3.2023 2:00
Outi Oravainen avasi huippusuosituksi kasvaneen TikTok-tilinsä puolisen vuotta sitten. Suosituimmissa videoissa hän muun muassa vertailee kaupan kalleimpia ja edullisimpia jauho- ja ketsuppipakkauksia.
Iina Kansonen
Media
Suomalaiset tavoittaa parhaiten YouTubesta – lähes jokainen suomalainen käyttää internetiä
30.3.2023 14:07
Some-markkinointiin käytettiin viime vuonna Suomessa noin 275 miljoonaa euroa.
Mikko Perttunen
Kolumni
"Tekoäly ei kosketa minua mitenkään", markkinoija uskottelee itselleen – helpoimman kautta ei kuitenkaan tapahdu kehitystä
4.4.2023 9:25
Uuden edessä ihmisellä on tapana pitää kaksin käsin kiinni vanhasta. Monesti olisi kuitenkin hyväksi yrittää vaikka puoliväkisin keksiä perusteluja sille, miksi kannattaisikin tarttua uuteen, kirjoittaa Mika Hyötyläinen.
Mika Hyötyläinen
Brändit
He ovat Suomen kaupallisesti kiinnostavimmat urheilijat 10.fi:n mukaan
29.3.2023 10:56
Listan kärkipää on täynnä tuttuja nimiä.
Mikko Perttunen
Kolumni
Epävarmuudesta on tehty hirveä mörkö – vaikka se voisi olla johtajan paras uusi ystävä
29.3.2023 8:43
Yritysten prosessit on suunniteltu vähentämään riskejä ja epävarmuutta. Siitä, mitä emme osaa ennustaa, on tullut vihollinen ja syy olla tekemättä mitään. Tämä on kuitenkin virhe, väittää Petteri Lillberg.
Petteri Lillberg
Ilmiöt
MarkkinointiUutiset etsii asiantuntijoita – hae mukaan!
28.3.2023 13:05
Asiantuntijoilta pyydetään mielipiteitä markkinointi- ja viestintäalaa puhuttaviin aiheisiin.
Toimitus
Mainonta
83 prosenttia suomalaisista arvioi, että vaalimainonnalla on korkeintaan hyvin vähäinen merkitys omaan äänestämiseen
28.3.2023 12:25
MarkkinointiUutisten ja Iro Researchin tutkimukseen vastanneet arvioivat parhaaksi mainoskanavaksi sosiaalisen median.
Mikko Perttunen
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.