UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Ihmiset
Mainonta
Postin brändijohtaja: ”Se, että kampanja herättää keskustelua, on ainoastaan hyvä asia”
25.4.2023 8:00
Tuore Välitämme-kampanja keräsi kyllä huomiota, mutta vähemmän kiitosta.
Mikko Perttunen
Kolumni
Saimi Hoyerilla ja American Expressillä on tuhannen taalan paikka hälventää suomalaisten epäonnistumisen pelkoa
27.4.2023 7:05
Toisin kuin moni brändi luulee, harva meistä identifioi itsensä kaikessa onnistuvaan kiiltokuvaan. Kiinnostavimmat tarinat kautta aikojen ovat aina sisältäneet myös epäonnistumisia, kirjoittaa Toni Perez.
Toni Perez
Kolumni
Markkinoijan mielenterveys järkkyy heikon itsensä johtamisen takia – niin kävi minullekin, ja tässä on tarinani
20.4.2023 7:05
Juurisyy uupumiseeni markkinoinnin tehtävissä oli vanhempieni kuolemien käsittelyn lykkääminen. Liiallinen työnteko ja työstä palautumisen laiminlyönti olivat kohdallani vain oireita syvemmästä henkilökohtaisesta epätasapainosta, kirjoittaa Mikko Rindell.
Mikko Rindell
Brändit
Kansallinen rekrytointitutkimus: Työnantajabrändiä johdetaan vain harvoin suunnitelmallisesti
13.4.2023 16:01
Huono työnantajabrändi voi olla rekrytoinnin näkökulmasta kohtalokas. Ulkoista kumppania käytetään harvoin työnantajabrändin kehittämiseen.
Mikko Perttunen
Luovuus
Suomesta kansainväliselle huipulle nousseet luovat naiset aloittavat uuden sisältömarkkinointiin keskittyvän podcast-sarjan
12.4.2023 12:39
Podcastin juontajat ovat ponnistaneet urallaan TBWA\Helsingistä Yhdysvaltoihin.
Satu Hurme
Brändit
MarkkinointiKollektiivi perustaa yhteisön myös myynnin ammattilaisille
5.4.2023 12:11
MarkkinointiUutisten kustantajan uutta yhteisöä alkaa luotsata Teemu Ilola. Yhteisölle on jo avattu Facebook-sivut ja verkkosivusto, mutta varsinainen lähtölaukaus tapahtuu toukokuussa.
Mikko Perttunen
Brändit
Porisuhdeneuvoja on houkutellut jopa uusia asukkaita – kaupunki ehti panostaa maksettuun somenäkyvyyteen vain 17 euroa, ennen kuin kampanja räjähti viraaliksi
5.4.2023 11:24
Asukasmarkkinointi on haastava laji, mutta Porissa on löydetty siihen juuri sopivalla tavalla vinksahtanut ote.
Mikko Perttunen
Toimistot
Grand Onessa vuoden yrityksenä palkitun Hasan & partnersin toimitusjohtaja: “Tämä on vasta alkua”
5.4.2023 8:04
Hasan & partners pokkasi Grand Onessa vuoden yritys -tittelin lisäksi kolme kategoriavoittoa ja kaksi kunniamainintaa.
Satu Hurme
Brändit
Suomen Kiinteistönvälittäjät: Nato-jäsenyys kasvattaa Itä-Suomen houkuttelevuutta
4.4.2023 10:41
Pitkään näivettyneet alueet voivat hyötyä uudesta tilanteesta.
Mikko Perttunen
Toimistot
Palaa Grand One -tunnelmiin - katso MarkkinointiUutisten kuvat gaalasta
31.3.2023 15:16
Torstaina palkittiin digitaalisia palveluita ja digitaalisuutta hyödyntäviä markkinointiviestinnän töitä.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Pakkaussuunnittelija Outi päihitti somepresenssillään ison rahan töitä Grand Onessa: ”Ihmiset katsovat pakkauksia uusin silmin”
31.3.2023 2:00
Outi Oravainen avasi huippusuosituksi kasvaneen TikTok-tilinsä puolisen vuotta sitten. Suosituimmissa videoissa hän muun muassa vertailee kaupan kalleimpia ja edullisimpia jauho- ja ketsuppipakkauksia.
Iina Kansonen
Media
Suomalaiset tavoittaa parhaiten YouTubesta – lähes jokainen suomalainen käyttää internetiä
30.3.2023 14:07
Some-markkinointiin käytettiin viime vuonna Suomessa noin 275 miljoonaa euroa.
Mikko Perttunen
Kolumni
"Tekoäly ei kosketa minua mitenkään", markkinoija uskottelee itselleen – helpoimman kautta ei kuitenkaan tapahdu kehitystä
4.4.2023 9:25
Uuden edessä ihmisellä on tapana pitää kaksin käsin kiinni vanhasta. Monesti olisi kuitenkin hyväksi yrittää vaikka puoliväkisin keksiä perusteluja sille, miksi kannattaisikin tarttua uuteen, kirjoittaa Mika Hyötyläinen.
Mika Hyötyläinen
Brändit
He ovat Suomen kaupallisesti kiinnostavimmat urheilijat 10.fi:n mukaan
29.3.2023 10:56
Listan kärkipää on täynnä tuttuja nimiä.
Mikko Perttunen
Kolumni
Epävarmuudesta on tehty hirveä mörkö – vaikka se voisi olla johtajan paras uusi ystävä
29.3.2023 8:43
Yritysten prosessit on suunniteltu vähentämään riskejä ja epävarmuutta. Siitä, mitä emme osaa ennustaa, on tullut vihollinen ja syy olla tekemättä mitään. Tämä on kuitenkin virhe, väittää Petteri Lillberg.
Petteri Lillberg
Ilmiöt
MarkkinointiUutiset etsii asiantuntijoita – hae mukaan!
28.3.2023 13:05
Asiantuntijoilta pyydetään mielipiteitä markkinointi- ja viestintäalaa puhuttaviin aiheisiin.
Toimitus
Mainonta
83 prosenttia suomalaisista arvioi, että vaalimainonnalla on korkeintaan hyvin vähäinen merkitys omaan äänestämiseen
28.3.2023 12:25
MarkkinointiUutisten ja Iro Researchin tutkimukseen vastanneet arvioivat parhaaksi mainoskanavaksi sosiaalisen median.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Inflaatio vaikuttaa lähes kaikkien suomalaisten ruokakoriin – näistä ruoka-aineista suomalaiset säästävät
27.3.2023 14:11
Neljännes suomalaisista tinkii hedelmistä ja vihanneksista.
Mikko Perttunen
Brändit
72 prosenttia suomalaisista kertoo, että vastuullisuus vaikuttaa heidän ostopäätöksiinsä
22.3.2023 12:15
Suomessa suhtaudutaan yritysten vastuullisuusviestintään melko positiivisesti.
Mikko Perttunen
Brändit
Nämä brändit ovat kuluttajien mielestä vastuullisimpia – Valio palasi listan kärkeen vuoden tauon jälkeen
21.3.2023 12:34
S-ryhmä oli Sustainable Brand Indexin kymmenen kärjessä vahvasti edustettuna.
Mikko Perttunen
Brändit
🔍 Jenni, 30, loi brändin, jonka tuotteet vietiin käsistä kahdessa päivässä: taustalla myyntipaikka Prismassa ja nollabudjetin TikTok-kampanja
21.3.2023 7:10
Brändeillä on tapana salata uudet tuotteet lanseeraukseen saakka, mutta Jenni Ahokas päätti osallistaa kohderyhmänsä jo tuotesuunnitteluun.
Iina Kansonen
Luovuus
Elina Bono nimettiin Golden Drum -kilpailun tuomaristoon
17.3.2023 8:00
Sherpan toimitusjohtaja tuomaroi Creative Business Excellence Drum -sarjaa.
Satu Hurme
Ilmiöt
MMA:n tutkimus: Markkinointialan miesten kuukausiansiot lähes tonnin suurempia kuin naisten
14.3.2023 12:00
Työnantajat palkitsevat hyvästä tuloksesta herkemmin myyjiä kuin markkinoijia.
Mikko Perttunen
Mainonta
Iso osa suomalaisista seuraa nyt tarjousmainontaa aiempaa aktiivisemmin
13.3.2023 10:41
MarkkinointiUutisten ja Iro Researchin kyselytutkimus kertoo, että reilusti yli puolet suomalaisista valikoi ostospaikkansa tarjousten perusteella.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
”Voi meitä!” Lähes kaksi kolmesta markkinoijasta ei ole saanut tulospalkkiota työstään, paljastaa MarkkinointiUutisten kysely
10.3.2023 12:30
Koko firman tulokseen sidotut bonukset eivät motivoi markkinointialan ammattilaisia.
Mikko Perttunen
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.