UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Ympäristö
Digitaalisuus
Mitä digimarkkinoinnista pitää tietää juuri nyt?
14.11.2022 11:30
Dagmarin Miikka Rahikaisen mukaan metaversumista kannattaa olla jo kartalla, kuten myös digimarkkinoinnin ympäristövaikutuksista.
Toni Rajamäki
Brändit
Kansainvälisten huippubrändien kanssa yhteistyötä tekevän Spinnovan ratkaisu pääsi mukaan Time-lehden maailman parhaiden keksintöjen joukkoon
11.11.2022 10:10
Tekstiilien valmistustapaa muuttava Spinnova on palkittu ulkomailla monta kertaa.
Toni Rajamäki
Brändit
Metsä Board voitti Suomen kiertotalous- ja laatupalkinnot
11.11.2022 9:40
”Roolimme fossiilittoman kiertotalouden edelläkävijänä vaatii jatkuvaa ajattelutapojen haastamista ja uusien toimintamallien omaksumista", sanoo Metsä Boardin toimitusjohtaja Mika Joukio.
Toni Rajamäki
Toimistot
Drama Queenin ja Nesteen kampanja ylsi The Drum Awardsin B2B-kilpailun finaaliin
3.11.2022 10:25
Suomalaistyö kilpailee parhaan PR-kampanjan tittelistä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomen vastuullisin tuote on valittu
10.10.2022 9:50
Suomen vastuullisin tuote julkistettiin Kestävän elämän tapahtumassa Helsingin Kattilahallissa sunnuntaina.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Näin markkinoinnin ammattilaiset kommentoivat Patagonian yllätyspäätöstä
23.9.2022 11:35
Patagonian omistaja päätti antaa yrityksensä voittoa tavoittelemattomalle järjestölle.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Eurooppalaiset jättiyhtiöt sortuvat häpeilemättömään viherpesuun somessa, kertoo Harvardin tutkimus
22.9.2022 8:50
Tutkimuksessa tarkasteltiin muun muassa suurimpia autobrändejä ja lentoyhtiöitä.
Toni Rajamäki
Toimistot
🔍 Måndag toivoo yritysten välille entistä enemmän yhteistyötä vastuullisuuspesun kitkemiseksi
16.9.2022 9:35
Yrityksen menestyksen ainoa mittari ei saa olla tulos, vaan myös se, millaisen positiivisen vaikutuksen yritys on tehnyt yhteiskuntaan, sanoo Arto Sivonen.
Toni Rajamäki
Luovuus
Suomalaisen Hellonin palveluinnovaatio sai kovan tunnustuksen
16.9.2022 9:15
Hellonin ratkaisu sai ranskalaiset maanviljelijät siirtymään vähäpäästöisiin lannoitteisiin.
Toni Rajamäki
Brändit
Patagonian omistaja antaa miljardiyrityksensä pois taistellakseen ilmastokriisiä vastaan
15.9.2022 10:55
Vastuullisuudestaan tunnettu vaatealan yritys kuuluu jatkossa voittoa tavoittelemattomalle järjestölle.
Toni Rajamäki
Brändit
Fiksuruoka osoitti arvonsa kuluttajille ja maapallolle haastamalla tunnetut ravintola-alan vaikuttajat elämään hävikkiruoalla – “Palvelumme on relevantimpi yhä laajemmalle joukolle”
13.9.2022 11:00
Fiksuruoka tuo Hävikkiviikolla näyttävästi esiin, miksi hävikkiruokaa kannattaa ostaa.
Toni Rajamäki
Brändit
🔍 Sinituote lanseerasi täysin uudenlaisen tuotteen, jota kuluttajatkin innostuivat markkinoimaan: ”Syy tuotteen kehittämiseen oli puhtaasti ekologinen”
12.9.2022 7:00
Sinituotteella on laskettu, että uuden puhdistusainetabletin ansiosta pesuainekuljetusten hiilijalanjälki pienenee 98,7 prosenttia ja kertakäyttöisiä suihkepulloja ei tarvita enää laisinkaan.
Iina Kansonen
Ilmiöt
Monet suomalaiskuluttajat pitävät tärkeänä, että brändit toimivat vastuullisesti – ostotilanteessa määräävät kuitenkin muut tekijät
5.9.2022 9:30
40 prosenttia suomalaiskuluttajista pitää tärkeänä, että brändit käyttäytyvät ympäristön näkökulmasta kestävällä tavalla.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Kuusi merkittävää suomalaistoimijaa vauhdittaa yritysten vastuullisuussiirtymää järjestämällä tilaisuuden, jossa ei puhuta “bullshittiä”
2.9.2022 10:05
Järjestäjäorganisaatioina ovat muun muassa Elinkeinoelämän keskusliitto EK ja Business Finland.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Fossiilisten polttoaineiden mainonta loppuu Ranskassa
30.8.2022 11:55
Ranska on Euroopan ensimmäinen maa, joka teki linjauksen. Aihe on nostettu tapetille Suomessakin.
Toni Rajamäki
Brändit
Huippubrändien kanssa yhteistöitä solminut Spinnova ja Marimekko tuovat markkinoille ensimmäisen kaupallisen yhteistyömallistonsa
29.8.2022 11:55
Spinnovan tuoteinnovaatio on herättänyt globaalien vaatejättien kiinnostuksen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Yli puolet suomalaisista uskoo muotiteollisuuden syyllistyvän viherpesuun
16.8.2022 9:35
Monet kuluttajat olisivat valmiita maksamaan nykyistä enemmän vastuullisemmin tuotetuista vaatteista.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Asiantuntija listaa kuusi keinoa, joilla yritykset voivat saavuttaa radikaalin läpinäkyvyyden
30.6.2022 12:30
Doconomyn Mathias Wikströmin mukaan yritysten pitäisi muun muassa tuoda tuotteidensa hiilijalanjälki esiin ja tehdä yhteistyötä vaikuttavuusalan toimijoiden kanssa.
Toni Rajamäki
Kolumni
Kolme Cannesissa menestynyttä kampanjaa, joista sinun tulee tietää
29.6.2022 15:30
Jokaisen brändin pitäisi tutustua omiin arvoihinsa ja miettiä niiden pohjalta tapoja tuoda positiivinen vaikutus yhteiskuntaan, kirjoittaa Toni Rajamäki.
Toni Rajamäki
Luovuus
AB InBev päätyi muutama vuosi sitten linjaukseen, joka teki yhtiöstä maailman luovimman markkinoijan – näillä keinoin menestys syntyi
28.6.2022 12:35
Maailman suurin panimoyhtiö on voittanut viime vuosina kymmeniä leijonapystejä.
Toni Rajamäki
Mainonta
🔍 Patagonialle kyytiä, Valiolle kiitosta – näille brändeille tuore Viherpesuopas ja sen tekijät jakavat kritiikkiä ja tunnustusta
25.5.2022 7:00
Iso osa yritysten vastuullisuusviestinnästä on hyvesignalointia, liioittelua tai viherpesua, sanovat Antti Isokangas ja Jani Niipola. He kehottavat yrityksiä vuoropuheluun aktivistien kanssa.
Iina Kansonen
Toimistot
Salla 2032 -kampanja keräsi huiman palkintopotin The One Show’ssa
23.5.2022 9:30
House of Lapland on saanut työllään viimeisen vuoden aikana useita kansainvälisiä pystejä.
Toni Rajamäki
Brändit
Robin Baden perustama bränditalo on kerännyt jo lähes 50 miljoonan dollarin rahoituksen
19.5.2022 12:55
Bade perusti Jonne Välilän ja Erika Ottelan kanssa viime vuonna yrityksen, joka ostaa ja kehittää kuluttajabrändejä.
Toni Rajamäki
Brändit
“Olemme harmissamme siitä, että mainontaamme pidetään viherpesuna” – Fortum kommentoi Vuoden huiputus -kilpailua
19.5.2022 10:05
Fortum “voitti” Greenpeacen myöntämän kilpailun, jossa valittiin kuluneen vuoden törkein tai harhaanjohtavin fossiilimainos.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalaisyritys solmi yli sadan miljoonan euron sopimuksen muotijätin kanssa
17.5.2022 9:10
Infinited Fiber on tehnyt jo aiemmin sopimukset monien kansainvälisten huippubrändien kanssa.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.