UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Ympäristö
Ilmiöt
Ultrapikamuoti ei ole tervetullut Suomeen, vaatii Tisen kampanja
20.3.2023 13:49
Kritiikin kohteena on erityisesti kiinalainen verkkokauppa Shein.
Mikko Perttunen
Brändit
Ruotsalaiset kauppaketjut ottavat Sini-brändin tuotteita valikoimiinsa
16.3.2023 12:59
Vuosi sitten lanseeratut puhdistusainetabletit tulevat Ruotsin kivijalkaliikkeisiin kevään aikana.
Satu Hurme
Brändit
Visit Finland tuotteistaa suomalaisen onnellisuuden
3.3.2023 10:58
Kymmenen matkailijaa ympäri maailman pääsee etsimään sisäistä suomalaistaan.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kysely paljastaa: Suomalaisilla ei ole varaa ottaa kestävää kehitystä kulutuksessaan huomioon, vaikka haluaisivatkin
23.2.2023 12:36
Tutkimukseen vastanneet korostivat brändien läpinäkyvyyttä ja rehellisyyttä.
Mikko Perttunen
Brändit
Lappibrändin lumettoman ajan vetonauloina keskiyön aurinko ja ruska – työ Lapin kesän tunnettuuden eteen vaatii pitkäjänteisyyttä
22.2.2023 10:02
Maaliskuussa lanseerattava Trust the Wilderness aloittaa useamman vuoden kestävän kampanjasarjan.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Futurice alkaa herätellä asiakkaitaan kokonaisvastuullisuuteen
16.2.2023 9:16
Perinteisten taloudellisten mittareiden rinnalla liiketoimintaa on syytä tarkastella myös kestävyyden näkökulmasta.
Mikko Perttunen
Mainonta
Kasviliha kiellettiin – KHO linjasi, mitä sanoja kasviperäisten tuotteiden markkinoinnissa saa käyttää
15.2.2023 8:00
Kasvipohjaisille elintarvikkeille ei ole vakiintunut virallisia nimikkeitä. Suomen lisäksi monessa muussa Euroopan maassa pohditaan, onko kasviliha harhaanjohtava nimitys markkinoinnissa.
Satu Hurme
Mainonta
Digimainonnallakin on hiilijalanjälki – Adform aloittaa yhteistyön asiakkaidensa päästöjen hillitsemiseksi
6.2.2023 10:00
Scope3:n Ratkaisu tuodaan kaikkien asiakkaiden käyttöön tämän vuoden aikana.
Mikko Perttunen
Brändit
Kanta-asiakkaat valitsivat kohteet Partioaitan Ympäristöbonukselle: näille tahoille 150 000 euron potti jaettiin
2.2.2023 9:45
Raha hyväntekeväisyyteen kertyy Partioaitan kanta-asiakasjärjestelmän kautta.
Mikko Perttunen
Mainonta
Mihin tarpeeseen ruokamainokset vetoavat? Uusi oppimateriaali ohjaa tutkimaan ruokamainontaa myös ekologisuuden näkökulmasta
1.2.2023 9:18
Ruoasta liikkuu valtavasti ristiriitaista ja virheellistäkin tietoa.
Mikko Perttunen
Brändit
Maailman vastuullisimmat yritykset laitettiin taas järjestykseen – mukana neljä suomalaisyritystä
18.1.2023 9:00
Konsulttiyritys Corporate Knights on listannut jälleen maailman sata vastuullisinta yritystä.
Iina Kansonen
Kolumni
Vihreä kuluttaminen on vaarallinen myytti, joka täytyy räjäyttää kappaleiksi
20.1.2023 7:00
Kirjoitin kirjan siitä, miten brändit voivat markkinoinnin keinoin edistää sekä omaa bisnestään että olla mukana pelastamassa maailmaa ilmastonmuutokselta. Olin väärässä, kirjoittaa MarkkinointiUutisten uusi kolumnisti Petteri Lillberg.
Petteri Lillberg
Brändit
Markkinoinnissa on syytä välttää sanoja ilmastoystävällinen, kestävä, vihreä ja hiilineutraali, sanoo uusi suositus
16.1.2023 7:20
Keskuskauppakamarin liiketapalautakunnan mukaan ympäristöväittämiä käytetään markkinoinnissa huolimattomasti.
Iina Kansonen
Kolumni
Vastuullisuuskoulutuksessa ei ollut miesten vessaan jonoa
15.12.2022 14:10
Yritykset tarvitsevat johtajia, joille vastuullisuus on muutakin kuin juhlapuheita, kirjoittaa Anssi Järvinen.
Anssi Järvinen
Brändit
Vaatebrändien ilmastotavoitteet eivät vähennä toimialan päästöjä riittävän nopeasti
13.12.2022 11:29
Finnwatchin tuoreen selvityksen mukaan edistyksellisimpienkin yritysten ilmastotoimissa on suuria puutteita.
Satu Hurme
Ilmiöt
Vastuullisuuden pitää olla osa liiketoimintaa, linjaa Måndagin perustaja Arto Sivonen
5.12.2022 8:50
Sivosen mukaan vastuullisuudessa piilee isot bisnesmahdollisuudet, joihin suomalaisyritysten pitäisi tarttua.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Nämä sosiaalisen vastuullisuuden teemat ovat tärkeimpiä suomalaisille
30.11.2022 9:00
MarkkinointiUutisten ja tutkimustoimisto IROResearchin tutkimuksen mukaan suurin osa suomalaisista toivoo yrityksiltä konkreettisia tekoja sosiaalisen vastuullisuuden eteen.
Toni Rajamäki
Brändit
Spinnovan kaupallistamissuunnitelma etenee: yhtiö tuo Haltin kanssa kuluttajamarkkinoille uuden parkatakin
28.11.2022 7:40
Ennen Halti-mallistoa Spinnova kertoi tuovansa markkinoille ensimmäisen kaupallisen mallistonsa Marimekon kanssa.
Satu Hurme
Brändit
Kohu St1:n ja Tahdon kumppanuuden ympärillä jatkuu – Greenpeace ja Elokapina: “Fossiiliyhtiön on lopetettava viherpesu”
25.11.2022 11:45
Talviurheilijoiden ilmastojärjestöt Protect Our Winters Finland ja Save Pond Hockey ilmoittivat aiemmin jäädyttävänsä yhteistyön Tahdon kanssa.
Toni Rajamäki
Brändit
Talviurheilijoiden ilmastojärjestöt syyttävät St1:stä viherpesusta – näin energiayhtiöstä vastataan
24.11.2022 12:05
Protect Our Winters Finland ja Save Pond Hockey keskeyttivät yhteistyönsä Urheilun ja liikunnan kulttuurikeskus Tahdon kanssa, koska St1 sponsoroi järjestön näyttelyä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Talviurheilijoiden ilmastojärjestöt jäädyttävät kumppanuutensa Urheilun ja liikunnan kulttuurikeskus Tahdon kanssa “irvokkaan” sponsorin takia
23.11.2022 10:20
Sponsoriyhteistyö täyttää viherpesun tunnusmerkit, sanovat Protect Our Winters Finland ja Save Pond Hockey.
Toni Rajamäki
Brändit
Haglöfs pitää linjansa: sulkee liikkeensä Black Fridaynä
22.11.2022 9:10
Ruotsalaisbrändi on liiallista kuluttamista vastaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Tekstiilien korjaamisesta helppoa tekevä Vaatelaastari palkittiin Vuoden vastuullisuustekona
18.11.2022 15:30
Keskuskauppakamarin järjestämässä kilpailussa finalistien valinnassa painotettiin perinteisten toimialojen kehittämiä vastuullisempia toimintamalleja.
Satu Hurme
Brändit
Kalevala Korun uusi mallisto perustuu kiertotalouteen: käytettyjen korujen myynnillä tavoitellaan merkittävää kasvua
16.11.2022 12:50
Korubrändin tavoitteena on, että käytettyjen korujen myynti kattaisi neljänneksen kokonaismyynnistä vuoteen 2025 mennessä. Kalevala Koru tavoittelee liikevaihdon kolminkertaistamista tällä vuosikymmenellä.
Satu Hurme
Ilmiöt
Neljännes kaikista pääomasijoituksista kohdistuu ilmastoteknologiaan
14.11.2022 15:10
Tuoreen tutkimuksen mukaan nyt sijoitetaan päästövähennyksiä mahdollistaviin teknologioihin. Ilmastosijoituksissa näkyy myös huolestuttavia trendejä.
Satu Hurme
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.