UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Ympäristö
Toimistot
Framme yhtiöitti oman digitaalisen palvelunsa, jotta mainostajat pystyvät tekemään entistä vastuullisempia päätöksiä
16.5.2022 14:50
Framme kehitti työkalun ympärille uuden brändin, jotta innovatiivisesta keksinnöstä saadaan revittyä paras potentiaali irti.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tutkimus: Sosiaalisessa markkinoinnissa ei aina kannata lähteä liikkeelle yksilöihin vetoamisella
10.5.2022 11:10
Ulla-Maija Sutinen esittää väitöskirjassaan, kuinka ruokahävikin vähentämistä voidaan edistää sosiokulttuuriseen muutokseen pyrkivän sosiaalisen markkinoinnin avulla.
Toni Rajamäki
Toimistot
Greenpeace korostaa markkinointitoimistojen roolia ilmastonmuutoksen torjumisessa
10.5.2022 8:40
Greenpeacen aktivistit valtasivat lavan Vuoden huiput -kisassa herätelläkseen markkinoijia.
Toni Rajamäki
Brändit
Vaisala nousi Euroopan ilmastojohtajien terävimpään kärkeen – yhteensä 20 suomalaisyritystä mukana FT:n listalla
6.5.2022 8:35
Vaisala nousi 14. sijalta viidenneksi. Suomalaisista seuraavana tulevat Fortum ja Tokmanni.
Toni Rajamäki
Brändit
Neste yhteistyöhön supersuositun Coldplay-yhtyeen kanssa: maailmankiertueen hiilidioksidipäästöt puolitetaan suomalaisvoimin
5.5.2022 15:20
Neste toimittaa Coldplaylle uusiutuvaa lentopolttoainetta lentomatkojen päästöjen vähentämiseksi.
Toni Rajamäki
Toimistot
Kahdelle suomalaistoimistolle tunnustusta Fast Companyn maailmaa muuttavien ideoiden kilpailussa
5.5.2022 8:50
House of Laplandin Salla 2032 -kampanja voitti oman sarjansa, TBWA\Helsingin työ ylsi finaaliporukkaan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Liki neljäsosa suomalaisista aikoo kuluttaa aiempaa kestävämmin IPCC:n tuoreen ilmastoraportin tulosten seurauksena
29.4.2022 11:50
Etenkin nuoret aikuiset ovat valmiita muuttamaan kulutustottumuksiaan. Liki puolet suomalaisista kokee, että aiemmat muutokset ovat riittäviä.
Toni Rajamäki
Mainonta
Fortumin fossiilimainos ylivoimaiseen voittoon Vuoden huiputus -kilpailussa
29.4.2022 9:05
Greenpeacen järjestämässä kilpailussa valittiin kuluneen vuoden törkein tai harhaanjohtavin fossiilimainos.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tällaisia ilmastotekoja suomalaiskuluttajat ovat tehneet: kierrättäminen ja pikamuodin karsiminen suosiossa, rahalahjoitukset vain harvojen juttu
28.4.2022 13:50
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tutkimuksen mukaan monet suomalaiset ovat tehneet ympäristön kannalta aiempaa kestävämpiä ratkaisuja.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomalainen teknologiayhtiö lanseerasi maailman ensimmäisen avoimen vaikuttavuusdata-alustan – “Vaikutusdatasta on puuttunut läpinäkyvyys ja vertailukelpoisuus”
28.4.2022 9:35
Uprightin ensimmäinen versio sisältää dataa jopa yli 700 yrityksestä.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Eläinten oikeuksia puolustava Peta kasvatti kampanjallaan McDonald’sin myyntiä
25.4.2022 13:15
McDonald's sai yllättävää vetoapua kasvipohjaisen hampurilaisen myyntiin. Netflix harkitsee mainosten tuomista palveluunsa. Disney on luonut emotionaalisimman siteen kuluttajiin, kertoo tuore tutkimus
Toni Rajamäki
Brändit
Tokmannin asiakkaat voivat jatkossa valita uusiutuvalla energialla toteutetun kotiinkuljetuksen
20.4.2022 9:10
Kauppaketju on aloittanut yhteistyön ruotsalaisen Budbeen kanssa.
Toni Rajamäki
Brändit
“Ei, emme ole vielä Suomen vastuullisin brändi” – tällaista viestintää vastuullisuusasiantuntija toivoisi näkevänsä SBI-voittajilta
8.4.2022 12:20
Sustainable Brand Index -tutkimuksessa menestyneiden yritysten viestinnästä on käyty kiivasta keskustelua.
Toni Rajamäki
Mainonta
Greenpeacen Vuoden huiputus -äänestyksessä selvitetään, mikä yritys vastasi kuluneen vuoden törkeimmästä tai harhaanjohtavimmasta fossiilimainoksesta – katso vaihtoehdot tästä
7.4.2022 10:50
Ehdolla on neljä tunnettua brändiä. Voittaja valitaan yleisöäänestyksellä.
Toni Rajamäki
Brändit
Kuluttajat ovat puhuneet: Valio menetti ykkössijansa Suomen vastuullisimpien brändien listauksessa
24.3.2022 9:35
Vastuullisuuslistauksessa pärjäsivät elintarvike- ja päivittäistavarabrändien lisäksi vapaa-aikaan ja matkustamisen liittyvät brändit.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Energia-alan markkinoinnissa pitäisi olla selkeämmät pelisäännöt, sanoo Rototecin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Joanna Viileinen
21.3.2022 11:15
Sääntelyn lisäksi avainasemassa on yhteistyö – sekä yritysten sisällä että eri alojen välillä.
Toni Rajamäki
Toimistot
Mainostoimisto Kuubi panostaa entistä vahvemmin teknologiaan, joka on B2B-markkinoinnin tulevaisuutta
14.3.2022 10:40
Kuubi on suunnitellut ja toteuttanut ensimmäisenä suomalaisena mainostoimistona virtuaalisia showroomeja.
Toni Rajamäki
Brändit
Sari Ahokainen loi kumppanuusmarkkinointiverkoston niille yrityksille, jotka saattavat hyötyä affiliate-markkinoinnista kaikkein eniten
7.3.2022 7:00
Ekosomeetta sai alkunsa, koska pienille yrityksille ei löytynyt optimaalista mahdollisuutta kumppanuusmarkkinointiin.
Toni Rajamäki
Brändit
Vastuullisuusasiantuntija Maija Lumme toivoo, että yritykset miettivät oman toimintansa vaikutuksia Ukrainan kriisin keskellä
2.3.2022 8:45
Lumme muistuttaa, että oma pesä on oltava kunnossa, jotta ulostulot eivät vaikuta vastuullisuuspesulta.
Toni Rajamäki
Toimistot
Suomalainen Framme sai ensimmäisenä pohjoismaisena markkinointitoimistona arvostetun vastuullisuussertifikaatin – näin yritys onnistui siinä
24.2.2022 9:05
B Corporation -sertifikaatin saadakseen yrityksen täytyy toimia vastuullisesti kokonaisvaltaisella tavalla.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Teknologiayhtiö Solita rakentaa EU-kansalaisille palvelun, jonka avulla jopa sadat miljoonat ihmiset saattavat osallistua ilmastonmuutoksen vastaiseen taisteluun
21.2.2022 7:00
Hankkeessa on mukana 16 toimijaa kahdeksasta eri maasta. Solitan lisäksi Suomesta mukana on Sitra.
Toni Rajamäki
Toimistot
Ivalon ja Finlaysonin Effie-menestyjä Bed Peacen onnistumisen taustalla oli monta tekijää
11.2.2022 14:30
Kampanja voitti torstaina Effie Awards Finland -gaalassa kaksi kultapystiä ja yhden hopean.
Toni Rajamäki
Mainonta
🔍 Vastuullisuusjohtaja Niklas Kaskeala toivoo toimistoilta kannanottoja: ”Ei ole järkeä edistää fossiilisten polttoaineiden käyttöä mainonnalla”
7.2.2022 8:55
Niklas Kaskeala kehottaa mainos- ja viestintätoimistoja miettimään omaa rooliaan ilmastokriisissä. Hänen mielestään fossiilimainonta tulisi kieltää kokonaan.
Minna Lehto
Mainonta
Näin markkinoinnin ammattilaiset reagoivat Paula Vesalan BMW-mainokseen: “Kampanja on kökkö”
28.1.2022 13:50
Vesalan ja BMW:n yhteistyö on kirvoittanut keskustelua sosiaalisessa mediassa.
Toni Rajamäki
Brändit
Veho aikoo olla Suomen autoalan ensimmäinen hiilineutraali toimija vuonna 2023
14.1.2022 12:10
Autokauppa ryhtyy isoihin toimenpiteisiin hiilijalanjäljen pienentämiseksi.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.