UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
B2C-markkinointi
Mainonta
Yritykset varautuvat lamaan Yhdysvalloissa vähentämällä markkinointia
5.4.2023 15:06
S&P Global Ratings uskoo mainosmenojen ennustavan talouden suuntaa tulevaisuudessa.
Satu Hurme
Ilmiöt
Greenpeacen Vuoden huiputus -kilpailu tulee taas – tässä ovat ehdokkaat vuoden vastuuttomimmaksi markkinointi- ja viestintäteoksi
6.4.2023 10:00
Short-listalle päätyi isoja pörssiyhtiöitä.
Mikko Perttunen
Brändit
Porisuhdeneuvoja on houkutellut jopa uusia asukkaita – kaupunki ehti panostaa maksettuun somenäkyvyyteen vain 17 euroa, ennen kuin kampanja räjähti viraaliksi
5.4.2023 11:24
Asukasmarkkinointi on haastava laji, mutta Porissa on löydetty siihen juuri sopivalla tavalla vinksahtanut ote.
Mikko Perttunen
Mainonta
MTV: Jasper Pääkkönen vaatii 300 000 euron suuruista vahingonkorvausta nimensä, kuvansa ja äänensä luvattomasta käyttämisestä mainoksissa
5.4.2023 10:53
Yhteistyö The other danish guy -alushousubrändin kanssa meni näyttelijän mukaan pidemmälle kuin hänen kanssaan oli sovittu.
Mikko Perttunen
Kolumni
Sisko tahtoisin näädän, mutta moottoritiel on puuma
6.4.2023 7:35
Populaarikulttuurissa biisin tulkinta on oikeutetusti kuulijan vastuulla. Kaupallisessa viestinnässä sen sijaan olisi toivottavaa, että vastaanottajalle syntyneet mielikuvat vastaisivat kutakuinkin viestin maksajan tarkoitusperiä, kirjoittaa Juuso Enala.
Juuso Enala
Brändit
Suomalainen selvitys vahvistaa ongelmat suklaiden vastuullisuusväittämissä
5.4.2023 9:00
Eetin selvityksen mukaan monet suosikkisuklaat eivät ole niin vastuullisia kuin niiden markkinointi antaa ymmärtää.
Satu Hurme
Kolumni
Emme päässeet Grand One -finaaliin – osoittiko se kilpailun ongelmakohdat vai olenko vain huono häviäjä?
5.4.2023 7:05
Grand Onen kaltaisten kilpailujen tulisi monipuolistaa keskustelua markkinoinnin ja palvelusuunnittelun hyödyistä eikä rajoittua vain itsepromootion ja myynnin välineeksi, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Brändit
Suomen Kiinteistönvälittäjät: Nato-jäsenyys kasvattaa Itä-Suomen houkuttelevuutta
4.4.2023 10:41
Pitkään näivettyneet alueet voivat hyötyä uudesta tilanteesta.
Mikko Perttunen
Mainonta
🔍 Näin paljon puolueet investoivat eduskuntavaaleissa someen – asiantuntija arvioi, mitkä puolueet ja ketkä ehdokkaat onnistuivat ”somevaaleissa”
4.4.2023 8:00
Sosiaalisen median vaikutus vaalituloksiin kasvaa tulevaisuudessa, arvioi poliittista viestintää somessa tutkiva Elisa Kannasto.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Vaikuttajilla ja sosiaalisella medialla iso rooli suomalaisten ostokäyttäytymiseen
3.4.2023 13:11
Suomalaiset suosivat Facebookia ja Instagramia ostoskanavina. Ahkerimpia vaikuttajien seuraajia ovat milleniaalit.
Satu Hurme
Mainonta
Viestintätoimisto Drumille huutia Viestinnän eettiseltä neuvottelukunnalta
3.4.2023 11:06
Helsingin Sanomiin päätyneen mielipidekirjoituksen kytköksiä Doven markkinointikampanjaan ei tuotu ilmi riittävän selvästi.
Mikko Perttunen
Luovuus
Viime vuoden radiotempauksissa ihastuttivat yhdessä syöminen ja pikkukaupungin jäähalli
3.4.2023 8:23
Radiogaalassa palkittiin perjantaina viime vuoden parhaat radion tekijät ja työt.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Muskilla Twitterissä oma vip-loosi?
31.3.2023 17:11
Yhdysvaltojen mainosala polki loppuvuodesta paikoillaan. Olutbrändi lähti hakemaan nostetta naisten urheilusta. Tiktok nousi ladatuimmaksi sovellukseksi.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Pakkaussuunnittelija Outi päihitti somepresenssillään ison rahan töitä Grand Onessa: ”Ihmiset katsovat pakkauksia uusin silmin”
31.3.2023 2:00
Outi Oravainen avasi huippusuosituksi kasvaneen TikTok-tilinsä puolisen vuotta sitten. Suosituimmissa videoissa hän muun muassa vertailee kaupan kalleimpia ja edullisimpia jauho- ja ketsuppipakkauksia.
Iina Kansonen
Mainonta
🔍 Henkilökultin rakentamista ja painostavaa tunnelmaa – kuusi markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijaa analysoi suurimpien puolueiden vaalimainosvideot
31.3.2023 12:41
Mitkä puolueet onnistuivat, ja mitkä videot herättivät enemmän kysymyksiä kuin vastauksia?
Mikko Perttunen
Luovuus
Porisuhdeneuvoja teki sen taas – putsasi myös Grand One -palkintopöydän
30.3.2023 22:40
Vuoden yrityksen titteli Hasan & partnersille.
Mikko Perttunen
Toimistot
Elina Karemo sisältöjohtajaksi Era Contentille
30.3.2023 10:15
Yrittäjänä viime vuodet toimineella Karemolla on kokemusta niin mainostoimisto- kuin lehtimaailmasta.
Mikko Perttunen
Kolumni
Ikiaikaiset ulkomainonnan lainalaisuudet pätevät taas - syynä digimainonnan kolmen sekunnin sääntö
31.3.2023 7:05
Mainoksia ei enää muisteta yhtä hyvin kuin ennen. Se vaatii uudenlaista ymmärrystä mediasuunnittelusta ja -optimoinnista sekä luovasta suunnittelusta, kirjoittaa Anna Salo.
Anna Salo
Kolumni
Markkinointi ei ymmärrä rahaa, ja siksi se ei ole kulmahuoneessa
30.3.2023 9:30
Markkinointiosastot saarnaavat markkinoinnin olevan investointi, mutta eivät osaa puhua siitä kuin investoinnista, kirjoittaa Antti Kaihlanen.
Antti Kaihlanen
Luovuus
🔍 Teflon Brothers kaipasi Eestiin niin perkeleesti – Juicen klassikon uudelleenversioinnista tuli Visit Estonialle markkinoinnillinen jättipotti, joka kestää aikaa
30.3.2023 8:24
Työ voitti eilen Virossa markkinoinnin Aasta turundustegu -palkinnon.
Mikko Perttunen
Brändit
He ovat Suomen kaupallisesti kiinnostavimmat urheilijat 10.fi:n mukaan
29.3.2023 10:56
Listan kärkipää on täynnä tuttuja nimiä.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
MarkkinointiUutiset etsii asiantuntijoita – hae mukaan!
28.3.2023 13:05
Asiantuntijoilta pyydetään mielipiteitä markkinointi- ja viestintäalaa puhuttaviin aiheisiin.
Toimitus
Mainonta
83 prosenttia suomalaisista arvioi, että vaalimainonnalla on korkeintaan hyvin vähäinen merkitys omaan äänestämiseen
28.3.2023 12:25
MarkkinointiUutisten ja Iro Researchin tutkimukseen vastanneet arvioivat parhaaksi mainoskanavaksi sosiaalisen median.
Mikko Perttunen
Kolumni
Finnairin tuore kampanja on kuluttajaa harhaanjohtavaa viherpesua ja kaivaa kuoppaa kaikillle vastuullisuusviestintää tekeville brändeille
28.3.2023 7:55
Lentoyhtiö Finnair ”unohti” kertoa, että 750 tonnilla uusiutuvaa lentopolttoainetta on ilmeisimmin minimaalinen merkitys yhtiön kokonaispäästöihin, kirjoittaa MarkkinointiUutisten päätoimittaja Iina Kansonen.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Levi’s-brändistään tunnettu yhtiö lisää moninaisuutta muotikuvastoon käyttämällä virtuaalisia malleja mainoksissaan
27.3.2023 15:20
Tekoälyn generoimien mallien halutaan vastaavan enemmän asiakaskunnan ulkonäköä.
Satu Hurme
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.