UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Digitaalinen markkinointi
Digitaalisuus
Suomalainen teknologiayritys auttoi Netflixiä luomaan graafisen käyttöliittymän, joka mahdollistaa entistä paremman käyttäjäkokemuksen luomisen
28.10.2021 11:35
Codemate on ollut Netflixin Metaflow-kehityskumppani keväästä 2020 lähtien.
Toni Rajamäki
Kolumni
Miten rakennetaan voittava sometiimi?
28.10.2021 10:35
Somemarkkinointi ei saa olla enää ole yksinäisen työn sankarin puuhanurkka, kirjoittaa Marika Siniaalto.
Marika Siniaalto
Digitaalisuus
Reaktor rakensi kasvuyrityksistä koostuvan verkoston, johon kuuluu 1 200 digitalisaation asiantuntijaa – “Tämä taitaa olla yksi Suomen teknologia-alan parhaiten pidettyjä salaisuuksia”
28.10.2021 9:25
Fusion-nimiseen verkostoon kuuluu yhteensä 24 yritystä.
Toni Rajamäki
Luovuus
Virtual Lapland uudistaa matkailumarkkinointia – vastaavanlaista mallinnettua maailmaa ei ole aiemmin nähty
27.10.2021 12:35
Koronapandemian myötä teknologioiden kokeilu ja hyödyntäminen ovat lisääntyneet.
Minna Lehto
Luovuus
Isoon näkyvyyteen ei aina tarvita merkittävää taloudellista panostusta: Porpoise Marketingin suunnittelema kierrätyskampanja tekee kovaa tulosta vain muutaman kymmenen tuhannen euron budjetilla
27.10.2021 10:40
Zombiakku-kampanja saavutti lanseerausviikollaan ison medianäkyvyyden.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Laurean opiskelijat pääsevät ideoimaan Ikea Suomen somemarkkinointia
27.10.2021 10:20
"Uudet näkökulmat ovat juuri se juttu, miksi halusimme tähän projektiin lähteä mukaan", sanoo Ikean Marketing Communications Manager Johanna Granqvist.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Isot suomalaismainostajat kaipaavat digitaaliselta mainonnalta läpinäkyvyyttä
26.10.2021 9:35
Mainostajilla ei ole tällä hetkellä selvää näkyvyyttä digitaalisen mainonnan kohdentamiseen, raportointiin ja kulurakenteeseen.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Netflixin hittisarja toi ikonisen kenkäbrändin yhden tuotteen myyntiin 7800 prosentin kasvun
25.10.2021 12:35
Snapchatin johtaja kertoo Applen uudistuksen tuoneen päänvaivaa. Facebookin emoyhtiö on vaihtamassa nimeään.
Toni Rajamäki
Kolumni
Seitsemän syytä sille, miksi mainosklikkaukset poikkeavat vierailuista
26.10.2021 7:45
Mainosklikkausten ja sivuston vierailujen välillä voi parhaimmillaan tai pahimmillaan olla jopa 90 prosentin ero. Syy voi olla joku näistä, vinkkaa Petri Mertanen.
Petri Mertanen
Media
Instagram tarjoaa jatkossa aiempaa tarkempia kävijätietoja – mahdollisuus optimointiin kasvaa
22.10.2021 8:20
Kävijätiedoista voi tarkastella esimerkiksi yleisön sijaintia ja ikäryhmää.
Minna Lehto
Toimistot
Millaista työtä Digital Concept Designer tekee? Työstään kertoo Drama Queenin Noora Fredman
21.10.2021 12:15
Hyvä Digital Concept Designer kuuntelee, havannoi, ymmärtää, tekee oivalluksia ja yhdistää kaiken näkyväksi kokonaisuudeksi.
Toni Rajamäki
Mainonta
Kuluttajat ovat kyllästyneitä perinteiseen mainontaan – ”Seuraavan luovan vallankumouksen tulee liittyä hyödyllisyyteen”
21.10.2021 9:20
Erityisesti videonkatselun keskeyttävät mainokset kyllästyttävät kuluttajia.
Minna Lehto
Luovuus
Bob the Robot toteutti innovatiivisen virtuaalivaikuttajakampanjan, joka herätti brändien, vaikuttajien ja kuluttajien kiinnostuksen
20.10.2021 12:20
Kampanjalla annetaan kasvot nuorten mielenterveysongelmille ja kerätään varoja Mieli ry:lle.
Toni Rajamäki
Mainonta
TikTokin yhteistöissä suurin seuraajamäärä ei välttämättä takaa parasta tulosta
20.10.2021 10:05
Pienemmillä sisällöntuottajilla on usein intohimoisempia seuraajia.
Minna Lehto
Media
Lehti: Facebook on vaihtamassa nimeään
20.10.2021 9:25
Yhtiön nimimuutoksesta kerrotaan ensi viikolla, sanoo The Verge.
Toni Rajamäki
Mainonta
Facebook päivittyy – yksi henkilö voidaan jatkossa laskea useammaksi mainostarkoituksissa
19.10.2021 11:40
Uudistus saattaa vaikuttaa muun muassa kampanjasuunnittelun arvioihin.
Minna Lehto
Media
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: LinkedIn lähtee Kiinasta
18.10.2021 11:55
LinkedIn aikoo lanseerata Kiinaan uuden työnhakusivuston. TikTok jatkaa mainosuudistuksiaan.
Toni Rajamäki
Luovuus
"Onko se oikeasti vaikuttavaa, jos suuri näkyvyys on saavutettu isolla mainosbudjetilla?" – Tällaisia kampanjoita Effie Awards Finlandin päätuomari Suvi Lähde toivoo näkevänsä
15.10.2021 10:45
SEKin vastaavan luovan johtajan mukaan Suomessa tehdään laadukasta markkinointiviestintää, mutta työnsarkaa riittää vielä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Kotimaisten verkkokauppojen pudotuspeli meneillään – ”Isommat porskuttavat, myynti ja markkinointi ratkaisee”
14.10.2021 12:35
Vaikka verkkokaupan euromääräinen kasvu jatkuu, verkkokauppojen määrä Suomessa on kääntynyt jyrkkään laskuun.
Minna Lehto
Brändit
Brändien välisellä yhteistyöllä voidaan vastata kuluttajien kovaan vaatimustasoon, sanoo Accenture Interactiven Pohjoismaiden johtaja Mattias Boman
14.10.2021 11:45
Yhteistyön uskotaan lisääntyvän kasvavan kilpailun ja kuluttajien tottumusten muutoksen takia.
Toni Rajamäki
Luovuus
Suomalainen menestyskampanja Save Salla sai taas kansainvälistä tunnustusta
13.10.2021 8:05
Save Salla on kaikkien aikojen palkituin suomalaisen mainostajan kampanja.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Poditin taustalla on kovan luokan markkinointiosaajia, jotka ovat asettaneet tavoitteet korkealle – näillä keinoin uusi audiomediapalvelu aikoo onnistua
13.10.2021 8:30
Suomalainen palvelu vie koko podcastmediaa uuteen suuntaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Adidaksen mediajohtaja myönsi aikoinaan, että urheilubrändi investoi liikaa digimainontaan – löytyykö Suomesta vastaavanlaista esimerkkiä rehellisestä ulostulosta?
11.10.2021 10:40
Simon Peel myönsi aikoinaan, että Adidas on tehnyt useita virheitä markkinoinnissaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Louis Vuitton kiinnitti hittisarja Squid Gamen näyttelijän brändilähettilääkseen
11.10.2021 9:05
Netflixin sensaatiosarja kiinnostaa markkinoijia. Sosiaalisen median jätti Facebook joutui kohujen keskelle.
Toni Rajamäki
Kolumni
Miksi markkinoinnin budjetointi on vuoden tärkein harjoitus liiketoiminnan kasvun kannalta?
6.10.2021 10:45
Jos yritys käyttää suuren osan rahastaan sisällöntuotantoon, mutta ei varmista sen jakelua, on budjetoinnissa tehty perustavanlaatuinen virhe, kirjoittaa Ossi Ahto.
Ossi Ahto
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.