UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Digitalous
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Meta estää Venäjän valtionmediaa mainostamasta, Cannes Lions palkitsi vuoden luovimman markkinoijan
28.2.2022 14:35
Facebookin emoyhtiö ryhtyi toimiin Venäjän hyökkäyksen takia. AB InBev voitti vuoden luovimman markkinoijan tittelin. Ravintolaketju Applebee’s lopettaa mainostamisen CNN:llä epäonnistuneesta mainospaikan valinnasta johtuen.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalainen verkkokauppapalvelu julkaisi uuden kassaratkaisun – tarjoaa yhteensopivuuden myyntipisteen ja verkkokaupan välille
24.2.2022 13:35
Uusi MyCashflow Kassa -ratkaisu pyrkii vähentämään tarvetta useille eri järjestelmille.
Minna Lehto
Digitaalisuus
PlayAd Media toimii Suomessa jatkossa ShowHeroes-nimellä
18.2.2022 13:10
ShowHeroes Group osti ruotsalaislähtöisen PlayAd Median viime marraskuussa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Liana Technologies pyrkii nyt valloittamaan Ruotsin, jossa paikallisilla yrityksillä on paljon opittavaa markkinointiteknologian hyödyntämisestä
18.2.2022 9:10
Toimitusjohtaja Samuli Tursaan mukaan suomalaiselle insinööriosaamiselle on tarvetta Ruotsissa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Kaksi maineikasta digitaalisen markkinoinnin toimistoa yhdistyy: ID BBN ja Luxus lähtevät yhdessä rakentamaan suomalaista menestystarinaa Eurooppaan
15.2.2022 7:00
Integraation myötä syntyy kokonaisvaltainen toimisto, jossa työskentelee yli 100 ihmistä.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Adidaksen kampanjassa paljaita rintoja, Dentsu raportoi vahvasta kasvusta
14.2.2022 13:50
Urheiluvaatevalmistaja Adidas haluaa sanoa kampanjallaan, että heidän mallistostaan löytyy sopiva tuote jokaiselle keholle.
Toni Rajamäki
Media
Meta linjasi: Ei uhkaa lähtevänsä Euroopasta
10.2.2022 9:20
Meta otti kohuun kantaa ja kertoi, ettei yhtiö uhkaa päättävänsä palveluitaan Euroopassa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
IAB Europen TCF-standardi rikkoo viranomaisten mukaan GDPR:ää – pitääkö suomalaisyritysten olla huolissaan?
9.2.2022 15:50
Belgian tietosuojaviranomaiset langettivat rikkomuksesta IAB Europelle 250 000 euron sakot.
Toni Rajamäki
Media
Meta uhkaa viedä Facebookin ja Instagramin pois Euroopasta, mutta onko kyseessä puhdas bluffi? Näin vastaa asiantuntija Petri Mertanen
8.2.2022 14:50
"Jos ajatellaan asiaa varallisuuden kautta, niin kyllähän Metalla on varaa lähteä", sanoo Petri Mertanen.
Toni Rajamäki
Media
Meta uhkaa viedä Facebookin ja Instagramin eurooppalaisilta pois
7.2.2022 15:20
Meta haluaa siirtää dataansa vapaasti Pohjois-Amerikkaan, mikä rikkoo EU:n lakeja.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tällaisia mahdollisuuksia trendi-ilmiöksi nousseet NFT:t avaavat markkinoijille
3.2.2022 14:45
Onko NFT vain muotisana, joka unohtuu tulevina vuosina, vai pitäisikö jokaisen markkinoijan tietää, mistä on kyse? MarkinointiUutiset kysyi asiasta NFT-asiantuntija Krista Jäntiltä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tutkimus: Yritysten johto jarruttaa usein pk-yritysten datalla johtamista
3.2.2022 13:00
“Ei haluta muuttua. Koetaan, että näin on ennenkin tehty”, sanoo tutkimuksesta vastannut Susanna Karhu.
Toni Rajamäki
Media
Metan tulos laski vuoden viimeisellä neljänneksellä, mutta mainostuloissa nähtiin kasvua
3.2.2022 9:25
Facebookin taustayhtiön osakekurssi lähti laskuun tulosjulkistuksen jälkeen.
Toni Rajamäki
Media
Valtaosa suomalaisista on kasvattanut päivittäistä median kulutustaan – monilla käyttö lisääntynyt yli kaksi tuntia päivässä
2.2.2022 8:35
Luottamus mediaa kohtaan on kasvanut maltillisesti pandemia-aikana.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Maailman parhaan rekrytointimarkkinoinnin työkalun kehittänyt Jobilla keräsi yli kahdeksan miljoonan euron rahoituksen vauhdittamaan kansainvälistä kasvua
1.2.2022 12:15
Jobilla liikevaihto kasvoi vuodessa 150 prosentilla. Nyt katseissa on kasvu etenkin Saksassa ja Yhdysvalloissa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Liana Technologies osti enemmistön Suomen suurimmasta WordPress-toimistosta
1.2.2022 9:45
Yli kolmen miljoonan euron liikevaihtoon yltänyt Evermade jatkaa kaupasta huolimatta omana brändinään.
Toni Rajamäki
Media
Näiden somekanavien käyttöä suomalaiset ovat kasvattaneet pandemia-aikana eniten
31.1.2022 13:50
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tutkimus kertoo, että noin kolme neljästä suomalaisesta on kasvattanut jonkin somekanavan käyttöä korona-aikana.
Toni Rajamäki
Mainonta
Mediamainonnan määrä kasvoi Suomessa viime vuonna merkittävästi – katso tästä suurimmat mainostajat
28.1.2022 11:40
Mediamainonnassa nähtiin selkeää kasvua ensimmäisen koronavuoden jälkeen. Myös vuoden 2019 luvut ylittyivät.
Toni Rajamäki
Kolumni
Google Analyticsia ollaan tuomitsemassa laittomaksi - onko suomalaisyrityksillä aihetta paniikkiin?
28.1.2022 8:00
Miten Itävallan kohu vaikuttaa suomalaisyrityksiin, jotka käyttävät Google Analyticsia? Sitä asiaa perkaa Petri Mertanen kolumnissaan.
Petri Mertanen
Digitaalisuus
Eettisestä datapolusta markkinaetu medialle? Jyväskylän yliopisto ja mediakonsernit selvittävät asiakkaiden asenteita ja toiveita
26.1.2022 13:30
Kuluttajien hyväksymien datankeruutapojen käyttö voi vähentää huolta ja epävarmuutta.
Minna Lehto
Digitaalisuus
GDPR-kohu Googlen ympärillä muuttanee markkinointia, sanoo asiantuntija
25.1.2022 10:45
Itävallan dataviranomainen pitää Google Analyticsin käyttöä GDPR:n vastaisena. Asiantuntija Fredrik Rönnlund ei kuitenkaan usko, etteikö Google voisi enää toimia Euroopan markkinoilla.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Näin moni yritys ulkoistaa sometekemisensä vuonna 2022
20.1.2022 13:50
Yli puolet pohjoismaisista yrityksistä tuskailee somemarkkinoinnissa ajan löytämisen kanssa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
CDON osti enemmistön suomalaisesta verkkokaupparatkaisuja tarjoavasta Xalesista – ”Yritysosto vahvistaa entisestään tarjontaamme kauppiaille”
20.1.2022 13:40
Xales kehittää verkkokaupat ja markkinapaikat yhdistävää integraatioalustaa.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Suurimmalla osalla suomalaisyrityksistä puuttuu analytiikan ja asiakaskokemuksen osaajat – asiantuntija Anna Lehdon mukaan datan arvon ymmärtäminen on kilpailukyvyn kannalta kriittistä
20.1.2022 11:20
"Datan analysointi ja jalostaminen vaatii erityisosaamista, eikä sen voi olettaa kuuluvan esimerkiksi sisällöntuottajan toimenkuvan oheen".
Toni Rajamäki
Mainonta
Digitaalisessa mediassa lähes 80 prosenttia visuaalisista mainoksista jää katsojilta kokonaan huomaamatta, kertoo OMD:n ja Viomban mittaus
19.1.2022 12:20
Mittauksen mukaan perinteiset attribuutiomallit tai pelkkä tekninen näkyvyys eivät enää kerro tarpeeksi mainonnan todellisesta huomioarvosta.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.