UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Verkkokauppa
Kolumni
Verkkokauppojen kehittämistä datan avulla rajoitetaan liikaa
2.12.2021 7:05
Evästetulkinnasta keskusteltaessa sekoitetaan iloisesti uudelleenkohdistamisessa käytetyt kolmannen osapuolten evästeet ja yksityisyyden loukkaus, kirjoittaa Petri Mertanen.
Petri Mertanen
Ilmiöt
Yli 70 prosenttia suomalaisista ei ole vielä tilannut ruokaa verkosta – näillä perustein ihmiset valitsevat verkkokaupan
2.12.2021 11:15
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tekemän selvityksen mukaan yksi valintakriteeri nousee selkeästi yli muiden.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Black Weekin kasvu jakautui koko viikolle – ”On selvää, että ostokset eivät keskity vain perjantaille vaan tarjouksia hyödynnetään viikon mittaan”
1.12.2021 14:55
Verkkokauppa kasvoi koko Black Weekin aikana 13 prosentilla verrattuna viime vuoteen. Eniten kasvoivat sunnuntain myyntiluvut.
Minna Lehto
Brändit
Arctic Power Berries vie suomalaisia marjajauheita maailmalle: ”Suomessa saatetaan ajatella keskiyön auringon olevan hyvä vientivaltti, mutta muualla sitä voidaan ihmetellä”
1.12.2021 15:15
Suomalaisia Arctic Power Berries -marjajauheita myydään laajasti Iso-Britanniassa sekä kansainvälisesti nettikaupan kautta.
Minna Lehto
Ilmiöt
Näin paljon verkko-ostaminen kasvoi Black Fridayna
29.11.2021 9:35
Milleniaalit olivat ahkerin ostajaryhmä vuoden suosituimpana ostospäivänä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Black Friday käynnistyi ryminällä Suomessa: verkko-ostaminen kasvoi 1322 prosentilla ensimmäisen tunnin aikana
26.11.2021 13:55
Vuoden suurin ostossesonki ei ole jäänyt lukujen valossa pettymykseksi.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomessa on pula verkkokauppaosaajista – “Jokainen osaaja viedään nyt käsistä”
25.11.2021 10:20
Etenkin koronapandemian aikana yritykset ovat panostaneet vahvasti verkkokauppoihin.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Verkkokaupan kasvu hidastumassa pandemian helpottaessa – ”Jatkuuko huima kasvu vai siirtyvätkö ihmiset enemmän kivijalkaostoksille?”
22.11.2021 10:20
Joka kymmenes PostNordin tutkimukseen vastanneista uskoo vähentävänsä verkossa shoppailua pandemiatilanteen hellittäessä.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Markkinoijat aikovat käyttää enemmän rahaa verkkokauppaan ja sisällöntuottajiin – uusi raportti auttaa kohtaamaan ensi vuoden haasteet
17.11.2021 10:10
WARC julkaisi kyselypohjaisen raportin, joka kokoaa yhteen 1500 markkinoijan näkemyksiä.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Klarnalla on ylivoimaisesti suurin markkinaosuus omalla alallaan – yli puolet maailman verkkosivustoista käyttää yrityksen palveluja
12.11.2021 10:25
Klarnan maksupalvelut ovat suosittuja myös Suomessa.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Klarna mullistaa verkko-ostamisen: yhden sovelluksen avulla voi shoppailla maailman jokaisessa verkkokaupassa
4.11.2021 9:55
Klarna lanseerasi uudenlaisen sovelluksen, jossa asiakas voi muun muassa luoda itselleen kertaluonteisen ja korottoman virtuaalisen maksukortin.
Toni Rajamäki
Brändit
Ruoan verkkokaupan pikatoimitusten suosio kasvussa – S-ryhmä kokeilee uudenlaista klubijäsenyyttä
15.10.2021 8:25
Ruoan verkkokauppapalvelut ovat kasvattaneet suosiotaan koronapandemian aikana koko Suomessa. Nyt myös pikatoimitukset yleistyvät.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Kotimaisten verkkokauppojen pudotuspeli meneillään – ”Isommat porskuttavat, myynti ja markkinointi ratkaisee”
14.10.2021 12:35
Vaikka verkkokaupan euromääräinen kasvu jatkuu, verkkokauppojen määrä Suomessa on kääntynyt jyrkkään laskuun.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Vihreiden verkkokauppojen uskotaan olevan tulevaisuuden menestyjiä
8.10.2021 13:10
Vastuullisuuden korostuminen näkyy myös verkkokaupassa, kertoo Postin tutkimus.
Toni Rajamäki
Brändit
Hobby Hallin kivijalkamyymälä palasi Vantaan Tammistoon – tunnettu verkkokauppatoimija tarjoaa suomalaisyrityksille mahdollisuuden myydä tuotteita Baltiaan
6.10.2021 14:00
Asiakkaiden toiveesta Hobby Hall palasi kivijalkaan. Paluu tarjoaa myös suomalaisille yrityksille mahdollisuuden.
Minna Lehto
Ilmiöt
Uusi selvitys arvioi, miltä vähittäiskauppa näyttää vuonna 2030 – näiden trendien uskotaan korostuvan
23.9.2021 12:40
Future of Retail -selvityksessä luotiin vähittäiskaupan tulevaisuuden skenaarioita ja selvitettiin tulevia trendejä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalaiset suosivat edelleen kauppareissuja enemmän kuin verkko-ostamista
15.9.2021 11:50
Vastaajista vain 13 prosenttia tekee ostoksensa mieluiten internetissä mobiililaitteilla.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Mobiilimaksaminen ei ole vielä noussut koko kansan suosioon
24.8.2021 13:35
Moni tietää mobiilimaksamismahdollisuudesta, mutta vain harva käyttää maksusovelluksia.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tutkimus: Vastuullisuus vaikuttaa verkkokauppojen asiakkaiden valintoihin, mutta monet verkkokauppiaat eivät ole vakuuttuneita asiakkaiden valmiudesta maksaa vastuullisuudesta
24.8.2021 11:20
Jopa 83 prosenttia kuluttajista on valmiita maksamaan hiilijalanjäljen kompensoinnista.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
S-ryhmän päivittäistavarakauppa kasvatti markkinaosuuttaan alkuvuonna
4.8.2021 12:10
S-Ryhmän päivittäistavarakaupan myynti kasvoi alkuvuonna neljällä prosentilla.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Verkkokaupan voittokulku alkaa hiipua
3.8.2021 10:00
Verkkokaupan liikenne laski vuoden toisella kvartaalilla Pohjoismaissa.
Toni Rajamäki
Brändit
Stockmann solmi yhteistyösopimuksen logistiikka-startup Budbeen kanssa – “Meille on tärkeää, että asiakas voi tehdä vastuullisia valintoja”
23.6.2021 13:25
Budbee muuttaa verkkokauppa-alan toimintoja kestävimmiksi.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Kesko investoi tulevina vuosina kymmeniä miljoonia euroja ruoan verkkokauppaan – pääkaupunkiseudulle rakennetaan automaattiavusteinen keräilyjärjestelmä
23.6.2021 12:55
Keskon tavoitteena on luoda entistä parempi asiakaskokemus ja tehokkaammat verkkokaupan prosessit sekä vahvistaa markkinajohtajuuttaan.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomi on maailman kärkeä digitaalisuuden hyödyntämisessä, mutta se ei näy verkkokaupan kehityksessä – tutkijan mukaan Suomen suorituskyky on selvästi Euroopan keskitason alapuolella
18.6.2021 14:10
Suomalaiset yritykset jäävät ICT-pääoman vaikutuksissa bruttokansantuotteen kasvuun vertailumaiden heikoimmin menestyneiden joukkoon.
Toni Rajamäki
Brändit
Isot markkinointipanostukset kasvattivat Tori Autot -palvelun käyttäjämäärää merkittävästi – Valtteri Bottaksen auton myyminen toi jättinäkyvyyden
10.6.2021 11:55
Tori panostaa vahvasti autopalvelunsa brändin tunnettuuden kehittämiseen.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.