UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
B2B-markkinointi
Ilmiöt
Trendilaji padel kiinnostaa nyt myös brändejä – “Olemme saaneet useita loistavia kumppanuuksia”
29.9.2021 9:00
Suomen Padelliitto solmi yhteistyössopimuksen digitaalisiin urheilukumppanuuksiin keskittyneen startupin 10.fi:n kanssa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Miten rajallisilla resursseilla toimiva yritys voi tehdä vastuullisuudesta kilpailuedun? Asiantuntija nostaa esiin kolme tärkeää kohtaa
28.9.2021 14:00
Pienen yrityksen, joka haluaa panostaa vastuullisuuteen, täytyy osata priorisoida, sanoo suhdetoimisto Kramin toimitusjohtaja Riina Jokinen.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalaiset SaaS-yritykset lyövät kasvuvauhdisssa ruotsalaiskilpailijansa – “Suomalaisyritykset ovat huomanneet, että asiakkaille kannattaa tarjota palveluja niiden tuottaman lisäarvon kautta”
23.9.2021 9:30
Suomessa on panostettu vahvasti automaatioon ja skaalautuvuuteen.
Toni Rajamäki
Kolumni
Varo! Jos tuijotat vääriä mittareita, voit joutua datahuijatuksi
23.9.2021 8:45
Pahimmassa tapauksessa mainontaa optimoidaan väärien metriikoiden mukaan ja rahat palavat väärien johtopäätösten sekä kanavavalintojen mukana bittiavaruuteen, kirjoittaa Petri Mertanen.
Petri Mertanen
Mainonta
Mainonnan määrä kasvoi elokuussa – näillä aloilla nähtiin eniten kasvua
22.9.2021 13:30
Kasvua tapahtui 10 prosenttia viime vuoden vertailuajankohtaan nähden.
Toni Rajamäki
Kolumni
Osaajat kiertoon! Toimistot hyötyisivät tekijöiden jakamisesta
22.9.2021 9:10
Miltä näyttäisi toimistokenttä, jossa rakennetaan rutiinilla toimistorajat ylittäviä unelmatiimejä, Ulla Jones pohtii.
Ulla Jones
Brändit
Rakennusalan yritys Perustava tekee myyntiä kymmenien miljoonien eurojen edestä, vaikka yrityksen markkinointi toteutetaan in-housena ja varsin maltillisella budjetilla
21.9.2021 13:45
Markkinointikumppanien käyttäminen ei ole itsetarkoitus. Vahvalla in-house-osaamisella voidaan tehdä vahvaa tulosta, mistä Perustava on oiva esimerkki.
Toni Rajamäki
Kolumni
Sosiaalinen vastuu on nyt trendikästä, ja sitä tavoitellessaan moni markkinoija sortuu performatiivisuuteen
15.9.2021 8:00
Sosiaalisen vastuun trendistä huolimatta mainonnassa toistetaan edelleen haitallisia rodullisia ja etnisiä stereotypioita, kirjoittaa Naomi Holopainen.
Naomi Holopainen
Digitaalisuus
Jyväskyläläinen Trustmary muuntui videotuotantoyhtiöstä markkinointiteknologiatoimijaksi ja keräsi yli miljoonan euron rahoituksen, jonka avulla yritys hakee vahvaa kasvua ulkomailla
14.9.2021 10:20
Muutos alkoi jo ennen koronakriisiä, mutta pandemia vauhditti kehitystä.
Toni Rajamäki
Luovuus
Effie Awards Finlandiin uusia kilpailukategorioita – katso kaikki sarjat tästä
13.9.2021 11:30
Effien Suomen-kilpailussa taistellaan palkinnoista viidessä eri sarjassa ja 39 eri alakategoriassa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Etla: Tapahtuma-alan liikevoitto laski peräti 65 prosenttia
6.9.2021 13:00
Tapahtuma-ala on ajautunut kriisiin koronapandemian seurauksena.
Toni Rajamäki
Kolumni
Kun markkinoija asiakasillalliselta pihalle heitettiin
6.9.2021 7:05
Tein B2B-markkinoijana töitä yli vuosikymmenen. Välillä tunsin itseni yksinäiseksi soturiksi, joka muistuttaa, että markkinointi ei ole vain mainoksia, Laura Olin kirjoittaa.
Laura Olin
Brändit
S-Pankki aloittaa brändiuudistuksen
2.9.2021 11:00
Pankki luopuu FIM-brändistä ja siirtää varainhoidon S-Pankki-brändin alle.
Toni Rajamäki
Luovuus
Dentsulla johtotehtävissä työskennellyt Jenni Lieto vaihtaa Sanomalle
2.9.2021 8:45
Lieto vahvistaa Sanoman B2B-markkinointipalveluja.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Markkinoijat kokevat haasteita erityisesti markkinointi-investointien tuottoprosentin mittaamisessa
25.8.2021 10:10
Evästeiden poistuminen on saanut markkinoijat keksimään uusia ratkaisuja.
Toni Rajamäki
Mainonta
Sanomalle vapauttava päätös kohutusta mainoskampanjasta, jossa haettiin seksuaalivähemmistöön kuuluvalle kuninkaalle kumppania
20.8.2021 11:05
Markkinointi ei ollut hyvän tavan vastaista, sanoo Mainonnan eettinen neuvosto.
Toni Rajamäki
Luovuus
Pitkään Tori.fi:n brändiä kehittänyt Laura Kuusela vaihtoi Edenredille ja hyppäsi ison haasteen pariin
19.8.2021 10:10
Kuuselan tehtävänä on rakentaa “lounareista” tutun Edenredin brändistä yhä tunnetumpi.
Toni Rajamäki
Toimistot
Helsinkiin toimiston avaava Grundlage aikoo iskeä kiinni asiakaskuntaan, jonka kilpailijat ovat unohtaneet
18.8.2021 11:45
Turkulaistoimisto haluaa valloittaa yrityskentässä olevan harmaan alueen, sanoo toimitusjohtaja Mari Tauler.
Toni Rajamäki
Kolumni
Olen päässyt mainonnasta eroon, koska mainonta on kriisissä – ja tulevaisuudessa kriisi saattaa vain paisua
16.8.2021 9:50
Mainosten välttely on jatkossa entistä helpompaa, kirjoittaa Pasi Sillanpää.
Pasi Sillanpää
Toimistot
Markkinoinnin huipputekijä Mikael Castrén nousee tärkeään rooliin Tapauksessa, joka pyrkii kasvattamaan liikevaihtonsa yli 50 miljoonaan euroon
12.8.2021 9:20
Mikael Castrén siirtyi johtamaan tapahtumatoimistossa kuluttajatapahtumien liiketoimintaa Pohjoismaissa.
Toni Rajamäki
Luovuus
Nämä neljä trendiä nousivat esiin 2021 Cannes Creative Effectiveness Lions -menestystöissä
6.8.2021 12:10
Voittajia yhdisti muun muassa teknologian taitava hyödyntäminen ja rohkeus.
Toni Rajamäki
Mainonta
Globaalien mainosinvestointien määrä kasvaa tänä vuonna odotettua nopeammin
5.8.2021 10:55
Euroopan investointien määrä on kasvamassa yli 12 prosentilla viime vuodesta.
Toni Rajamäki
Toimistot
🔍 Köyhästä Itä-Euroopasta pokerimaailman huipulle ja markkinointiyrittäjäksi Suomeen – David Blinovin tarina hakee vertaistaan
15.6.2021 8:45
Viisitoista vuotta sitten 16-vuotias David Blinov osti viimeisillä rahoillaan lehden, jonka ansiosta syntyi suomalainen markkinointitoimisto The F Company.
Iina Kansonen
Toimistot
Kurion Nesteelle ja Mantsiselle toteuttama menestystyö taistelee voitosta historiallisessa kilpailussa
10.6.2021 12:45
Zero Exclusion -työ on tuonut Kuriolle paljon tunnustusta.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Kaksi asiantuntijaa kertoo, miten tarkasti sijoittajia etsivien startupien täytyy kiinnittää huomiota markkinointiinsa
8.6.2021 13:55
Muun muassa brändin pohjatyöllä on merkitystä, vaikka kyseessä olisikin alkuvaiheen yhtiö, sanoo Maki.vc:n sijoitusjohtaja Pauliina Martikainen.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.