UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
B2C-markkinointi
Brändit
Ikoninen tekstiilibrändi Finlayson sulkee toistaiseksi 19 myymäläänsä – “Asiakasliikenne on jopa hiljaisemmalla tasolla kuin viime kevään pahimman koronakurimuksen keskellä”
6.4.2021 9:40
Vahvaa kasvua tehnyt yritys pitää auki neljä pysyvää myymäläänsä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomalaisyritys avaa pienille yrittäjille ilmaisen markkinointikanavan, jossa voi tavoittaa merkittävän kuluttajaryhmän
1.4.2021 15:05
Idea syntyi halusta auttaa koronakurimukseen joutuneita yrityksiä.
Toni Rajamäki
Brändit
Tutkimus kertoo, millaisella viestinnällä on tehokkainta rakentaa vastuullista brändiä
1.4.2021 12:10
Suomalaiset kokevat yleensä kotimaiset brändit vastuullisiksi.
Toni Rajamäki
Media
Tämä tilasto kertoo, miksi mainostajat rynnistävät nyt TikTokiin
30.3.2021 15:10
Lähes joka toinen brittikuluttaja tutkii shoppailutrendejä ensisijaisesti TikTokissa.
Toni Rajamäki
Kolumni
Pelkkä data ei riitä muotoilijalle – uuden luomiseen tarvitaan mutua ja hyppyjä tuntemattomaan
31.3.2021 7:00
The Crownin kaltaiset sarjat olisivat köyhää katsottavaa ilman tulkintaa. Niin olisivat myös tuotteet ja palvelut, joiden ratkaisut perustuvat vain faktoihin, huomauttaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Mainonta
Lidlin menestyskampanja palkittiin RadioGaalassa
29.3.2021 11:05
Radioalan ansiokkaimmat teot ja tekijät palkittiin perjantaina.
Toni Rajamäki
Kolumni
Personoinnin ongelma ei ole tekniikka, vaan markkinoijien kyky hyödyntää sitä viisaasti
29.3.2021 8:00
Moni yritys on jo investoinut järjestelmiin, joilla lisätään markkinointitekemisen tasoja, kohdentamista ja personointia. Nyt tämä investointi lopultakin muuttaa markkinoinnissa vaadittavia kykyjä, Niko Rinta kirjoittaa.
Niko Rinta
Mainonta
Pohjola Vakuutus vei Kaiku-radiomainoskilpailun pääpalkinnon, Folk Finlandista vuoden mainostoimisto
26.3.2021 9:55
Pohjola Vakuutus nappasi Grand Prix’n Markku ja Johannes syntyvät uudelleen -mainoksella.
Toni Rajamäki
Mainonta
Mainostoimisto Motleyn Kimmo Nurmisto kertoo, miten syntyi viime vuoden paras mainoselokuva
25.3.2021 10:50
Kiinteistömaailman mainos nappasi vuoden 2020 Voitto-mainoselokuvakilpailun Grand Prix -palkinnon.
Toni Rajamäki
Kolumni
Markkinoijien keksipurkki hupenee
25.3.2021 7:00
Yhtä varmasti kuin aurinko nousee idästä markkinoijille on tarjolla kehittyneitä mainonnan kohdentamiskeinoja myös tulevaisuudessa, kirjoittaa Petri Mertanen.
Petri Mertanen
Digitaalisuus
Harvat suomalaisyritykset myyvät vielä Amazonissa, vaikka alusta tarjoaa mahdollisuuden miljoonamyynteihin
24.3.2021 14:25
Alan asiantuntija arvioi, että Suomessa on vain reilut pari sataa Amazon-myyjää.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tuore tutkimus paljastaa, miten kuluttajat toimivat kohdatessaan taloudellisia vaikeuksia
24.3.2021 12:05
Talousongelmiin ajautuneiden kuluttajien toiminta on muuttunut viimeisen 20 vuoden aikana.
Toni Rajamäki
Brändit
Tokmanni tavoittelee 1,5 miljardin euron liikevaihtoa ja yli 220 myymälän verkostoa Suomeen
24.3.2021 10:35
Tokmannin hallitus on päivittänyt konsernin tavoitteet strategiakaudelle 2021–2025.
Toni Rajamäki
Kolumni
Kaikkien alojen markkinoijat, liittykää yhteen!
24.3.2021 8:15
Markkinointikentän pitää yhdistyä, jotta ala voi kehittyä, kirjoittaa Ossi Ahto.
Ossi Ahto
Brändit
Ruoan hävikkiä vähentävä verkkokauppa Matsmart kasvaa vauhdilla myös Suomessa
23.3.2021 14:20
Ruotsalainen elintarvikeverkkokauppa Matsmart keräsi 35 miljoonan euron rahoituksen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Sponsorointiin investoitiin viime vuonna reilut 200 miljoonaa euroa, kulttuurisponsoroinnissa karmea lasku
23.3.2021 11:20
Sponsorointi-investointeja tehtiin selvästi vähemmän kuin vuotta aiemmin.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Amazoniin liittyy joka päivä lähes 4000 uutta myyjää
23.3.2021 10:20
Koronapandemia vauhditti verkkokauppajätin kasvua.
Toni Rajamäki
Brändit
Stadiumin uudessa kampanjassa kiitetään liikuntaa, koska liikunnan merkitys on kasvanut poikkeusoloissa
22.3.2021 10:50
Kampanja näkyy useissa eri kanavissa.
Toni Rajamäki
Kolumni
Sivuuttaminen käy somessa liian helposti – ota käyttöön tämä inklusiivisuuden happotesti
22.3.2021 11:29
Jokaisen markkinoijan tulisi ennen viestin, kolumnin tai kampanjan julkaisemista kysyä itseltään, keitä tai mitä viestini sivuuttaa, kirjoittaa Antti Sipilä.
Antti Sipilä
Brändit
Finlayson uudisti markkinointiaan ja kasvatti liikevaihtoaan merkittävästi
19.3.2021 15:45
Finlaysonin investoinnit onnistuivat paremmin kuin hyvin.
Toni Rajamäki
Brändit
Miksi Valio on suomalaisten silmissä maan vastuullisin brändi? Näin Valio vastaa
19.3.2021 13:25
Valion viestintäpäällikön mukaan vastuullisuus on yhtiön DNA:ssa.
Toni Rajamäki
Media
Ovatko suomalaiset mainostajat ymmärtäneet TikTokin potentiaalin? Näin vastaa sosiaalisen median asiantuntija Jari Lähdevuori
19.3.2021 11:05
TikTok on kasvanut korona-aikana huippusuosituksi somekanavaksi.
Toni Rajamäki
Brändit
Vaatebrändi Makia irtisanoo yhteistyönsä kohutun tavarataloketjun kanssa – “Annoimme omistajalle mahdollisuuden korjata toimintaansa, mutta sitä ei tapahtunut”
19.3.2021 10:20
Makia ei ota enää tilauksia Kärkkäinen Oy:ltä.
Toni Rajamäki
Kolumni
Perinteen mukaan markkinointialalla ei saa arvostella ketään tai mitään, ja se on vahingollista meille kaikille
19.3.2021 9:45
Kaikille uusille heitoille ei saa antaa vapaata ilmatilaa ilman kritiikkiä, sanoo Pasi Sillanpää.
Pasi Sillanpää
Mainonta
Voitto-mainoselokuvakilpailun voittajat selvillä: Kiinteistömaailma vei pääpalkinnon
18.3.2021 17:30
Vuoden 2020 parhaat mainoselokuvat julkistettiin torstaina.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.