UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Vastuullisuus
Viestintä
Kysely: Yli puolet suomalaisista pitää tärkeänä, että tuotteesta ilmoitetaan hiilidioksidipäästöt
18.10.2023 13:05
Kierrätysmateriaalien käyttö nähdään myös merkitykselliseksi.
Mikko Perttunen
Brändit
Kotipizza muuttuu Asunnottomien yöksi Koditonpizzaksi
17.10.2023 9:03
Ravintolaketju antaa kanavissaan näkyvyyttä asunnottomuudelle.
Mikko Perttunen
Brändit
Jo pelkkä tuotepakkaus voi vaikuttaa positiivisesti mielikuvaan yrityksestä: ”Ekologinen valinta voi olla kannattava investointi”
17.10.2023 8:40
Pakkaa.fi:n toimitusjohtaja uskoo, että vastuullisella pakkauksella on suuri vaikutus kuluttajan ostopäätökseen.
Mikko Perttunen
Brändit
Fazer on Suomen maineikkain yritys 2023 – pohjalle sijoittuivat muun muassa Masku sekä ultrapikamuotiketju Shein
13.10.2023 15:53
Yritysten vastuullisuusmielikuvat ovat kaiken kaikkiaan laskussa. Omistusrakenteella on yhteys maineeseen.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Erikoiskaupan liitto: Joka kolmas suomalainen aikoo vähentää kulutustaan tulevan vuoden aikana
10.10.2023 15:15
Vastuullisuuteen kiinnitetään huomiota, mutta siitä ei olla useinkaan valmiita maksamaan kovin paljoa.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Tunnistatko vastuullisuuden pesuohjelmat? – asiakkaiden kyynisyyden ja kriittisyyden raja voi olla häilyvä
29.9.2023 15:05
Viestinnän ja markkinoinnin kannalta riskinä voi olla myös vastuullisuusähky.
Mikko Perttunen
Media
Yle edellyttää tulevaisuudessa Areenan mobiilisovellukseen kirjautumista – tavoitteena personoidumpien ja moniäänisempien sisältöjen tarjoaminen
27.9.2023 7:36
Ylessä kehitetään digitaalisten palveluiden käyttämät algoritmit itse.
Mikko Perttunen
Kolumni
Get sh*t done
26.9.2023 8:29
Kun vihreän siirtymän ottaa osaksi ammattitaitoaan ja osaamistaan, ovat kannustimet kohdallaan – puhuttiinpa sitten henkilökohtaisesta urasta tai ihmiskunnan tulevaisuudesta, kirjoittaa Petteri Lillberg.
Petteri Lillberg
Mainonta
Piiskaa viherpesulle – EU kieltää tyhjänpäiväiset ympäristöväitteet
22.9.2023 11:14
Direktiivin tarkoituksena on auttaa kuluttajia tekemään vastuullisempia ostopäätöksiä.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kaupan liitto: Suomen kiertokaupan kokonaismarkkina lähes 900 miljoonaa euroa
21.9.2023 12:11
Vertaisverkkokauppa on kasvanut valtavasti, mutta second hand -muodin ostajat ovat usein myös pikamuodin ruokkijoita.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Mis- ja disinformaatio ja median ansaintalogiikan muutos laittavat viestijän työtä uusiksi, ja se vaatii uudenlaista ohjeistusta, sanoo asiantuntija
21.9.2023 7:10
Viestinnän eettisen neuvottelukunnan puheenjohtaja Päivi Sihvola kehottaa jokaista markkinoijaa perehtymään uudistuneisiin viestinnän eettisiin ohjeisiin: ”Siellä on tuskin yhtään kohtaa, jota myös markkinoijan ei olisi tärkeä tuntea”.
Iina Kansonen
Brändit
HJK toivoo, että hiilineutraali stadion houkuttelee Bolt Arenalle tapahtumajärjestäjiä
14.9.2023 13:25
Seuralla on tavoite olla hiilineutraali vuoteen 2025 mennessä.
Mikko Perttunen
Media
🔍 Suomi-Twitterin suuri nimi Pekka Sauri on X:stä harvoin pois tuntia pidempään: ”Näen vain vähän toksisuutta, josta X:ää on syytetty”
14.9.2023 10:35
Sauri uskoo X:n valoisaan tulevaisuuteen ja muistuttaa, että jokainen on kanavassa oman profiilinsa päätoimittaja.
Iina Kansonen
Toimistot
Grafia julkaisi eettiset ohjeet luovan suunnittelun harjoitteluille
14.9.2023 10:01
Kohtuullisen palkan lisäksi harjoittelupaikan olisi oltava turvallinen ympäristö.
Mikko Perttunen
Toimistot
Vasta perustettu Susta Partners keskittyy vastuullisuusmarkkinointiin
13.9.2023 11:56
Pelkkä vastuullisuus ei ole erottautumistekijä, elleivät kilpailijat toimi vastuuttomasti.
Mikko Perttunen
Mainonta
🔍 Muiden kulttuurien edustajat saavat vielä tänäkin päivänä suomalaisilla työpaikoilla usein toksisen vastaanoton – Muutostöissä-kampanja taistelee työelämän syrjintää vastaan
13.9.2023 8:51
Kampanja sai alkunsa kansainvälisestä someyhteisöstä ja yksittäisestä Linkedin-julkaisusta.
Mikko Perttunen
Kolumni
Selkärankaisimmat yritysjohtajat ottavat kantaa myös silloin, kun pelko vie voiton poliittisesti valituista johtajista
14.9.2023 7:05
Vielä muutama vuosikymmen sitten maan tapa oli, ettei bisneksiä sopinut sotkea politiikkaan. Nyt monet johtajista ovat rohkeita – ja äänekkäitä. Työnantajabrändin näkökulmasta kantaaottava johtajuus on valtava etu, kirjoittaa Lauri Vaisto.
Lauri Vaisto
Kolumni
Asiakas halusi puhua arvoista, toimisto ei – toimisto ei saanut asiakkuutta, verkosto sai
18.9.2023 7:05
Olen kieltäytynyt urani aikana kolmesta asiakkuudesta arvoristiriitojen vuoksi, mutta arvoista avoimesti puhuminen on myös tuonut minulle asiakkuuksia. Niin tälläkin kertaa, kirjoittaa Anssi Järvinen.
Anssi Järvinen
Luovuus
Kalevala Koru lanseeraa biomateriaalista valmistetun korusarjan
12.9.2023 8:42
Materiaali on suomalaisen Brightplusin kehittämä.
Mikko Perttunen
Mainonta
Perheestä revityllä kampanjalla kerätään varoja Väestöliiton työhön
11.9.2023 9:05
Kampanja nostaa esille perhe-elämään liittyviä ajatuksia ja tunteita.
Mikko Perttunen
Toimistot
🔍 Suurimpien toimistojen korkeakouluharjoittelijoiden palkkauksessa merkittäviä eroja: “Nostamispainetta olisi”
7.9.2023 9:45
MarkkinointiUutiset selvitti, millaisia harjoittelukäyntäntöjä on Suomen suurimmilla markkinointitoimistoilla. 19 toimistolle lähetettyyn kyselyyn vastasi 14 toimistoa.
Iina Kansonen
Mainonta
”Pr lähetys” ei ollut riittävä tunniste kaupallisesta yhteistyöstä
6.9.2023 14:04
Mainonnan eettinen neuvosto antoi kolme huomautusta.
Mikko Perttunen
Brändit
Hartwall sai huutia Ukrainan valtiolliselta virastolta
5.9.2023 15:33
Juomavalmistaja toimii Pepsicon brändien valmistajana ja jakelijana Suomessa.
Mikko Perttunen
Brändit
Brand Finance: Elisa on Pohjoismaiden toiseksi vahvin brändi – Valiolle korkein pistemäärä kestävyydestä
5.9.2023 12:04
Nopeimmin kasvavien brändien listalta suomalaisyrityksiä ei löytynyt.
Mikko Perttunen
Brändit
Katso mitä brändejä esimerkiksi minäkeskeiset konservatiivit arvostavat – kuluttajan arvojen ymmärtäminen on välttämätön osa brändin rakentamista
4.9.2023 15:14
Ainoa brändi, joka löytyi kaikkien seitsemän eri kuluttajasegmentin kymmenen kärjestä, oli arvostetuimmaksi brändiksi valittu Fiskars. Kuluttajan omat arvot siis ohjaavat hyvin voimakkaasti sitä, miten hän arvottaa brändejä.
Mikko Perttunen
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.