UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Brändi
Digitaalisuus
Verkko-ostajien käyttäytyminen on muuttunut kompleksiseksi – Googlen mainosliiketoiminnasta Suomessa vastaava Jonna Toikka antaa viisi vinkkiä verkkokauppiaille
27.5.2022 11:35
Toikka muistuttaa, että brändien pitäisi muun muassa panostaa trendien seuraamiseen ja oikeanlaisen tiedon antamiseen.
Toni Rajamäki
Toimistot
Viestintätoimistot Kaiku Helsinki ja Cocomms ottavat käyttöön Kaiku-brändin
27.5.2022 10:50
Toimistot toimivat aiemmin nimellä Kaiku Helsinki Cocomms.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
AKQA:n Ruotsin-johtoa kävi Suomessa – tällaisena he näkevät suomalaisten yritysten markkinoinnin tason
27.5.2022 8:20
Kansainvälisessä huippuketjussa on huomattu, että suomalaisissa yrityksissä piilee paljon potentiaalia.
Toni Rajamäki
Brändit
Mainostoimisto SEK teki MM-kisojen pitkäaikaiselle pääyhteistyökumppanille Škodalle tyystin erilaisen lätkäkampanjan
25.5.2022 10:20
Autobrändi nosti kampanjassaan keskiöön kiekkoäidit.
Toni Rajamäki
Luovuus
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Ruotsalainen mainostoimistoketju loi virtuaalivaikuttajan, jolla on Downin syndrooma
23.5.2022 13:40
Forsman & Bodenfors loi historiallisen virtuaalivaikuttajan. The One Show’ssa huomion varasti työ, jossa tunnetuista aseiden kannattajista tuli aseväkivallan vastaisen kampanjan päähahmoja.
Toni Rajamäki
Mainonta
🔍 Patagonialle kyytiä, Valiolle kiitosta – näille brändeille tuore Viherpesuopas ja sen tekijät jakavat kritiikkiä ja tunnustusta
25.5.2022 7:00
Iso osa yritysten vastuullisuusviestinnästä on hyvesignalointia, liioittelua tai viherpesua, sanovat Antti Isokangas ja Jani Niipola. He kehottavat yrityksiä vuoropuheluun aktivistien kanssa.
Iina Kansonen
Brändit
“Olemme harmissamme siitä, että mainontaamme pidetään viherpesuna” – Fortum kommentoi Vuoden huiputus -kilpailua
19.5.2022 10:05
Fortum “voitti” Greenpeacen myöntämän kilpailun, jossa valittiin kuluneen vuoden törkein tai harhaanjohtavin fossiilimainos.
Toni Rajamäki
Mainonta
Voittiko Lidl jääkiekon MM-kisojen markkinointipelin tällä mainoksella?
18.5.2022 13:10
Lidl loihti näyttävän mainoksen Helsingin Sanomien etusivulle. Myös monet muut brändit ovat osoittaneet luovuutensa MM-kisojen aikana.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalainen kryptovaluuttatoimija tarjoaa uusille asiakkailleen ilmaiset pizzat – idea syntyi surullisenkuuluisasta bitcoin-tarinasta
18.5.2022 11:45
Coinmotion juhlii tällä viikolla bitcoinin vuosipäivää ja houkuttelee uusia asiakkaita pizzan voimalla.
Toni Rajamäki
Kolumni
Make Love, Not Special Military Operation
18.5.2022 10:55
Kuluttajan huomion kaappaamiseen on pyritty vuosien varrella vaihtuvin konstein. Markkinointiviestintä ja siten myös sloganit ovat aina heijastelleet omaa aikakauttaan, kirjoittaa Anssi Järvinen.
Anssi Järvinen
Toimistot
🔍 Huippunimien perustama United Imaginations aikoo tuoda positiivisen tuulahduksen toimistokenttään
18.5.2022 9:05
Uuden toimiston taustalta löytyvät suomalaisen markkinoinnin tähtikaartiin kuuluvat Jyrki Poutanen, Steve Brown ja Henri Valtere sekä Helsingin Sanomien päätoimittaja Anu Ubaud. Sijoittajina taustalla ovat Robin Bade ja Tom Nickels.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomen vahvimmat teknologiabrändit selvillä – Apple ei loista Suomen-markkinassa
17.5.2022 12:15
Yougov selvitti eri teknologiabrändien maineen Suomessa.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalainen startup teki miljoonainvestoinnin yhden tuotteen tuotantoon, brändäykseen ja markkinointiin, mutta Ruokavirasto laittoi kapuloita rattaisiin: tuotenimi on muutettava
17.5.2022 12:05
Kaurameijeri Mö Foodsin toimitusjohtajan mukaan viranomaisten päätös tuntuu hullulta.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Miksi brändit eivät tavoita Z-sukupolvea tarpeeksi hyvin? Bob the Robotilla työskentelevältä nuorelta lahjakkuudelta Rasmus Kärkkäiseltä löytyy selkeä vastaus
17.5.2022 10:05
Kärkkäisen mukaan nuoret aikuiset on tärkeintä tavoittaa aikaisessa vaiheessa, sillä he ovat tulevaisuuden asiakkaita.
Toni Rajamäki
Toimistot
Framme yhtiöitti oman digitaalisen palvelunsa, jotta mainostajat pystyvät tekemään entistä vastuullisempia päätöksiä
16.5.2022 14:50
Framme kehitti työkalun ympärille uuden brändin, jotta innovatiivisesta keksinnöstä saadaan revittyä paras potentiaali irti.
Toni Rajamäki
Media
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Netflix saattaa tuoda mainokset palveluunsa jo tänä vuonna, NoA sai merkittävän tunnustuksen
16.5.2022 12:45
Netflixissä saatetaan nähdä mainoksia jo loppuvuodesta, Suomessakin toimivat ruotsalaistoimistot myytiin isolle konsernille.
Toni Rajamäki
Luovuus
Zalando toi kuluttajat valokeilaan – verkkokauppajätin kevään kampanja on oiva esimerkki kokemuksellisuuden hyödyntämisestä markkinoinnissa
13.5.2022 9:50
Dentsu vastasi luovasta työstä ja mediasuunnittelusta kampanjan jalkautuksessa Suomen-markkinaan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Baronan myyntijohtaja Jussi Rissanen loi puolivahingossa huippumenestyneen yrityspodcastin, joka on muuttanut ihmisten elämiä
12.5.2022 10:30
Rissanen nostaa esiin kolme syytä siihen, miksi Myyntiradiosta on tullut merkityksellinen ja menestynyt podcast.
Toni Rajamäki
Brändit
Aiven keräsi sijoittajilta 200 miljoonaa euroa – suomalaissensaation arvo on noussut jo liki kolmeen miljardiin
12.5.2022 9:00
Aiven on kerännyt suomalaisittain poikkeuksellisen suuren rahoituksen. Sijoittajat ovat pumpanneet yritykseen yhteensä jo melkein 400 miljoonaa euroa.
Toni Rajamäki
Brändit
Miljardiluokkaan pyrkivä Gubbe keräsi kasaan “äärimmäisen harvinaisen” sijoitussumman
12.5.2022 8:10
Suomalaisyritys avasi toiminnan viime vuonna Ruotsissa, nyt katseet ovat Isossa-Britanniassa.
Toni Rajamäki
Brändit
EA:n suosikkibrändi Fifan nimi muuttuu
11.5.2022 13:50
Electronic Arts Inc ja Fifa eivät päässeet yhteisymmärrykseen uudesta sopimuksesta.
Toni Rajamäki
Brändit
Mediakonserni PunaMusta Media vahvisti yritysperhettään
10.5.2022 11:45
PunaMustan ostama Coloro keskittyy muun muassa myymälämarkkinointiin.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Teknologiajättien mainosinvestoinnit kasvavat nopeimmin, Elon Muskista saattaa tulla Twitterin toimitusjohtaja
9.5.2022 12:05
Globaalien teknologiayhtiöiden mainosinvestoinnit nousivat liki 50 miljardiin dollariin, Twitter on saamassa uuden väliaikaisen toimitusjohtajan ja globaali televisiomainonta laski viime vuonna.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Inna-Pirjetta Lahti ja Tuomo Meretniemi kirjoittivat kirjan, joka voi avata yrityksille täysin uuden maailman
11.5.2022 8:25
“Kun omasta vastuullisuudesta osaa viestiä ymmärrettävästi, yritys saa siitä kilpailuetua”, sanoo Tuomo Meretniemi.
Toni Rajamäki
Mainonta
Klassikon paluu: “Olisit käynyt Specsaversillä” -konsepti tuli takaisin
6.5.2022 14:20
Optiikkakonsernin ikoninen konsepti on jo yli 20 vuotta vanha.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.