UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Data ja analytiikka
Media
Meta linjasi: Ei uhkaa lähtevänsä Euroopasta
10.2.2022 9:20
Meta otti kohuun kantaa ja kertoi, ettei yhtiö uhkaa päättävänsä palveluitaan Euroopassa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
IAB Europen TCF-standardi rikkoo viranomaisten mukaan GDPR:ää – pitääkö suomalaisyritysten olla huolissaan?
9.2.2022 15:50
Belgian tietosuojaviranomaiset langettivat rikkomuksesta IAB Europelle 250 000 euron sakot.
Toni Rajamäki
Media
Meta uhkaa viedä Facebookin ja Instagramin pois Euroopasta, mutta onko kyseessä puhdas bluffi? Näin vastaa asiantuntija Petri Mertanen
8.2.2022 14:50
"Jos ajatellaan asiaa varallisuuden kautta, niin kyllähän Metalla on varaa lähteä", sanoo Petri Mertanen.
Toni Rajamäki
Brändit
🔍 Schibsted Suomi aloitti historiallisen markkinointikampanjan, jolla halutaan kertoa yhtiön brändien poikkeuksellisista mainostamismahdollisuuksista
9.2.2022 7:00
Schibsted on valtava kansainvälinen konserni, mutta yhtiötä ei tunneta Suomessa kovin hyvin – ainakaan vielä.
Toni Rajamäki
Media
Meta uhkaa viedä Facebookin ja Instagramin eurooppalaisilta pois
7.2.2022 15:20
Meta haluaa siirtää dataansa vapaasti Pohjois-Amerikkaan, mikä rikkoo EU:n lakeja.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Nämä olivat MarkkinointiUutisten luetuimmat jutut tammikuussa
4.2.2022 9:50
Muun muassa vastuuttomien eläinkuvien käyttö markkinoinnissa ja Eka Ruolan haastattelu kiinnostivat lukijoita tammikuussa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tutkimus: Yritysten johto jarruttaa usein pk-yritysten datalla johtamista
3.2.2022 13:00
“Ei haluta muuttua. Koetaan, että näin on ennenkin tehty”, sanoo tutkimuksesta vastannut Susanna Karhu.
Toni Rajamäki
Kolumni
Google Analyticsia ollaan tuomitsemassa laittomaksi - onko suomalaisyrityksillä aihetta paniikkiin?
28.1.2022 8:00
Miten Itävallan kohu vaikuttaa suomalaisyrityksiin, jotka käyttävät Google Analyticsia? Sitä asiaa perkaa Petri Mertanen kolumnissaan.
Petri Mertanen
Toimistot
TBWA\Helsinki vahvistuu pitkään Metalla työskennelleellä Jukka-Pekka Syrjäaholla, joka tuo toimistoon arvokasta tietoa metaversumista
27.1.2022 8:55
Syrjäaho on viettänyt viimeiset kuusi vuotta Metalla vastaten Suomen markkinan suurasiakkaista.
Toni Rajamäki
Brändit
Michael Ovitz on dataan perehtynyt markkinointijohtaja, jonka tehtävänä on nostaa Foodora uudelle tasolle – näin hän aikoo onnistua siinä
25.1.2022 12:35
"Kasvu vaatii tietynlaisen systemaattisuuden lisäämistä. Kampanjoihin tarvitaan yhtenäisyyttä siten, että niissä kaikkia yhdistää ydinasia, brändi", sanoo Ovitz.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
GDPR-kohu Googlen ympärillä muuttanee markkinointia, sanoo asiantuntija
25.1.2022 10:45
Itävallan dataviranomainen pitää Google Analyticsin käyttöä GDPR:n vastaisena. Asiantuntija Fredrik Rönnlund ei kuitenkaan usko, etteikö Google voisi enää toimia Euroopan markkinoilla.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Näin moni yritys ulkoistaa sometekemisensä vuonna 2022
20.1.2022 13:50
Yli puolet pohjoismaisista yrityksistä tuskailee somemarkkinoinnissa ajan löytämisen kanssa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suurimmalla osalla suomalaisyrityksistä puuttuu analytiikan ja asiakaskokemuksen osaajat – asiantuntija Anna Lehdon mukaan datan arvon ymmärtäminen on kilpailukyvyn kannalta kriittistä
20.1.2022 11:20
"Datan analysointi ja jalostaminen vaatii erityisosaamista, eikä sen voi olettaa kuuluvan esimerkiksi sisällöntuottajan toimenkuvan oheen".
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Finnish martech companies listed by MarkkinointiKollektiivi – Supermetrics and Smartly leading the way
19.1.2022 10:05
The Finnish Martech Landscape was published for the second time by MarkkinointiKollektiivi.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalaiset markkinointiteknologiatoimijat jälleen listattu – mukana 18 uutta yritystä, Supermetrics ja Smartly merkittävimpinä kasvuraketteina
19.1.2022 10:05
MarkkinointiKollektiivin Finnish Martech Landscape -listaus julkaistiin toista kertaa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Moni B2B-yritys tuskailee digimarkkinoinnin kanssa, kertoo tuore raportti – nämä ovat neljä yleisintä ongelmaa asiakashankinnassa
18.1.2022 14:15
Monissa yrityksissä ongelmana on myynnin ja markkinoinnin välinen yhteistyö tavoitteiden asettamisessa. Ongelma koskee etenkin pieniä yrityksiä, joissa on alle 50 työntekijää.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Mitkä digimarkkinoinnin teemat puhuttavat vuonna 2022? Näin vastaa asiantuntija Juha Pihkakoski
13.1.2022 11:15
Yksityisestä internetistä on puhuttu paljon, mutta nyt puheet ovat muuttumassa teoiksi.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Avidly ostaa brittiläisen kasvumarkkinoinnin toimiston – “Otamme harppauksen uudelle markkinalle”
21.12.2021 10:20
Yrityskauppa on osa Avidlyn kasvustrategiaa, johon kuuluu muun muassa jalansijan vahvistaminen kansainvälisillä markkinoilla.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
LähiTapiola valitsi digitoimisto Radlyn vuosien mittaiseen yhteistyöhön
13.12.2021 9:05
Vakuutusyhtiö kehittää liiketoimintaansa Dagmariin kuuluvan Radlyn avulla.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tomi Suojoki Dagmarin tytäryhtiö Radlyn vetäjäksi
2.12.2021 9:00
Suojoki liityy myös Dagmarin johtoryhmään. Radlylla hän työskentelee CBO:na.
Toni Rajamäki
Kolumni
Verkkokauppojen kehittämistä datan avulla rajoitetaan liikaa
2.12.2021 7:05
Evästetulkinnasta keskusteltaessa sekoitetaan iloisesti uudelleenkohdistamisessa käytetyt kolmannen osapuolten evästeet ja yksityisyyden loukkaus, kirjoittaa Petri Mertanen.
Petri Mertanen
Mainonta
EU:n tuleva lainsäädäntöhanke saattaa tehdä digimainonnan datapohjaisesta kohdentamisesta historiaa – ja se olisi katastrofi pk-yrityksille
5.11.2021 15:55
EU:n Digital Services Act -lakiehdotuksella voi olla merkittävät seuraukset mainostajille.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalainen teknologiayritys auttoi Netflixiä luomaan graafisen käyttöliittymän, joka mahdollistaa entistä paremman käyttäjäkokemuksen luomisen
28.10.2021 11:35
Codemate on ollut Netflixin Metaflow-kehityskumppani keväästä 2020 lähtien.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Reaktor rakensi kasvuyrityksistä koostuvan verkoston, johon kuuluu 1 200 digitalisaation asiantuntijaa – “Tämä taitaa olla yksi Suomen teknologia-alan parhaiten pidettyjä salaisuuksia”
28.10.2021 9:25
Fusion-nimiseen verkostoon kuuluu yhteensä 24 yritystä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Isot suomalaismainostajat kaipaavat digitaaliselta mainonnalta läpinäkyvyyttä
26.10.2021 9:35
Mainostajilla ei ole tällä hetkellä selvää näkyvyyttä digitaalisen mainonnan kohdentamiseen, raportointiin ja kulurakenteeseen.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.