UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Data ja analytiikka
Kolumni
Seitsemän syytä sille, miksi mainosklikkaukset poikkeavat vierailuista
26.10.2021 7:45
Mainosklikkausten ja sivuston vierailujen välillä voi parhaimmillaan tai pahimmillaan olla jopa 90 prosentin ero. Syy voi olla joku näistä, vinkkaa Petri Mertanen.
Petri Mertanen
Luovuus
"Onko se oikeasti vaikuttavaa, jos suuri näkyvyys on saavutettu isolla mainosbudjetilla?" – Tällaisia kampanjoita Effie Awards Finlandin päätuomari Suvi Lähde toivoo näkevänsä
15.10.2021 10:45
SEKin vastaavan luovan johtajan mukaan Suomessa tehdään laadukasta markkinointiviestintää, mutta työnsarkaa riittää vielä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Kotimaisten verkkokauppojen pudotuspeli meneillään – ”Isommat porskuttavat, myynti ja markkinointi ratkaisee”
14.10.2021 12:35
Vaikka verkkokaupan euromääräinen kasvu jatkuu, verkkokauppojen määrä Suomessa on kääntynyt jyrkkään laskuun.
Minna Lehto
Brändit
Brändien välisellä yhteistyöllä voidaan vastata kuluttajien kovaan vaatimustasoon, sanoo Accenture Interactiven Pohjoismaiden johtaja Mattias Boman
14.10.2021 11:45
Yhteistyön uskotaan lisääntyvän kasvavan kilpailun ja kuluttajien tottumusten muutoksen takia.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Poditin taustalla on kovan luokan markkinointiosaajia, jotka ovat asettaneet tavoitteet korkealle – näillä keinoin uusi audiomediapalvelu aikoo onnistua
13.10.2021 8:30
Suomalainen palvelu vie koko podcastmediaa uuteen suuntaan.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Digimarkkinoinnin avoimien työpaikkojen määrässä on nähty vahvaa kasvua – “Voi olla, että todistamme historiallista murrosta”
4.10.2021 11:40
Duunitorin tilastojen mukaan digimarkkinoinnin työpaikkoja ei ole koskaan ollut tarjolla niin paljoa kuin tänä vuonna.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Uusi selvitys arvioi, miltä vähittäiskauppa näyttää vuonna 2030 – näiden trendien uskotaan korostuvan
23.9.2021 12:40
Future of Retail -selvityksessä luotiin vähittäiskaupan tulevaisuuden skenaarioita ja selvitettiin tulevia trendejä.
Toni Rajamäki
Kolumni
Varo! Jos tuijotat vääriä mittareita, voit joutua datahuijatuksi
23.9.2021 8:45
Pahimmassa tapauksessa mainontaa optimoidaan väärien metriikoiden mukaan ja rahat palavat väärien johtopäätösten sekä kanavavalintojen mukana bittiavaruuteen, kirjoittaa Petri Mertanen.
Petri Mertanen
Ilmiöt
Markkinoinnin ja viestinnän töitä on tarjolla selvästi enemmän kuin viime vuonna – nämä työpaikkailmoitukset herättävät eniten kiinnostusta
20.9.2021 8:50
Työnhakupalvelu Oikotiessä on tällä hetkellä avoinna noin 300 markkinoinnin ja viestinnän työpaikkaa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Sähköpostimarkkinointialustastaan tunnettu Mailchimp myydään 12 miljardilla dollarilla
15.9.2021 9:35
Mailchimpin työntekijät saavat ison siivun yrityskaupasta.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Sanoma ja Custobar aloittavat merkittävän yhteistyön, joka ratkoo “evästeettömän” maailman ongelmia
10.9.2021 13:25
Yhteistyöllä helpotetaan asiakasdatan käyttöä digimarkkinoinnissa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomalais-sveitsiläisellä innovaatiolla paljastetaan brändien kilpailuedut – “Tuottaa käsin kosketeltavaa ymmärrystä strategisen brändityön tueksi”
9.9.2021 13:55
NayaDaya kertoo tehneensä merkittävän läpimurron.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tuore tutkimus esittelee digitaalisen kuluttajamyynnin trendit
7.9.2021 12:30
Columbia Road esitteli digitaalisen kuluttajamyynnin viimeisimmät trendit osana viittä asiakaspolun vaihetta.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Googlen raportit: Vastuullisella datan käsittelyllä on merkittävä yhteys liiketoiminnan menestykseen
7.9.2021 10:55
Googlen teettämät tutkimukset osoittavat, että valtaosa kuluttajista on huolissaan yksityisyydestään.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: WhatsApp sai yli 200 miljoonan euron sakot yksityisyysrikkomuksista
6.9.2021 11:45
Sakko langetettiin puutteellisesta tiedon jakamisesta Irlannissa. WhatsApp aikoo valittaa päätöksestä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Johtotehtävissä eri digi- ja mediatoimistoissa työskennellyt Tero Tiainen siirtyi Sanomalta Adformille
31.8.2021 11:05
Tiainen siirtyi mainosteknologiayrityksen myyntijohtajaksi.
Toni Rajamäki
Kolumni
Nämä kolme trendiä muuttavat markkinointia tulevaisuudessa – oletko varautunut?
27.8.2021 9:10
Markkinoinnin murros on käynnissä, ja se koskettaa jokaista brändiä ja kuluttajaa. Erityisesti kolme trendiä muovaa kuluttajien asenteita ja käytöstä merkittävästi, kirjoittaa Z-sukupolveen kuuluva Elina Mäkelä.
Elina Mäkelä
Digitaalisuus
Markkinoijat kokevat haasteita erityisesti markkinointi-investointien tuottoprosentin mittaamisessa
25.8.2021 10:10
Evästeiden poistuminen on saanut markkinoijat keksimään uusia ratkaisuja.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Futurice perusti uuden tytäryhtiön vastaamaan yritysten dataongelmiin – “Tarve datan systemaattiselle hyödyntämiselle lisääntyy kaikkialla”
23.8.2021 13:30
Suomalaisella teknologia- ja innovaatioyritys Futuricella on nyt viisi tytäryhtiötä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Selvitys markkinoijan tärkeimmistä taidoista: kolme neljästä pitää dataan pohjautuvaa päätöksentekoa erittäin tärkeänä, ohjelmointikielten osaamiselle ei anneta suurta painoarvoa
10.8.2021 15:45
Markkinointialalla ymmärretään hyvin datan merkitys. Yllättäviä tuloksia saatiin muun muassa datan visualisoinnin arvosta.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalainen nettilakipalvelu Aatos hankki vajaassa vuodessa 15 000 käyttäjää – nyt markkinointieurot lyödään Pohjoismaiden valloittamiseen
10.8.2021 9:55
Lupaava startup-yhtiö keräsi 1,2 miljoonan euron rahoituksen, jonka avulla yritys kiihdyttää kansainvälistä kasvuaan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Vähittäiskaupan kasvu hiipuu syksyllä, ennustaa Kaupan liitto
9.8.2021 13:00
Vähittäiskaupan liikevaihdossa nähtiin viime vuonna kasvua 4,3 prosenttia.
Toni Rajamäki
Luovuus
Nämä neljä trendiä nousivat esiin 2021 Cannes Creative Effectiveness Lions -menestystöissä
6.8.2021 12:10
Voittajia yhdisti muun muassa teknologian taitava hyödyntäminen ja rohkeus.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
YouTube rikkoi taas 30 miljardin vierailijan rajan, klikkauksia enemmän kuin Facebookilla ja Twitterillä yhteensä
5.8.2021 10:15
YouTube on maailman toiseksi suosituin verkkosivu kävijämäärällä mitattuna.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Verkkokaupan voittokulku alkaa hiipua
3.8.2021 10:00
Verkkokaupan liikenne laski vuoden toisella kvartaalilla Pohjoismaissa.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.