UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Sosiaalinen media
Digitaalisuus
Vuoden 2024 Mimmit koodaa -palkinto IT-alan tasa-arvoa edistäneelle vaikuttajalle
19.4.2024 13:44
”IT-palveluiden käyttäjät ovat moninainen joukko ihmisiä ja siksi on tärkeää, etteivät palveluiden kehittäjätkään ole täysin samasta muotista.”
Mikko Perttunen
Toimistot
Asennemedialle uusi operatiivinen johtaja Trootilta ja uusi asiakkuuspäällikkö Hartwallilta
18.4.2024 8:21
"Tehtäväni on kirkastaa talon olemassa olevaa osaamista ja löytää palveluille uusia muotoja."
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Z-sukupolvi reagoi nettikiusaamiseen, trollaamiseen ja ahdistaviin uutisiin – ilmassa on merkkejä somekapinasta, sanoo asiantuntija
10.4.2024 10:32
Whatsappin kanavilla on valtavaa potentiaalia tavoittaa nuorta yleisöä, sanoo Parceron Elina Sarén.
Mitra Vasara
Mainonta
Marketing Finland perustaa uuden työryhmän vaikuttajille – Content Cornerin Jessica Rantala ryhmän puheenjohtajaksi
28.3.2024 9:52
”Nyt on aika kuulla ja osallistaa myös vaikuttajat.”
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Kauppakeskus Itis ja Frendie lanseeraavat sosiaalista hyvinvointia edistävän sovelluksen
27.3.2024 9:41
Itikseen rakennetaan myös ITIS x Frendie -kohtaamispaikka.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Verottaja: Onlyfans-sisällöntuottajat jättivät ilmoittamatta tulojaan yli viiden miljoonan euron edestä
25.3.2024 8:37
Sosiaalisen median sisällöntuotantoon pätevät samat säännöt kuin muuhun ansiotyöhön.
Mikko Perttunen
Viestintä
X:n merkitys vähenee suomalaisorganisaatioissa, mutta Threads ei ole ainakaan vielä noussut korvaajaksi
21.3.2024 11:07
Puolet maaliskuussa tehdyn kyselyn vastaajista kertoo, ettei X:n tilalle ole löytynyt korvaavaa kanavaa.
Mikko Perttunen
Media
Suomen kaikkien aikojen paras vaikuttaja palkitaan toukokuussa – Tässä ovat kaikki Tubecon Awards 2024 -ehdokkaat
20.3.2024 11:34
”Juhlavuoden kunniaksi nostamme esille vaikuttajia, jotka ovat olleet mukana Tubeconin historian alkuajoilta saakka.”
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Opintopiste plakkariin somevideoita katsomalla – Suomessa lanseerataan tiettävästi maailman ensimmäinen Tiktok-sovelluksessa suoritettava korkeakoulukurssi
15.3.2024 11:43
Tietoturva-asiat puhuttivat kurssin suunnitteluvaiheessa.
Mikko Perttunen
Mainonta
HSL käytti 13-vuotiaan ottamaa kuvaa luvatta mainoksessaan – markkinointitoimisto kertoo, että kyse oli inhimillisestä virheestä
14.3.2024 9:25
Virheiden mahdollisuus kasvaa käsiteltävän materiaalin määrän lisääntyessä.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Ui juma ja kahen kilon siika jättivät jälkensä suomalaiseen internetkulttuuriin – tässä ovat Suomen ikimuistoisimmat viraalivideot
13.3.2024 9:11
Spontaanit, tosielämän tilanteissa kuvatut videot menestyivät äänestyksessä.
Mikko Perttunen
Toimistot
Mysomen uusi toimitusjohtaja toivoo kasvun jatkuvan: ”Muutoksiakin on luvassa”
13.3.2024 8:27
Kaisu Korolainen aloitti sosiaalisen median toimiston johdossa helmikuussa.
Mikko Perttunen
Viestintä
Lapsille sopimatonta sisältöä joulukalenteri-sanalla houkuttelevan mainoksen QR-koodin takana – mainonnan eettinen neuvosto napautti huomautuksen
11.3.2024 10:58
XBIL Oy sai kaksi huomautusta piilomainonnasta somevaikuttajien kanssa.
Mitra Vasara
Brändit
Suomalaisbrändit haluavat suomalaisten urheilijoiden someyleisöt haaveihinsa – vaikuttajakumppanuudet laajenevat
6.3.2024 12:00
Urheilijoita käytetään brändinrakennuksen lisäksi yhä enemmän myynninedistämisessä ja asiakashankinnassa.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Suomessa ilmoitettiin ennätysmäärä uusia biisejä viime vuonna – kasvua yli 30 prosenttia
6.3.2024 9:19
Uudet DIY-tekijät tekevät musiikkiaan tunnetuksi somessa.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Suomen hajuvesimarkkinoille kaksi yllättävää suosikkia somevaikuttajien suositusten seurauksena – suosiossa jopa 6 750 prosentin kasvu
5.3.2024 14:55
Nuoret tilaavat tutun vaikuttajan suosituksen perusteella arabiemiraattilaisia hajuvesiä verkkokaupasta – kokeilematta.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
MLL:n uusi varoituspalvelu hälyttää vaarallisista somehaasteista vanhemmille tekstiviestitse
5.3.2024 9:28
Varoituspalvelu on omistettu nuorena kuolleen Niilo Kasteen muistolle.
Mitra Vasara
Toimistot
Kurio yhdistyy osaksi SAMY Alliancea ja johtaa konsernin laajentumista Pohjoismaissa
5.3.2024 9:10
“Vuosien varrella monet toimijat ovat osoittaneet kiinnostustaan Kurioon.”
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Grand One -kilpailun finalistit julki – S-ryhmän Tilipäivä ja Novitan verkkopalvelu ehdolla viidessä eri kategoriassa
29.2.2024 12:05
Bob the Robot nappasi kymmenen finaalipaikkaa, TBWA\Helsinki seitsemän shortlistausta ja Reaktor kaksitoista.
Mikko Perttunen
Mainonta
Yliopistotutkimus: Huono itsehillintä saa vahvistusta heräteostoksiin sosiaalisesta mediasta ja kohdennetusta mainonnasta
29.2.2024 9:04
Vastuu kuuluu myös markkinoijille ja teknologiayrityksille.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Yhä useampi nuori bongaa kesätyöilmoituksen Tiktokista - kaupan ala ja myynti kiinnostavat
20.2.2024 10:18
41 prosenttia täysi-ikäisistä kertoi nähneensä työpaikkailmoituksia Tiktokissa vuonna 2024.
Mitra Vasara
Kolumni
Kiitos Iittala, vihdoinkin keskustelua brändistä!
14.2.2024 8:30
Sosiaalinen media on kuin luotu Iittalan tapauksen kaltaista brändikohua varten. Keskustelu on kuitenkin ollut markkinoinnin näkökulmasta monella tapaa hyväksi, kirjoittaa Ossi Ahto.
Ossi Ahto
Mainonta
🔍 Nollabudjetilla tehty Naisten linjan kampanja ylitti kaikki odotukset: ”Tuntui julmalta, että emme vastanneet”
15.2.2024 8:00
Kuukausilahjoittajien hankkiminen on varainhankinnan vaikein tehtävä, mutta Naisten linja onnistui siinä – ilman budjettia. Kampanjan viesti koettiin niin tärkeäksi, että moni halusi levittää sitä ilman palkkiota erityisesti sosiaalisessa mediassa.
Iina Kansonen
Mainonta
Synnytysvalmennusmainos vauvaryhmässä poiki huomautuksen piilomainonnasta
13.2.2024 7:30
Mainonnan eettinen neuvosto antoi kahdeksan huomautusta ja kaksi vapauttavaa päätöstä.
Mikko Perttunen
Brändit
🔍 Somessa Stubbin poliittinen sanoma hukkuu fiilistelyn taakse ja Haavisto aiheuttaa boomeriviboja
9.2.2024 13:53
Markkinointialan nuoret ammattilaiset kertoivat Markkinointiuutisille, millaisina Alexander Stubb ja Pekka Haavisto näyttäytyvät kampanjoissaan sosiaalisessa mediassa.
Mikko Perttunen
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.