UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Strategia
Toimistot
Markkinointitoimisto Villivisio hakee kasvua uusilta palvelusektoreilta – kasvustrategiaa tukemaan nimitettiin uusi hallitus
17.3.2022 8:45
Tamperelainen Villivisio vahvisti hallitustaan ulkopuolisella osaamisella.
Iina Kansonen
Ilmiöt
Markkinoinnin asiantuntijat: Yritysten täytyy ottaa kantaa isoihin kriiseihin – vähintäänkin sisäisesti
16.3.2022 14:00
“Auttamisesta kertomista on turha demonisoida”, sanoo Leena Komulainen.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Readpeak palkkasi Ville Veikkolaisen maajohtajakseen – tavoitteena tuplata liikevaihto kolmessa vuodessa
16.3.2022 11:30
“Tuloksia ohjaavaan natiivimainontaan ollaan halukkaita panostamaan aiempaa enemmän”, sanoo Veikkolainen.
Toni Rajamäki
Toimistot
Pohjoismainen markkinointijätti North Alliance ostaa Bob the Robotin, jolle yrityskauppa avaa täysin uusia ovia
15.3.2022 9:00
NOA:sta ei ole aiemmin löytynyt suomalaisia toimistoja. Bobin lisäksi verkostoon liittyvät Pictures Helsinki ja Dunning, Kruger & Associates.
Toni Rajamäki
Kolumni
Näin uuden sukupolven mediatalossa tehdään työstä merkityksellistä: "Personal is Political"
16.3.2022 9:20
Uuden luominen vaatii merkityksen kokemusta, joka kulkee läpi kaiken tekemisen, kirjoittaa uuden sukupolven mediatalon perustanut Vilma Rimpelä.
Vilma Rimpelä
Kolumni
Sota on sota vaikka voissa paistaisi, eikä aihetta ole syytä somistella sanavalinnoilla
15.3.2022 7:05
Jotkut organisaatiot välttelevät viestinnässään sota-sanan käyttöä. Se tuntuu vastuuttomalta valinnalta, kirjoittaa MarkkinointiUutisten päätoimittaja Iina Kansonen.
Iina Kansonen
Kolumni
Miten vastuullinen markkinoija toimii, kun Euroopassa soditaan?
14.3.2022 9:10
Sopivan markkinointiviestin luominen saattaa juuri nyt tuntua vaikealta. Mutta jos se on suurimpia haasteitasi, kannattaa olla kiitollinen siitä, että sinulla on kaikki hyvin, kirjoittaa Mika Hyötyläinen.
Mika Hyötyläinen
Toimistot
🔍 Tuleeko Kaimanasta ensimmäinen kansainvälisesti merkittävä itsenäinen suomalaistoimisto?
11.3.2022 9:45
Kaimana haluaa haastaa toimistokentän perinteisiä malleja ja tuoda esiin uudenlaista kaupallista näkemystä, sanoo toimitusjohtaja Hasse Eranka.
Toni Rajamäki
Mainonta
Clear Channelin kauppakeskusmedian verkostoon merkittävä lisäys – “Tarjoaa mainostajille erinomaisen mahdollisuuden tavoittaa ostovoimaiset kuluttajat”
10.3.2022 9:35
Ulkomainosyhtiö vastaa Espooseen avattavan Lippulaiva-kauppakeskuksen ulkomainonnan tarjoamisesta.
Toni Rajamäki
Toimistot
🔍 Bonfire Agency teki historiallisen päätöksen ja muuntautui Suomen ensimmäiseksi ajatusjohtajuustoimistoksi – näillä avuin asiakkaille rakennetaan asiantuntijuutta
9.3.2022 7:00
Bonfiren perustajaosakas ja toimitusjohtaja Maria Sillanpää sekä liiketoimintajohtaja Oona Ikonen korostavat henkilöstön merkitystä ajatusjohtajuuden rakentamisessa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
“Miehet esitetään markkinoinnissa naisia hallitsevampina”, sanoo Metan Pohjoismaiden toimistoyhteistyön päällikkö Cecilia Sundström
8.3.2022 13:40
Sundströmin mukaan monimuotoisuuden edistämisellä yritykset saavat aiempaa paremman näkökulman ulkoiseen viestintään ja markkinointikampanjoihin.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
🔍 Kati Riikonen on menestyvä johtaja, jolla on tärkeä viesti johtajuudesta haaveileville naisille
8.3.2022 8:05
”Minusta ei tullut johtajaa vahingossa”, sanoo Telian Finlandin Online-, markkinointi- ja analytiikkajohtaja Kati Riikonen, joka aloitti uransa tiiminsä toisena ja nuorimpana naisena.
Iina Kansonen
Brändit
S-ryhmältä kova päätös: luopuu liiketoiminnoistaan Venäjällä
4.3.2022 13:30
S-ryhmällä on Pietarissa 16 Prismaa, kolme Sokos Hotellia ja yhteensä noin 1000 työntekijää.
Toni Rajamäki
Brändit
Sari Ahokainen loi kumppanuusmarkkinointiverkoston niille yrityksille, jotka saattavat hyötyä affiliate-markkinoinnista kaikkein eniten
7.3.2022 7:00
Ekosomeetta sai alkunsa, koska pienille yrityksille ei löytynyt optimaalista mahdollisuutta kumppanuusmarkkinointiin.
Toni Rajamäki
Media
Monien digitoimistojen emoyhtiö Ilkka-Yhtymä uudistaa brändiään kevään aikana
2.3.2022 12:55
Jatkossa mediakonsernin brändinimenä on Ilkka. Sen alla toimii kaikki yhtiön brändit.
Toni Rajamäki
Brändit
Vastuullisuusasiantuntija Maija Lumme toivoo, että yritykset miettivät oman toimintansa vaikutuksia Ukrainan kriisin keskellä
2.3.2022 8:45
Lumme muistuttaa, että oma pesä on oltava kunnossa, jotta ulostulot eivät vaikuta vastuullisuuspesulta.
Toni Rajamäki
Brändit
Paulig luopuu nyhtökaurasta: ”Emme ole onnistuneet kasvattamaan liiketoimintaa kannattavasti”
1.3.2022 16:20
Paulig ei ole onnistunut kasvattamaan Gold&Green-liiketoimintaa kannattavasti. Yritys myy brändin Valiolle ja keskittyy kasvuun tärkeimmissä tuoteryhmissään.
Minna Lehto
Ilmiöt
Nämä trendit ovat nousseet esiin parhaita podcasteja palkitsevassa Audiolandissa – Risto Kuulasmaa nostaa esiin onnistuneimmat yrityspodcastit
28.2.2022 8:35
Audioland käydään Savoy-teatterissa 30. maaliskuuta. Kilpailussa on ehdolla yli 160 podcastia, ja podcastalan ammattilaispäivässä kuullaan yli 30 puhujaa Suomesta ja maailmalta.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Toimitusjohtajan ei tarvitse ymmärtää markkinointia – vai mitä sanot, Vepsäläisen toimari Jussi Lindholm?
24.2.2022 13:05
MarkkinointiUutiset haastoi markkinoinnista toimitusjohtajaksi siirtyneen Jussi Lindholmin vastaamaan ikuisuuskysymykseen siitä, onko toimitusjohtajan tarpeen ymmärtää markkinoinnin päälle.
Iina Kansonen
Toimistot
Suomalainen Framme sai ensimmäisenä pohjoismaisena markkinointitoimistona arvostetun vastuullisuussertifikaatin – näin yritys onnistui siinä
24.2.2022 9:05
B Corporation -sertifikaatin saadakseen yrityksen täytyy toimia vastuullisesti kokonaisvaltaisella tavalla.
Toni Rajamäki
Luovuus
Idea Porisuhde-kampanjasta syntyi puistonpenkillä Kaivopuistossa – Mainostoimisto Staartin luova johtaja Juuso Kemi kertoo, miksi kampanja nousi sensaatioksi
23.2.2022 8:45
Porin kaupungin Porisuhde-kampanjan videoita on katseltu jo liki kaksi miljoonaa kertaa.
Toni Rajamäki
Media
Pohjoismaiset markkinoinnin ja viestinnän alan mediat yhdistävät voimansa – ”Olemme pitkään haaveilleet tästä”
22.2.2022 13:55
Mediatalot yhdistävät voimansa tarjotakseen aiempaa paremman kuvan siitä, mitä pohjoismaisilla markkinoilla tapahtuu.
Minna Lehto
Kolumni
Rohkeus ei kuulu kulmahuoneeseen
22.2.2022 7:15
Tiedätkö, mikä on tyhmin asia, mitä olen palaverissa kuullut? Se, kun aikuiset ihmiset kehottavat muita olemaan rohkeita, kirjoittaa Markus Nieminen.
Markus Nieminen
Brändit
Finlaysonin, Vallilan ja Makian emoyhtiö Manna & Co ostaa enemmistön ruotsalaisesta lifestyle-brändistä – liikevaihto nousee jo yli 100 miljoonaan euroon
18.2.2022 9:35
Bränditalon portfolioon tulee mukaan vuonna 1997 perustettu Lexington.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Liana Technologies pyrkii nyt valloittamaan Ruotsin, jossa paikallisilla yrityksillä on paljon opittavaa markkinointiteknologian hyödyntämisestä
18.2.2022 9:10
Toimitusjohtaja Samuli Tursaan mukaan suomalaiselle insinööriosaamiselle on tarvetta Ruotsissa.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.