UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Tutkimus
Brändit
Prisma on Suomen suosituin muotikauppa jo kuudetta vuotta peräkkäin
23.5.2024 12:50
Jopa 37 prosenttia vaatetusta ostaneista on hankkinut vaatteita tai jalkineita Prismasta viimeisen vuoden sisällä.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Väitös: Tunnettujen muotiyritysten digitaalinen mainonta vahvistaa stereotypioita tytöistä pääasiassa ulkonäöstään kiinnostuneina
13.5.2024 13:06
Useat lapset ovat perillä verkkomainonnan eettisistä huolenaiheista.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Some on nyt maailmanlaajuisesti suurin mediakanava
2.5.2024 12:44
Facebook edelleen ylivoimaisesti suurin somealusta.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Vain 35 prosenttia suomalaisista kokee, että yritykset kantavat vastuunsa kestävästä kehityksestä
2.5.2024 8:45
”Yritysten tulisi nähdä tämä mahdollisuutena ottaa johtava asema vastuullisuuskysymyksissä.”
Mitra Vasara
Myynti
Kasvu Open: Pk-yritysten suurin osaamisvaje on myynnissä ja markkinoinnissa
30.4.2024 11:44
Työllisyysvaikutuksen näkökulmasta erityisesti kasvuvaiheen yritysten tukeminen luo uusia työpaikkoja Suomeen.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Lähes puolet viestinnän ammattilaisista päivystää vapaa-ajallaan työpaikan somekanavia palkattomasti
29.4.2024 11:20
Viesti ry julkaisi tänään viestinnän ja markkinoinnin alalle uuden vähimmäiskorvaussuosituksen.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Peräti 45 prosenttia lapsista ja nuorista haluaa rajoittaa puhelimella viettämäänsä aikaa – myös vanhempien huoli lapsen puhelimen käytöstä kasvanut merkittävästi
22.4.2024 9:56
Vanhempia huolettavat lapsen puhelimen käytössä eniten koukuttavuus, grooming ja tietoturvauhat.
Mitra Vasara
Viestintä
Helsingin Sanomain Säätiön suomenkielisen tieteen palkinto viestintätoimistojen valtaa käsittelevälle teokselle
22.4.2024 9:08
25 000 euron palkinto jaettiin kolmen saajan kesken.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Oma ikä koetaan suurimmaksi työllistymisen esteeksi – erityisesti yli 55-vuotiaiden ikäluokassa
17.4.2024 12:20
”Jos 70-vuotiaat pitää saada työelämään, ei 50-vuotias voi mitenkään olla liian vanha töihin.”
Mitra Vasara
Luovuus
Uuden tutkimuksen mukaan radio teki Sibeliuksesta kansainvälisen mediahahmon
15.4.2024 11:25
Umpinaisena pidetty 1930-luku oli tutkimuksen mukaan kulttuurisesti aktiivista aikaa.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Kuluttajat eivät useinkaan halukkaita maksamaan ruokaketjun reilusta tulonjaosta ja omavaraisuudesta
12.4.2024 14:32
Hinta on tärkein ostopäätökseen vaikuttava tekijä kaikissa tuloluokissa.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Miten tekoäly saadaan ymmärtämään ihmisen käyttäytymistä, ajattelua ja tunteita paremmin? Uusi tutkimus sai merkittävän rahoituksen
11.4.2024 13:16
Antti Oulasvirta on saanut 2,5 miljoonan euron Euroopan tutkimusneuvoston Advanced Grant -rahoituksen käyttäjämallien tutkimiseen.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Aalto-yliopiston tutkimus: Nämä syyt saavat ihmiset hylkäämään älypuhelimen – elämä ilman älyluuria vaatii teknistä osaamista tai läheisten joustavuutta
8.4.2024 11:42
Älypuhelimeton elämä voi olla tietyiltä osin myös turvattomampaa.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Aalto-yliopiston uusi tutkimus: Yksityisyyden suojaaminen Applen laitteilla peruskäyttäjälle lähes mahdoton tehtävä
4.4.2024 10:59
Yksikään tutkimukseen osallistuneista käyttäjistä ei onnistunut estämään sovelluksia jakamasta tietoa.
Mikko Perttunen
Viestintä
Helsingin Sanomain Säätiöltä rahaa muun muassa tekoälyn ja journalismin suhdetta tutkivalle työlle
3.4.2024 8:57
Rahoitusta sai kolme eri hanketta.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Suomi 15. sijalla työelämän tasapainon kansainvälisessä vertailussa – sairausajan palkka ja tasa-arvokysymykset laskevat sijoitusta
2.4.2024 11:15
Suomen vahvuuksia vuosiloman määrä ja yleinen onnellisuus.
Mitra Vasara
Myynti
Suomalaisissa kauppakeskuksissa tutkitaan musiikin käytön hyötyjä liiketoimintaan
2.4.2024 10:54
Tutkimuksessa mukana neljä suurta kauppakeskusta ja yksi päivittäistavarakauppa.
Mikko Perttunen
Toimistot
Parhaita työpaikkoja arvioivalle Great Place To Work -listalle kaksi markkinointitoimistoa
20.3.2024 12:39
Maksullinen tutkimus perustuu Trust Index -henkilöstötutkimuksen tuloksiin sekä yrityksen kulttuurin arviointiin.
Mikko Perttunen
Brändit
Suomi seitsemättä kertaa maailman onnellisin maa –osataanko sen avulla houkutella Suomeen investointeja, matkailijoita ja osaajia?
20.3.2024 11:11
Maailman onnellisin maa -titteli tuo Suomelle valtavasti näkyvyyttä kansainvälisessä mediassa.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Apteekkeihin palautetaan vuosittain käyttämättömiä lääkkeitä 81 miljoonan euron edestä – liian suuri pakkauskoko merkittävä syy
20.3.2024 8:30
Määrällisesti eniten palautettiin parasetamolia sisältäviä särkylääkeitä.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Naisten osuus EU- ja ETA-maiden suurimpien pörssiyhtiöiden hallituksissa ja johtoryhmissä kasvaa edelleen – Suomi jäämässä jälkeen
19.3.2024 11:32
”Yhteenlaskettuna naisten osuus hallituksissa ja johtoryhmissä on meillä vajaa 33 prosenttia, kun se vertailun kärkimaissa on jo lähes 40 prosenttia.”
Mitra Vasara
Ilmiöt
Joka kolmas suomalainen haluaisi työskennellä kokonaan etänä – 18 prosenttia työskenteleekin
15.3.2024 8:40
37 prosenttia kokee keskittymisen vaikeaksi toimistotilassa.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Eroottisia podcasteja toivotaan lisää – 62 prosenttia suomalaisista valmiita maksamaan podcast-sisällöstä
14.3.2024 10:26
Podasteja kuunnellaan jopa saunassa, suihkussa ja nukkumaan mennessä.
Mitra Vasara
Brändit
Ravintola Palace Suomen 50 Parasta Ravintolaa -äänestyksen ykkönen jo viidennen kerran peräkkäin
14.3.2024 10:05
”Omaäänisiä paikkoja ei ole ollut listalla koskaan näin monta kuin nyt.”
Mitra Vasara
Brändit
Roosa nauhalle viisi voittoa kuudessa kategoriassa hyväntekeväisyystoimijoiden vertailussa
13.3.2024 11:39
Sairauksien parantaminen ja hoitomenetelmien kehittäminen on mieluisin hyväntekeväisyyteen lahjoittamisen kohde Suomessa.
Mitra Vasara
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.