UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
B2C-markkinointi
Kolumni
Digitaalisesti rakennetut ihmiset muuttavat markkinointia
23.6.2021 7:00
Lu do Magalu ja Lil Miquela ovat digitaalisesti luotuja virtuaalivaikuttajia, joiden avulla myydään luksusmuotia kymmenille miljoonille ihmisille – ja tämä on vasta alkua, Laura Olin kirjoittaa.
Laura Olin
Digitaalisuus
🔍 Näin huippukoripalloilija Anni Mäkitalo yhdistää ammattilaisurheilun ja markkinointityön: ”Vaikeinta on ollut itse asettamani paineet”
22.6.2021 0:30
Koripalloilija Anni Mäkitalon työstressi loppuu, kun hän vetää koristossut jalkaansa.
Iina Kansonen
Kolumni
Ansaitset lomasi vasta, kun olet lukenut tämän kolumnin
18.6.2021 7:00
Joulun alla tehdään markkinointikampanjoita vähävaraisten hyväksi. Mutta miksi mainostajat unohtavat kesällä ne, joilla ei ole varaa Lintsin rannekkeisiin ja huolettomaan lomaan, kysyy Nea Barman
Nea Barman
Brändit
Makian “Lidl-huppari” tulee myyntiin tällä viikolla – tältä se näyttää
15.6.2021 11:20
Suomalaisen vaatebrändin ja kauppaketjujätin yhteistyöstä kerrottiin kuukausi sitten.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Klarna kehitti asiakkailleen uuden markkinointialustan, joka maksimoi kauppiaiden mainonnan panostuksista saatavan tuoton
15.6.2021 10:05
Klarnan asiakkaat hyötyvät uudesta palvelusta monella tapaa.
Toni Rajamäki
Mainonta
Porin matkailumarkkinoinnissa on käytetty tänä vuonna yllättäviä keinoja – nerokkaan kampanjan taustalla on luova toimisto Sherpa
11.6.2021 9:50
Kampanjassa muun muassa lähetellään ihmisille yksityisiä Instagram-rakkausviestejä.
Toni Rajamäki
Media
Muut somealustat jäävät latausmäärissä selkeästi TikTokin varjoon – toukokuussa hittisovellusta ladattiin yli 80 miljoonaa kertaa
10.6.2021 14:45
TikTokin ja Facebookin latausmäärissä oli viime kuukauden aikana lähes 30 miljoonan latauksen ero.
Toni Rajamäki
Brändit
Isot markkinointipanostukset kasvattivat Tori Autot -palvelun käyttäjämäärää merkittävästi – Valtteri Bottaksen auton myyminen toi jättinäkyvyyden
10.6.2021 11:55
Tori panostaa vahvasti autopalvelunsa brändin tunnettuuden kehittämiseen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Kaksi asiantuntijaa kertoo, miten tarkasti sijoittajia etsivien startupien täytyy kiinnittää huomiota markkinointiinsa
8.6.2021 13:55
Muun muassa brändin pohjatyöllä on merkitystä, vaikka kyseessä olisikin alkuvaiheen yhtiö, sanoo Maki.vc:n sijoitusjohtaja Pauliina Martikainen.
Toni Rajamäki
Brändit
Mitä suomalaisen markkinoijan kannattaa huomioida Yhdysvalloissa? Lastenvaatebrändi Reiman Paula Brown kertoo oleellisimmat asiat
3.6.2021 12:30
Suomalaisbrändien täytyy ottaa huomioon monta asiaa lähtiessään Yhdysvaltain markkinoille.
Toni Rajamäki
Luovuus
Markkinointiammattilaiset pääsevät edistämään lasten mielenterveyttä Koitos-kilpailussa – päätuomarina kansainvälisesti menestynyt Anu Niemonen
3.6.2021 10:50
Monelle alan ammattilaiselle on tärkeä päästä suuntaamaan osaamisensa hyvään tarkoitukseen, sanoo MarkkinointiKollektiivin Marica Thorén.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
🔍 Koronan vuoksi lomautettu Mirka teki rohkean päätöksen ja ryhtyi markkinointiyrittäjäksi: ”Googlaamalla selviää kaikesta”
2.6.2021 7:00
Pankkimaailmasta markkinointiyrittäjäksi ponnistanut Mirka Tallus on huomannut, että uutta oppii parhaiten ratkomalla asiakkaiden haasteita.
Iina Kansonen
Luovuus
🔍 17-vuotias markkinointiyrittäjä Rasmus perustaa pian kolmannen yrityksensä: ”Mitä aikaisemmin aloittaa, sitä enemmän on aikaa kehittyä”
31.5.2021 7:00
Rasmus Kärkkäinen pyörittää kahta yritystä, tekee töitä Bob the Robotilla ja opiskelee lukion lisäksi markkinointia ja yritysjuridiikkaa avoimessa yliopistossa. Pian hänellä on yksi yritys lisää.
Iina Kansonen
Brändit
Marimekko ja Adidas brändiyhteistyöhön
28.5.2021 11:15
Uudet tuotteet tulevat myyntiin kesällä.
Toni Rajamäki
Brändit
Tokmanni lähtee mukaan ruoan verkkokauppakisaan
28.5.2021 9:55
Jättiketjun uusi palvelu on toistaiseksi saatavilla vain pääkaupunkiseudulla.
Toni Rajamäki
Brändit
Marimekon entinen markkinointijohtaja Päivi Paltola aloittaa Ruohonjuuren toimitusjohtajana
28.5.2021 9:10
Paltola on työskennellyt aiemmin johtorooleissa isoissa kansainvälisissä brändeissä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
MarkkinointiKollektiivin kysely: markkinointialan työntekijöiltä vaaditaan etenkin näitä taitoja tulevaisuudessa
26.5.2021 11:40
Data- ja analytiikkataidot korostuvat entisestään tulevaisuudessa, uskovat alan ammattilaiset.
Toni Rajamäki
Kolumni
Nettikauppa on kuin nettiseksiä, ja se on pelokkaiden brändien syy
26.5.2021 7:00
Flirttailun puute mainonnassa laskee brändien tuomaa lisäarvoa, kirjoittaa Pasi Sillanpää.
Pasi Sillanpää
Brändit
Jääkiekon MM-kisat tarjoaa markkinoijille mahdollisuuden tavoittaa miljoonat silmäparit – brändien täytyy kuitenkin muistaa yksi merkittävä asia, sanoo asiantuntija
24.5.2021 14:25
Useat brändit ovat suunnitelleet markkinointikampanjan jääkiekon MM-kisojen ympärille.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalainen peliyhtiö sai Supercelliltä jättilainan auttamaan maailmanvalloituksessa – markkinointibudjetti voi nousta jopa yli 100 miljoonaan euroon
21.5.2021 9:25
Metacoren ainoa julkaistu peli on jo saavuttanut suuren suosion.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Ulkomaiset asiakkaat ovat löytäneet suomalaiset verkkokaupat aiempaa paremmin
20.5.2021 10:40
Suomalaiset pk-yritykset ovat löytäneet uusia asiakkaita ulkomailta.
Toni Rajamäki
Kolumni
Kriitikko haukkui työmme kammottavaksi, ja alkuharmituksen jälkeen ymmärsin, miksi
21.5.2021 7:00
Se, mikä kriitikolle näyttäytyi läpitunkevana kaupallisuutena, on meille tekijöille kokeilukulttuuria, Laura Olin kirjoittaa.
Laura Olin
Brändit
Ruotsalainen verkkokauppa ryntää suomalaisten muotiliikkeiden avuksi koronan keskellä
18.5.2021 12:50
Yaytrade auttaa muotiliikkeitä myymään ylijäämätuotteitaan pois.
Toni Rajamäki
Kolumni
Brändi, älä sorru tokenismiin – näin pyrkimys yhdenvertaisuuteen kannattaa aloittaa
17.5.2021 7:00
Yhdenvertaisuutta ei ole vielä se, että brändi käyttää mainonnassaan eri kokoisia, eri etnisistä taustoista tulevia tai heteronormatiivista poikkeavia ihmisiä, Wanda Holopainen kirjoittaa.
Wanda Holopainen
Kolumni
Kuluttajat ovat lapsia, jotka haluavat leikkiä brändisi kanssa
14.5.2021 11:50
Tutkimusten mukaan kuluttajilla on kognitiivinen vinouma, jota markkinoijat voivat helposti hyödyntää. Miksi niin harva tekee niin, kysyy Nea Barman.
Nea Barman
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.