UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Brändi
Media
Asiakkaita menettänyt Netflix harkitsee mainosten tuomista palveluunsa
20.4.2022 11:50
Netflixin käyttäjämäärä laski alkuvuonna 200 000 tilaajalla.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Oikotie avasi nettipalvelun, jolla etsitään työpaikkoja ukrainalaisille
19.4.2022 10:50
Sivustolla työnantajat voivat kohdistaa työpaikkailmoituksia ukrainalaisille.
Toni Rajamäki
Brändit
🔍 Lue täältä MarkkinointiUutisten alkuvuoden suurennuslasijutut
15.4.2022 9:00
Tänä vuonna MarkkinointiUutiset on kirjoittanut muun muassa siitä, kuinka ympäristöväittämistä tuli myyntivaltti ja miksi Riku Vassinen päätti siirtyä Hasan & Partnersin toimitusjohtajaksi.
Toimitus
Digitaalisuus
Amazonin Suomeen laajentuminen on saattanut siirtyä, mutta kannattaako yritysten jo varautua verkkokauppajätin saapumiseen?
14.4.2022 13:20
Amazonin on arvioitu tulevan Suomeen jo tänä vuonna, mutta yhtiötä läheltä seuraavan asiantuntijan mukaan aikataulu on saattanut venyä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Monet yritykset eivät käytä ulkopuolista kumppania työnantajabrändin kehittämiseen
14.4.2022 9:20
Duunitorin tutkimuksen mukaan rekrytointimarkkinointiin käytetään aiempaa enemmän rahaa.
Toni Rajamäki
Brändit
Neljä toimitusjohtajaa kertoo, näkyykö kaoottinen maailmantilanne suomalaisyritysten markkinointi-investoinneissa
13.4.2022 15:00
Haastavina aikoina yritysten kannattaa kääntää katse brändinrakentamiseen, neuvovat asiantuntijat.
Toni Rajamäki
Brändit
Hesburgerin toiminta Venäjällä loppuu huhtikuun aikana
12.4.2022 10:45
Pikaruokaketjun hidas vetäytyminen Venäjältä on aiheuttanut aiemmin keskustelua.
Toni Rajamäki
Kolumni
Laki ei kiellä epäeettisyyttä – etenkään Venäjän laki
12.4.2022 10:10
Yrityksen arvot eivät ohjaa bisnestä, vaan ihmisiä bisneksessä, kirjoittaa Anssi Järvinen.
Anssi Järvinen
Brändit
Nokia vetäytyy Venäjältä
12.4.2022 9:50
Yhtiö on jo aiemmin keskeyttänyt toimitukset ja kaiken uuden liiketoiminnan Venäjällä.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Unilever lakkautti markkinointijohtajan roolin, Ogilvy UK päättää yhteistyön tiettyjen vaikuttajien kanssa
11.4.2022 13:45
Viime viikolla puheenaiheiksi nousivat muun muassa Unilever, Ogilvy ja Twitter.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Lähes joka neljänneltä pk-yritykseltä puuttuu markkinointistrategia – näin ongelma näkyy yrityksissä
11.4.2022 9:30
Tutkimuksen teettäneen viesintätoimisto Aivelan toimitusjohtajan Aino Pajukankaan mukaan monissa pk-yrityksissä ei vielä ymmärretä markkinointiviestintää riittävästi.
Toni Rajamäki
Brändit
“Ei, emme ole vielä Suomen vastuullisin brändi” – tällaista viestintää vastuullisuusasiantuntija toivoisi näkevänsä SBI-voittajilta
8.4.2022 12:20
Sustainable Brand Index -tutkimuksessa menestyneiden yritysten viestinnästä on käyty kiivasta keskustelua.
Toni Rajamäki
Brändit
Keskuskauppakamarilta yllätysvalinta Vuoden brändi -kilpailussa
8.4.2022 10:20
Voittajaksi valikoitui lapualainen perheyritys, jolla on yli satavuotinen historia.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomen arvokkaimmat brändit listattu: Nokian selvä johtoasema pysyy, Nesteellä vahvaa nousua
8.4.2022 10:05
Nokia on jo kuudetta vuotta peräkkäin Suomen arvokkain brändi. Pohjosmaiden listalla yhtiö nappaa nelossijan.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Myrsky mekasti Grand Onessa ja teki historiaa, TBWA\Helsinki jälleen Vuoden yritys
7.4.2022 23:30
Bob the Robotin virtuaalivaikuttaja voitti kampanjapuolen Grand Prix’n ja viisi eri sarjaa.
Toni Rajamäki
Mainonta
Greenpeacen Vuoden huiputus -äänestyksessä selvitetään, mikä yritys vastasi kuluneen vuoden törkeimmästä tai harhaanjohtavimmasta fossiilimainoksesta – katso vaihtoehdot tästä
7.4.2022 10:50
Ehdolla on neljä tunnettua brändiä. Voittaja valitaan yleisöäänestyksellä.
Toni Rajamäki
Luovuus
Duunitorin poikkeuksellinen konsepti on kerännyt jo yli 15 miljoonaa näyttökertaa – kaupallinen johtaja Lauri Iso-Markku kertoo, mihin menestys perustuu
7.4.2022 9:25
Vuoden mittaisesta #Koeaika-projektista tuli jättimenestys, jolle suunnitellaan nyt jatkoa.
Toni Rajamäki
Mainonta
Lidl ja Folk Finland juhlivat Voitto-mainoselokuvakilpailussa
6.4.2022 14:00
Lidl voitti kilpailussa neljä palkintoa, joista yksi oli Grand Prix.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Startup-yritys Book Salon keräsi kolmen miljoonan euron rahoituksen Euroopan miljardimarkkinan valloittamiseen
6.4.2022 11:05
Pääomasijoitusyhtiö Join Effectsin Tuomo Vuolteenahon mukaan Book Salonin tuote on positioitunut loistavasti globaaliin markkinarakoon.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalainen elintarvikebrändi Rooty sai arvostetun palkinnon Lontoossa
6.4.2022 10:40
Pohjolan Perunan innovaatio ja Ellun Kanojen markkinointiosaaminen on osoittautunut toimivaksi yhdistelmäksi.
Toni Rajamäki
Brändit
Kieli poskessa tehdystä markkinoinnistaan tunnettu suomalaisyritys Valco sai yllättävää huomiota, ja myynti lähti rakettimaiseen nousuun
6.4.2022 10:15
Valcon sivuillta otettu kuvakaappaus levisi suositulla huumorisivustolla, mikä toi yrityksen verkkosivuille kymmeniä tuhansia kävijöitä.
Toni Rajamäki
Brändit
🔍 Elina Koivisto selvitti datan avulla, kuinka vaikuttavia Suomen vastuullisimmaksi äänestetyt brändit tosiasiassa ovat: ”Mielikuvat eivät aina vastaa todellisuutta”
6.4.2022 7:05
Yritysten ja brändien vastuullisuutta ei voi mitata kuluttajien mielikuvilla, Upright Projectin markkinointijohtaja Elina Koivisto muistuttaa.
Iina Kansonen
Kolumni
Menestyneimmät yritykset eivät sorru näihin markkinoinnin self-help-ohjeisiin – älä sinäkään
5.4.2022 9:20
Yhden markkinointitoimenpiteen radikaali suosiminen on vähän kuin harrastaisi seksiä vain lähetyssaarnaaja-asennossa: mahdollisuuksia hukataan ja eikä kaikkea potentiaalia saada hyödynnettyä, kirjoittaa Markus Nieminen.
Markus Nieminen
Brändit
Kaksi vahvaa brändiä lyö hynttyyt yhteen: Marimekko ja Ikea yhteistyöhön
5.4.2022 7:00
Yritykset lanseeraavat yhdessä tuotemalliston, joka on saanut inspiraationsa saunakulttuurista.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Tutkimuksen mukaan kolmasosa Facebookin kiinnostusten perusteella tehtävästä kohdennetusta mainonnasta on epätarkkaa
4.4.2022 14:45
Tuore tutkimus Facebook-mainonnasta yllätti, Nike keräsi innovatiivisella kampanjallaan huomiota ja Wendy’s toi hampurilaiset metaversumiin.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.