UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Yhteiskunta
Luovuus
Siivousalan yritys ottaa kantaa maahanmuuttoretoriikkaan – osti ulkomainospaikan perussuomalaisten puoluetoimiston edestä
1.6.2021 16:20
Freska haluaa osoittaa kampanjalla tukensa siivoojilleen, joista valtaosa on ulkomaalaistaustaisia.
Toni Rajamäki
Luovuus
Nuorten mediayleisöjen tavoittamiseen liittyvä ratkaisuehdotus voitti uuden CXPA Finland Hack -kilpailun
26.5.2021 9:15
Kilpailussa etsittiin ratkaisuja ajankohtaisiin asiakaskokemus- ja palvelumuotoiluhaasteisiin.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalaiset huippubrändit siirtyvät saman organisaation alle – “Ainutlaatuinen kokonaisuus, josta kasvaa moninkertaisesti osiensa summaa enemmän”
26.5.2021 8:00
Uudessa yhtiössä työskentelee 350 henkilöä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Koronakriisi voi jopa vahvistaa Helsingin keskustaa, sanoo JLL:n Aarne Mustakallio
25.5.2021 12:35
Useat kaupat ovat lähteneet Helsingin keskustasta korona-aikana.
Toni Rajamäki
Brändit
Jääkiekon MM-kisat tarjoaa markkinoijille mahdollisuuden tavoittaa miljoonat silmäparit – brändien täytyy kuitenkin muistaa yksi merkittävä asia, sanoo asiantuntija
24.5.2021 14:25
Useat brändit ovat suunnitelleet markkinointikampanjan jääkiekon MM-kisojen ympärille.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
🔍 ”Työskentely siskon kanssa on parasta” – Naomi ja Wanda Holopainen auttavat yrityksiä markkinoimaan ja toimimaan yhdenvertaisemmin
25.5.2021 7:00
Holopaisen sisaruksista olisi voinut tulla tennisammattilaisia, mutta he päätyivät töihin sosiaalisen vastuullisuuden pariin. Moderni markkinointi ei ole pelkkää myyntiä vaan ennen kaikkea yhteisön rakentamista ja kulttuurin luomista, kaksoissiskokset muistuttavat.
Iina Kansonen
Luovuus
Helsinki haluaa tulla tunnetuksi yhtenä maailman parhaimpana pyöräilykaupunkina – markkinointi näyttelee hankkeessa suurta roolia
20.5.2021 9:45
Helsinki tähtää maailman kärkeen Kööpenhaminan ja Amsterdamin rinnalle.
Toni Rajamäki
Brändit
Marimekko juhlii 70-vuotisjuhliaan poikkeuksellisella tavalla – muotibrändin markkinointijohtaja Sanna-Kaisa Niikko kertoo, mistä on kyse
19.5.2021 13:15
Uudenlaiseen tapahtumaan voi osallistua mistä päin maailmaa tahansa.
Toni Rajamäki
Kolumni
Roikuin ovenrivassa ostohousut kintuissa ja menetin Lidl-neitsyyteni
18.5.2021 7:00
Kantaaottavuus ja teot luovat brändille merkitystä, joka puolestaan vahvistaa kuluttajan ja brändin välistä suhdetta, kirjoittaa Anssi Järvinen.
Anssi Järvinen
Brändit
Mastercard ja digitaalinen pankki Bunq antavat asiakkailleen mahdollisuuden valita haluamansa nimen omaan maksukorttiin, koska nimi voi olla seksuaali- ja sukupuolivähemmistöille arka aihe
17.5.2021 12:30
Euroopassa ei ole aiemmin voinut valita haluamaansa nimeä maksukorttiin.
Toni Rajamäki
Kolumni
Brändi, älä sorru tokenismiin – näin pyrkimys yhdenvertaisuuteen kannattaa aloittaa
17.5.2021 7:00
Yhdenvertaisuutta ei ole vielä se, että brändi käyttää mainonnassaan eri kokoisia, eri etnisistä taustoista tulevia tai heteronormatiivista poikkeavia ihmisiä, Wanda Holopainen kirjoittaa.
Wanda Holopainen
Ilmiöt
Mika Joensuu on kerännyt miniatyyrikatsomomainoksilla hyväntekeväisyyteen jo lähes 6000 euroa
14.5.2021 12:20
Joensuun hankkeella tuetaan mielenterveystyötä.
Toni Rajamäki
Media
Facebook testaa uutisartikkelien jakamiseen liittyvää ominaisuutta, jolla voi olla positiivinen vaikutus mainostajille
14.5.2021 10:20
Mediajätti haluaa kitkeä muutoksellaan väärän tiedon levittämisen.
Toni Rajamäki
Luovuus
Wolt ja Helppy aloittavat kampanjan, jolla opetetaan ikäihmisiä tilaamaan ruokaa kotiin
10.5.2021 11:00
Kampanja alkaa 10. toukokuuta.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Petra Ollista tuli YTK:n tuoreen kampanjan keulakuva – painin maailmanmestari muuttaa mielikuvia työttömyydestä
7.5.2021 14:25
“Vanhat uskomukset ja ennakkoluulot joutavat suoraan roskakoriin.”
Toni Rajamäki
Kolumni
Suomen seuratuin kasvukeskustelu ei saisi liittyä turpeen kasvuun
7.5.2021 9:10
Poliitikoiden pitäisi kehittää kasvua tavoittelevien yritysten toimintaympäristöä, jotta yritykset voisivat investoida entistä enemmän markkinointiin, kirjoittaa Ossi Ahto.
Ossi Ahto
Luovuus
Jyrki Poutanen pohtii, kuinka suomalaisesta markkinoinnista tehdään vientituote – “Pitää ottaa agendaksi täydellinen asennemuutos”
6.5.2021 11:20
"Meidän on hyväksyttävä, että emme pärjää maailmalla kilpailussa huomiosta ison budjetin mainoselokuvien tai muiden niin sanottujen perinteisten mainoskampanjoiden tekemisessä, joten Suomessa on keskityttävä toisenlaisiin asioihin".
Toni Rajamäki
Luovuus
Fortumin ja TBWA\Helsingin yhteisponnistuksesta syntyi koronan keskellä innovaatio, jolla voi olla kauaskantoiset positiiviset seuraukset
30.4.2021 13:45
Suomalaisen energiajätin lanseeraama tuote on herättänyt suurta kiinnostusta maailmalla.
Toni Rajamäki
Toimistot
MacWellin HR-johtaja Cristian Vuorivirta toivoo, että mainostoimistojen johtamisessa hypättäisiin 2020-luvulle – “Toimistoissa on johdettu pelolla ja itkettämällä työntekijöitä”
27.4.2021 12:15
Vuorivirran mukaan luovalla alalla olisi syytä muovata yrityskulttuuria.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Markkinoinnin edistämiskeskus MAKES ry:n toiminta siirtyy osaksi Marketing Finlandia
26.4.2021 13:40
Muutos tuo lisää resursseja käytännön tekemiseen sekä kanavia yrityspäättäjien tavoittamiseen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tutkimus: Viestinnän rooli on kasvanut korona-aikana, ja sillä on ollut negatiivinen vaikutus viestintäjohtajien työtyytyväisyyteen
26.4.2021 10:40
Viestinnän arvo tulee näkyväksi poikkeustilassa, sanoo ProComin toimitusjohtaja Elina Melgin.
Toni Rajamäki
Brändit
Bondin luova suunnittelija Martin Mohr kertoo, miksi Antti Tapanista tuli jättisuosion saavuttanut vaatebrändi
26.4.2021 9:20
AT-tuotteilla on ollut merkittävä vaikutus S-ryhmän verkkokaupan vaatemyyntiin.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
🔍 ”Unelmien toteuttamista ei kannata jättää elämän loppusuoralle” – Maria Paassola jätti Helsingin ja startup-maailman ja opiskeli terapeutiksi
26.4.2021 7:15
Startup-konsernin viestintäjohtajana työskennellyt Maria Paassola muutti Loviisaan, aloitti terapeuttiopinnot ja siirtyi perinteisen perheyrityksen markkinointiin. Hänen mukaansa startup-maailmaa ja perheyritystä yhdistää se, ettei kummassakaan olla "vain töissä".
Iina Kansonen
Ilmiöt
Jyrki Poutanen: Merkityksellinen markkinointi voisi olla Suomen vientituote
19.4.2021 14:05
TBWA:n luovan johtajan mukaan suomalaisyrityksillä on edellytykset kuulua markkinointivaikuttamisen mallimaihin.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomalaiskuluttajat arvostavat vastuullisuutta ja alkuperää kasvavissa määrin
19.4.2021 12:10
Kuluttajien tietoisuuden lisääntyminen ja koronapandemia ovat muuttaneet suomalaisten kulutuskäyttäytymistä.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.