UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
B2B-markkinointi
Digitaalisuus
Supermetricsin liikevaihto kasvoi 50 prosentilla ja oli yli 36 miljoonaa euroa
26.4.2022 10:45
Työntekijämäärä on noussut 260:een, ja kasvu jatkuu rajuna: tämän vuoden loppuun mennessä henkilöstömäärän arvioidaan olevan 400.
Toni Rajamäki
Mainonta
Duunitori herätti huomiota Helsingin Sanomien etusivun mainoksellaan – kehottaa työnantajia palkka-avoimuuteen
26.4.2022 8:20
Duunitori on lisännyt palveluunsa ominaisuuden, jolla työnantajat voivat helposti lisätä rekrytointi-ilmoituksiinsa palkkahaitarin.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Digimarkkinoinnin uranuurtaja Mika Koivula haluaa luoda tekoälyn avulla talouskasvua Suomeen
25.4.2022 11:30
Tekoäly voisi olla suomalaisyritysten valttikortti kansainvälisessä kilpailussa, mutta suomalaisia on tähän mennessä leimannut kokeilunhalun puute, joka jarruttaa kasvua.
Toni Rajamäki
Kolumni
Tämä on avoin kirjeeni sinulle, ensimmäistä kertaa esihenkilönä työskentelevä
22.4.2022 8:23
Nämä sanat olisin toivonut jonkun sanovan minulle, kun olin ensimmäistä kertaa esihenkilönä, kirjoittaa Jemmi Laaninen.
Jemmi Laaninen
Kolumni
Piileskelin bisnesseminaarissa naistenhuoneessa, koska yhteistyöehdotukset kävivät liian henkilökohtaisiksi
19.4.2022 14:10
Aloittelevana asiakaspäällikkönä jouduin pohtimaan, mitä tapahtuu yhteistyölle, jos annan ahdistelevalle asiakkaalle litsarin ja käsken jättämään minut rauhaan, kirjoittaa Marica Thorén.
Marica Thorén
Kolumni
Suomalaiset markkinoijat pelkäävät arvioida työnsä tuloksellisuutta euroissa, ja silloin on turha haaveilla kulmahuoneesta
19.4.2022 7:05
Jos emme itse ole valmiita tarttumaan lapioon ja tekemään töitä työmme tuloksellisuuden osoittamiseksi, on ihan turha peräänkuuluttaa kulmahuoneeseen pääsyä, kirjoittaa Mika Hyötyläinen.
Mika Hyötyläinen
Brändit
Neljä toimitusjohtajaa kertoo, näkyykö kaoottinen maailmantilanne suomalaisyritysten markkinointi-investoinneissa
13.4.2022 15:00
Haastavina aikoina yritysten kannattaa kääntää katse brändinrakentamiseen, neuvovat asiantuntijat.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Asiantuntijat povaavat: Yhdysvaltalaisten mainos- ja markkinointiteknologioiden käyttö vaarassa EU-viranomaisten Google Analytics -päätösten myötä
13.4.2022 12:30
"Tilanne todennäköisesti koskee kaikkia alustoja, jotka Google Analyticsin tapaan prosessoivat Euroopan tietosuoja-asetusten piiriin kuuluvien henkilöiden evästedataa", sanoo Anders Pilgaard Andersen.
Toni Rajamäki
Luovuus
🔍 Tätä on markkinointityö tulevaisuudessa: toimistot valtaavat Mood & Empathy Manager, Head of Bot Creative ja Machine & People Ethics Manager
13.4.2022 7:05
Erillisten markkinointiosastojen aika saattaa olla pian ohi, sanoo Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun markkinoinnin laitoksella toimiva tutkijatohtori Juho-Petteri Huhtala.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Klarna on alkanut panostaa aiempaa vahvemmin julkaisijatoimintaansa – ruotsalaisjätti haluaa haastaa Googlen ja Facebookin kaltaiset jätit
12.4.2022 8:50
Klarna on muun muassa tehnyt yritysostoja, joiden avulla mainostajia pyritään palvelemaan entistä paremmin.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Unilever lakkautti markkinointijohtajan roolin, Ogilvy UK päättää yhteistyön tiettyjen vaikuttajien kanssa
11.4.2022 13:45
Viime viikolla puheenaiheiksi nousivat muun muassa Unilever, Ogilvy ja Twitter.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tutkimus: Lähes kaikki messukävijät suosivat fyysisiä tapahtumia
11.4.2022 11:45
Ammattimessuilla normaalivuosina säännöllisesti käyneistä vastaajista yli neljäsosa kokee, että uusiin tuotteisiin ja palveluihin tutustuminen on ollut pandemian seurauksena normaalia vaikeampaa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Lähes joka neljänneltä pk-yritykseltä puuttuu markkinointistrategia – näin ongelma näkyy yrityksissä
11.4.2022 9:30
Tutkimuksen teettäneen viesintätoimisto Aivelan toimitusjohtajan Aino Pajukankaan mukaan monissa pk-yrityksissä ei vielä ymmärretä markkinointiviestintää riittävästi.
Toni Rajamäki
Kolumni
Moni organisaatio on nyt kriisissä, koska palkkasi tulevaisuustarkkailijan sijaan kasvuhakkerin
11.4.2022 7:05
Kun riittävän moni taho jähmettyy, syntyy markkinoiden häiriötila. Kutsun sitä kriisiyhteiskunnaksi. Siinä tilassa moni organisaatio on tällä hetkellä, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Digitaalisuus
Myrsky mekasti Grand Onessa ja teki historiaa, TBWA\Helsinki jälleen Vuoden yritys
7.4.2022 23:30
Bob the Robotin virtuaalivaikuttaja voitti kampanjapuolen Grand Prix’n ja viisi eri sarjaa.
Toni Rajamäki
Luovuus
Duunitorin poikkeuksellinen konsepti on kerännyt jo yli 15 miljoonaa näyttökertaa – kaupallinen johtaja Lauri Iso-Markku kertoo, mihin menestys perustuu
7.4.2022 9:25
Vuoden mittaisesta #Koeaika-projektista tuli jättimenestys, jolle suunnitellaan nyt jatkoa.
Toni Rajamäki
Kolumni
Menestyneimmät yritykset eivät sorru näihin markkinoinnin self-help-ohjeisiin – älä sinäkään
5.4.2022 9:20
Yhden markkinointitoimenpiteen radikaali suosiminen on vähän kuin harrastaisi seksiä vain lähetyssaarnaaja-asennossa: mahdollisuuksia hukataan ja eikä kaikkea potentiaalia saada hyödynnettyä, kirjoittaa Markus Nieminen.
Markus Nieminen
Brändit
🔍 Roosa nauha rikkoo joka vuosi ennätyksiä – markkinointipäällikkö paljastaa, miten menestys on syntynyt
4.4.2022 8:00
Muun muassa panostus brändiin ja rohkea uudistuminen ovat siivittäneet Roosa nauha -kampanjaa menestykseen, kertoo Syöpäsäätiön markkinointipäällikkö Anu Koikkalainen.
Minna Lehto
Luovuus
Markkinoinnin ammattilaiset kertovat, mitkä suomalaiset kampanjat ovat tehneet viime vuosina suurimman vaikutuksen
1.4.2022 13:25
Kyselyssä esiin nousi monia tuttuja kampanjoita, kuten Porisuhdeneuvoja ja Virtuaalivaikuttaja Myrsky.
Toni Rajamäki
Kolumni
Ensin oli korona, sitten tuli sota – psyykkinen kuormitus uhkaa yhä useamman asiantuntijan terveyttä
30.3.2022 7:05
Luovan asiantuntijatyön tärkein työkalu eli aivot eivät toimi kuormittuneena halutulla tavalla, kirjoittaa Leena Komulainen.
Leena Komulainen
Luovuus
Luovuus on yliarvostettu taito – vai mitä sanot, Cannes-palkittu luova johtaja Katariina Harteela?
28.3.2022 8:00
MarkkinointiUutiset haastoi Reaktor Creativella luovana johtajana työskentelevän ja useasti palkitun Katariina Harteelan vastaamaan, onko luovuus yliarvostettu taito markkinoinnissa ja yritystoiminnassa.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Fonecta ostaa verkkokauppoihin keskittyneen Eecon – tavoitteena tehdä myös B2B-verkkokaupasta sujuvaa
25.3.2022 16:00
Yrityskaupan myötä Fonecta vahvistaa verkkokauppaosaamistaan merkittävästi.
Minna Lehto
Kolumni
Toimistojen johtamishaasteet pakottavat hyvät tekijät vaihtamaan työpaikkaa
25.3.2022 7:15
Työpaikan vaihtaja ei ole urakiipijä tai pyrkyri vaan työhönsä intohimoisesti suhtautuva asiantuntija, väittää Ulla Jones.
Ulla Jones
Mainonta
Sanoma lanseerasi odotetun Ad Manager -palvelun, jolla yritykset voivat itse ostaa digimainontaa – tästä on kyse
24.3.2022 8:45
Työkalu tarjoaa mainostajille helpon ja nopea tavan ostaa digimainontaa, sanovat Sanoman Tuomas Waris ja Aapi von Creutlein.
Toni Rajamäki
Toimistot
Sanoma ostaa Videolle-toimiston – “Yhdistämällä osaamisemme pystymme tekemään videomarkkinoinnin saralla maailmanluokan tekoja”
23.3.2022 12:30
Toimisto tulee osaksi Sanoma B2B:n markkinointipalveluiden liiketoimintayksikköä.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.