UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Brändi
Luovuus
Mieli ry laittoi tekoälyn ja musiikkialan ammattilaiset luomaan kappaleen, jolla on tärkeä viesti
14.10.2022 13:50
Mieli ry:n kampanjan taustalla on Bob the Robot.
Toni Rajamäki
Kolumni
Olen käyttänyt viisinumeroisen summan tunnustaakseni työnantajieni brändiväriä, enkä kadu sitä
17.10.2022 7:05
Onko brändivärillä väliä? Jos siihen sitoutuu koko porukka, niin väitän, että on, kirjoittaa Laura Olin.
Laura Olin
Digitaalisuus
Onko metaversumin ympärillä turhaa hypeä vai aitoja mahdollisuuksia? Kolme markkinoinnin ammattilaista kertoo mielipiteensä
13.10.2022 12:10
Metaversumit ovat vielä käyttäjämääriltään pieniä, mutta lukuisat jättibrändit ovat hypänneet trendiin mukaan.
Toni Rajamäki
Mainonta
20 vuotta vanhasta suomalaisesta hittimainoksesta tehtiin uusi versio – tältä teos näyttää
13.10.2022 9:45
Pohjola Vakuutus teki vanhasta mainosfilmistään tribuuttiversion.
Toni Rajamäki
Luovuus
Vuoden parhaat työnantajabrändit ja rekrytointikampanjat valitaan näiden finalistien joukosta
12.10.2022 12:45
Kampanjasarjan finaaliin päästiin esimerkiksi TikTok-trendeihin pohjautuvalla kampanjalla sekä Hesarin etusivulla julkaistulla rekrytointi-ilmoituksella.
Toni Rajamäki
Brändit
Pohjoismaiden arvokkaimman brändin salaisuus piilee poikkeuksellisessa viestintäkulttuurissa – Ikea Suomen viestintäjohtaja Kirsi Gotthardt kertoo, mistä on kyse
12.10.2022 9:15
"Voisi sanoa, että meillä arvostetaan erityisesti tavaratalotyöntekijöiden mielipiteet korkeammalle kuin esihenkilöiden mielipiteet."
Toni Rajamäki
Brändit
Billebeino historialliseen yhteistyöhön! Suomalaisbrändi teki NHL-seuralle oman malliston
12.10.2022 8:35
Philadelphia Flyersin pelaajat pukeutuvat jatkossa Billebeinon vaatteisiin.
Toni Rajamäki
Brändit
Fiksuruoan kansainvälinen kasvu jatkuu – “Uusien markkinoiden kasvupotentiaali on moninkertainen Suomeen verrattuna”
11.10.2022 10:40
Hävikkiruokaa myyvä startup toimii nyt Suomen lisäksi Belgiassa ja Hollannissa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
TBWA:n tuore katsaus: Kokemuksellisuuden tarve kasvaa koko ajan, mutta yritysten panostukset ovat jääneet vähäisiksi
11.10.2022 9:30
Asiakaskokemuksen kehittäminen nähdään ensisijaisesti nykyasiakkaiden palvelemisena.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomen vastuullisin tuote on valittu
10.10.2022 9:50
Suomen vastuullisin tuote julkistettiin Kestävän elämän tapahtumassa Helsingin Kattilahallissa sunnuntaina.
Toni Rajamäki
Luovuus
Woltin ostanut Doordash lähti yhteistyöhön Marvelin kanssa – lopputulemana syntyi ruoankuljettajista kertova sarjakuva
7.10.2022 12:55
Doordashin kampanja lanseerattiin torstaina New Yorkissa Comic Conissa.
Toni Rajamäki
Brändit
Kuinka hyvin tunnet suosikkibrändien logot? Testaa tietosi MarkkinointiUutisten brändivisassa!
6.10.2022 12:00
Vastaa kysymyksiin ja selvitä, oletko brändivelho, keltanokka vai jotain siltä väliltä.
Toimitus
Brändit
Kotipizza valjasti tekoälyn markkinointiinsa – "Tekoälytaiteeseen liittyvä somekeskustelu tarjosi tähän loistavan alustan juuri nyt"
6.10.2022 11:30
Kotipizzan käsityönä tehdyt pizzat piirrettiin tuoreeseen Kotipizzan kampanjaan tekoälyn avulla.
Toni Rajamäki
Kolumni
Onko muotoilusi brändilupauksen mukaista?
5.10.2022 8:30
Ollakseen relevantteja brändien tulee ymmärtää luomiensa viestien aikakohtaiset merkitykset ja hahmottaa brändinsä ydinlupauksen aikasidonnaiset tulkinnat, kirjoittaa Tytti-Lotta Ojala.
Tytti-Lotta Ojala
Luovuus
DNA teki mielenkiintoisen löydöksen älylaitteiden käyttämisestä – siitä syntyi kampanja, joka kehottaa ihmisiä pitämään Älyvapaapäivän
4.10.2022 12:00
“Välillä tahtomattamme unohdumme laitteillemme, vaikka toisinaan olisi myös hyvä pysähtyä pohtimaan, mitkä asiat juuri itselle ovat elämässä kaikkein merkityksellisimpiä.”
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Nämä olivat MarkkinointiUutisten luetuimmat jutut syyskuussa
3.10.2022 11:55
Syyskuussa lukijoita kiinnosti muun muassa Santtu Kottilan kolumni markkinoinnin alan kylmäävästä tragediasta ja markkinointiteknologiayhtiö Boksin brändiuudistus, joka herätti ihmettelyä vaikuttajamarkkinointitoimisto OCMG:ssa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Antti Kaihlanen on vertaillut suomalaista ja ruotsalaista yrityskulttuuria ja huomannut maiden välillä selvän eron
3.10.2022 9:40
Kaihlasen mielestä Ruotsissa panostetaan brändin rakentamiseen ja massamainontaan, kun taas Suomessa yritykset ovat nopeiden pikavoittojen perässä.
Toni Rajamäki
Toimistot
R3al Helsinki uudelleenbrändätään Matterkind Finlandiksi
3.10.2022 9:25
Matterkind on IPG Mediabrandsin dataohjattuun markkinointiin keskittynyt ketju.
Toni Rajamäki
Brändit
Tokmanni käy taistoon hintojen nousua vastaan: lukitsee yli sadan tuotteen hinnat loppuvuodeksi
30.9.2022 11:15
Päätökseen vaikutti kauppaketjun tekemä asiakastutkimus. ”Monella on aito huoli rahan riittämisestä”, toimitusjohtaja Mika Rautiainen sanoo.
Iina Kansonen
Brändit
Boozt nimitti maajohtajan Suomeen: pyrkii vahvistamaan markkina-asemaansa johtavana pohjoismaisena tavaratalona
29.9.2022 15:00
Suomen maajohtajan nimittämisellä halutaan vahvistaa Booztin brändiä Suomessa ja parantaa suomalaisten ostokokemusta.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Kaupan alan jättiläinen Walmart panostaa nyt metaversumiin – onko tässä myös S-ryhmän ja Keskon tulevaisuus?
27.9.2022 11:55
Walmart tekee ensimmäisen kokeilunsa metaversumissa.
Toni Rajamäki
Kolumni
Patagonia onnistui siinä, missä Fortum ja Boohoo kompuroivat – kriisiajan brändijohtaminen helpottuu, kun muistat nämä kaksi neuvoa
28.9.2022 7:05
Viime vuosien aikana maailma on ollut jatkuvaa globaalia kriisiä ja nopeita muutoksia. Brändinrakennuksesta on tullut entistä kriittisempää päivittäisessä päätöksenteossa, kirjoittaa Leena Komulainen.
Leena Komulainen
Media
Sauli Asikaisesta MTV:n B2B-myynti ja -markkinointi -yksikön vetäjä
27.9.2022 9:35
Asikainen aloittaa työt myös MTV Oy:n johtoryhmässä.
Toni Rajamäki
Toimistot
Nord DDB:n ja McDonald’sin yhteistyö nousi otsikoihin maailmalla
26.9.2022 9:45
Helsinkiläinen Nord DDB suunnitteli kampanjan, jossa tunnettu äänilogo kääntyi viittomakielelle.
Toni Rajamäki
Mainonta
Apple Music sai himoitun Super Bowl -mainospaikan – näin paljon teknologiajätti joutuu maksamaan NFL:lle
26.9.2022 9:00
Apple peri Pepsin paikan Super Bowlin puoliaikashow’n pääsponsorina.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.