UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Yhteiskunta
Ilmiöt
Energiakriisi on nostattanut verkkokaupan ennätyskasvuun
7.10.2022 11:20
Tilausmäärät ovat laskeneet, mutta kokonaismyynti on kehittynyt merkittävästi.
Toni Rajamäki
Luovuus
DNA teki mielenkiintoisen löydöksen älylaitteiden käyttämisestä – siitä syntyi kampanja, joka kehottaa ihmisiä pitämään Älyvapaapäivän
4.10.2022 12:00
“Välillä tahtomattamme unohdumme laitteillemme, vaikka toisinaan olisi myös hyvä pysähtyä pohtimaan, mitkä asiat juuri itselle ovat elämässä kaikkein merkityksellisimpiä.”
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Nämä olivat MarkkinointiUutisten luetuimmat jutut syyskuussa
3.10.2022 11:55
Syyskuussa lukijoita kiinnosti muun muassa Santtu Kottilan kolumni markkinoinnin alan kylmäävästä tragediasta ja markkinointiteknologiayhtiö Boksin brändiuudistus, joka herätti ihmettelyä vaikuttajamarkkinointitoimisto OCMG:ssa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Antti Kaihlanen on vertaillut suomalaista ja ruotsalaista yrityskulttuuria ja huomannut maiden välillä selvän eron
3.10.2022 9:40
Kaihlasen mielestä Ruotsissa panostetaan brändin rakentamiseen ja massamainontaan, kun taas Suomessa yritykset ovat nopeiden pikavoittojen perässä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomalaiset viestinnän ammattilaiset uupuvat Pohjoismaisia kollegoitaan useammin, kertoo tuore tutkimus
29.9.2022 10:30
Suurin osa pohjoismaisista viestijöistä seuraa aktiivisesti monimuotoisuuteen, tasa-arvoon ja inkluusioon liittyviä keskusteluja, mutta ovat varovaisia nostamaan aiheita esille omassa viestinnässään.
Iina Kansonen
Ilmiöt
Asiantuntijatyö on muuttunut rajusti: Osaajat menevät sinne, missä tehdään arvopohjaista bisnestä ja tarjotaan valinnanvapautta
28.9.2022 11:30
NCC:n tutkimuksen mukaan työelämä on muuttunut pysyvästi.
Toni Rajamäki
Toimistot
Julkee x Lempee lisäsi palkka-avoimuutta yksinkertaisella mallilla, jolla toivotaan olevan kauaskantoiset seuraukset
27.9.2022 8:50
Helsinkiläistoimistossa uskotaan muutoksen auttavan työntekijöitä kehittymään.
Toni Rajamäki
Luovuus
Tämän vuoden Roosa nauha -kampanjafilmi on tekijöiden mukaan kansainvälistä tasoa – katso filmi tästä
23.9.2022 14:45
Filmin suunnitteli ja käsikirjoitti N2 Creative ja tuotti Directors Guild.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Näin markkinoinnin ammattilaiset kommentoivat Patagonian yllätyspäätöstä
23.9.2022 11:35
Patagonian omistaja päätti antaa yrityksensä voittoa tavoittelemattomalle järjestölle.
Toni Rajamäki
Luovuus
Suomalaisjärjestö järjesti bisnesväelle näyttelyn kodittomaksi jääneistä kotiavaimista – osana kampanjaa Oikotielle ilmestyi huomiota herättäviä myynti-ilmoituksia
22.9.2022 9:35
CMI - Martti Ahtisaari Peace Foundationin kampanja alkoi Nordic Business Forumista.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Halvan hinnan perässä juoksevien digiostajien asenne on muuttunut, mikä on tuonut kotimaiselle kaupalle uusia kilpailuvaltteja
21.9.2022 12:30
Digiostamisen edelläkävijät ovat alkaneet kiinnittää aiempaa enemmän huomiota vastuullisuuteen.
Toni Rajamäki
Luovuus
Suomalaisten klassikkomainosten konseptit tekivät paluun – tästä on kyse
20.9.2022 11:25
Elisan ja Saarioisen ikoniset tv-spotit palasivat ruutuihin uudistetulla viestillä.
Toni Rajamäki
Brändit
Signmark teki McDonald’sin I’m lovin’ it -äänilogosta viittomakielisen version
19.9.2022 13:50
McDonald’s on tiettävästi ensimmäinen brändi, joka on tehnyt viittomakielisen äänilogon. Signmarkin teos on osa “Mäkkärin” suurempaa kampanjaa, jolla korostetaan yhdenvertaisuutta.
Toni Rajamäki
Toimistot
🔍 Måndag toivoo yritysten välille entistä enemmän yhteistyötä vastuullisuuspesun kitkemiseksi
16.9.2022 9:35
Yrityksen menestyksen ainoa mittari ei saa olla tulos, vaan myös se, millaisen positiivisen vaikutuksen yritys on tehnyt yhteiskuntaan, sanoo Arto Sivonen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Wärtsilä Energyn markkinointijohtaja Ninna Arposen mukaan markkinointiosastojen täytyy todistaa arvonsa entistä paremmin, kun taantuma uhkaa
15.9.2022 8:30
Aiemmat talouskriisit ovat näyttäneet, etteivät yritykset epäröi leikata markkinointibudjetistaan
Toni Rajamäki
Brändit
Vuokkoset-brändi mahdollisti maailman ensimmäisen nuorten TikTok-sarjan tekemisen
14.9.2022 12:15
Lukio-nimisen sarjan takana ovat Kallion ilmaisutaidon lukiolaiset.
Toni Rajamäki
Brändit
Lidlin copywriterin ja tiiminvetäjän Hanna-Mari Engblomin pienestä oivalluksesta syntyi merkittävä bränditeko, joka toteutettiin kokonaan in-house-tiimin voimin
13.9.2022 8:00
Engblomin idea on kiinnostanut myös muissa Lidl-maissa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
S-ryhmä myi viime vuonna noin 87 miljoonaa punalaputettua tuotetta – hävikkiruokaa vähennetään muun muassa “hyllynlämmittäjien” lähtöpasseilla
12.9.2022 11:25
Suomessa vietetään tällä viikolla Hävikkiviikkoa. Sekä S-ryhmä että K-ryhmä ovat tehneet merkittävän työn ruokahävikin vähentämisessä Suomessa.
Toni Rajamäki
Luovuus
Suomalaisten luovuuden tiellä on etenkin kaksi asiaa – “Menemme helposti sääntöjen ja sosiaalisten normien taakse”
12.9.2022 8:20
Luova työelämä 2030 -hankkeen kyselyyn vastasi yli 3000 suomalaista.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Palvelualan ammattilaiset: Asiakkaiden odotukset ovat kasvaneet pandemian jälkeen
9.9.2022 11:45
Alan johtajat sanovat tekevänsä merkittäviä investointeja henkilöstön koulutukseen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Näistä asioista suomalaiskuluttajat säästävät juuri nyt
8.9.2022 11:55
Dagmarin tekemän tutkimuksen mukaan oma taloustilanne mietityttää monia suomalaisia, ja se näkyy ostokäyttäytymisessä.
Toni Rajamäki
Toimistot
Veikkauksen monopolin purkaminen toisi Suomeen kymmeniä miljoonia euroja mainosrahaa, mutta houkutteleva tilanne tuottaisi toimistoille myös päänvaivaa
8.9.2022 10:00
Yhteistyö ulkomaalaisen miljardiyhtiön kanssa voi olla houkutteleva vaihtoehto monelle, sanoo Eero Anhava,
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Kuluttajien varovaisuus näkyy: lähes kolme neljästä suomalaisesta sanoo nykyisen maailmantilanteen vaikuttavan heidän taloudellisiin valintoihinsa
7.9.2022 10:50
Monet suomalaiset kokevat stressiä maailman taloustilanteesta, kertoo Anyfinin tekemä tutkimus.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Internetmainontaan käytettiin Suomessa viime vuonna yli 600 miljoonaa euroa
7.9.2022 9:50
PwC arvioi kasvun jatkuvan 6,1 prosentin vuosivauhtia. Globaalin keskiarvon uskotaan olevan 9,1 prosenttia.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Monet suomalaiskuluttajat pitävät tärkeänä, että brändit toimivat vastuullisesti – ostotilanteessa määräävät kuitenkin muut tekijät
5.9.2022 9:30
40 prosenttia suomalaiskuluttajista pitää tärkeänä, että brändit käyttäytyvät ympäristön näkökulmasta kestävällä tavalla.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.