UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Cannes Lions
Toimistot
Hasanin vastaava luova johtaja Tobias Wacker kehottaa toimistoja miettimään tarkkaan, mihin markkinointialan kilpailuihin kannattaa osallistua – “Kilpailujen määrä on karannut täysin käsistä”
26.10.2022 9:35
Wackerin mukaan Suomessakin on liikaa markkinointialan kilpailuja.
Toni Rajamäki
Media
TikTok voitti somekanavien välisen kilpailun Cannes Lionsissa
31.8.2022 11:35
Cannes Lions 2022 -kisan voittajista 87 prosenttia hyödynsi sosiaalista mediaa keskeisenä osana kampanjaansa.
Toni Rajamäki
Kolumni
Markkinoinnissa ei ole parasta osaajaa
31.8.2022 8:00
MarkkinointiUutisten uusi kolumnisti Anna Salo kertoo, millainen joukkue tarvitaan voittavan markkinoinnin tekemiseen.
Anna Salo
Digitaalisuus
Monet tämän vuoden Cannesin voittajatyöt liittyivät metaversumiin – asiantuntijan mukaan metaversumi tuli "ryminällä maailmanluokan markkinointiin”
30.8.2022 9:50
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Asiantuntija listaa kuusi keinoa, joilla yritykset voivat saavuttaa radikaalin läpinäkyvyyden
30.6.2022 12:30
Doconomyn Mathias Wikströmin mukaan yritysten pitäisi muun muassa tuoda tuotteidensa hiilijalanjälki esiin ja tehdä yhteistyötä vaikuttavuusalan toimijoiden kanssa.
Toni Rajamäki
Kolumni
Kolme Cannesissa menestynyttä kampanjaa, joista sinun tulee tietää
29.6.2022 15:30
Jokaisen brändin pitäisi tutustua omiin arvoihinsa ja miettiä niiden pohjalta tapoja tuoda positiivinen vaikutus yhteiskuntaan, kirjoittaa Toni Rajamäki.
Toni Rajamäki
Luovuus
Luovuus ja tuloksellisuus täytyy osata yhdistää, sanoo markkinointialan legenda Marc Pritchard
29.6.2022 13:15
Marc Pritchard avasi Procter & Gamblen brändien luovuuden prosessia Cannes Lions -festivaaleilla.
Toni Rajamäki
Kolumni
Vieraskynä: Lopetetaan kisatyöt
29.6.2022 9:45
Meidän tulee voittaa asiakaskentän luottamus takaisin. Suunnittelun tulee aina lähteä brändistä, sen tarpeista ja toimintaympäristöstä, kirjoittaa Kalle Wallin.
Toimitus
Kolumni
Kolme luovan markkinoinnin Cannes-työtä, jotka ovat jääneet liian vähälle huomiolle
29.6.2022 9:15
Cannes Lions on saavutettavissa myös epätodennäköisimmille markkinointitöille, ja joskus menestyksen avain on oivaltava liiketoimintainnovaatio, kirjoittaa Santtu Kottila.
Toni Rajamäki
Mainonta
Ryan Reynolds Cannesissa: Mainosten pitäisi olla hauskoja näinä ennennäkemättöminä aikoina
28.6.2022 14:10
Hollywood-tähti oli yksi Cannes Lionsin odotetuimmista puhujista.
Toni Rajamäki
Luovuus
AB InBev päätyi muutama vuosi sitten linjaukseen, joka teki yhtiöstä maailman luovimman markkinoijan – näillä keinoin menestys syntyi
28.6.2022 12:35
Maailman suurin panimoyhtiö on voittanut viime vuosina kymmeniä leijonapystejä.
Toni Rajamäki
Toimistot
Sosiaalisen median toimisto Insait vei koko henkilöstönsä Cannesiin ja antoi tärkeän viestin suomalaiselle toimistokentälle
28.6.2022 9:20
Toimiston perustaja ja toimitusjohtaja Mika Käyhty toivoisi näkevänsä nykyistä enemmän nuoria Cannes Lions -festivaaleilla.
Toni Rajamäki
Luovuus
Tässä ovat Warcin Effectiveness-kilpailun voittajat
27.6.2022 10:30
Markkinoinnin asiantuntijaorganisaatio palkitsi parhaat kampanjat kuudessa eri sarjassa.
Toni Rajamäki
Kolumni
Mainostoimistokihot, sovitaan, että ensi vuonna emme tapaa Cannesissa
27.6.2022 9:50
Suomalaiset toimistot lähettävät lähinnä senioreita juomaan roseeviiniä muiden suomalaisten senioreiden kanssa. Eivätkä he seitinohuessa lomatunnelmassaan juurikaan pokkaa leijonia, kirjoittaa Anssi Järvinen.
Anssi Järvinen
Brändit
Iwo Zakowski ja Burger King saivat himoitun palkinnon Cannes Lions -festivaalien päätteeksi
27.6.2022 9:25
Suomalainen Zakowski työskentelee BK:lla Global Head of Brand Marketing -tittelillä.
Toni Rajamäki
Luovuus
Reaktor Creativen luova johtaja Jan Sederlöf: ”Cannes Lions on nykyään enemmän tekki- kuin innovaatio- tai luovuusfestivaali”
24.6.2022 16:00
Sederlöf pohtii, onko merkityksellisyyskampanjoiden avokätinen palkitseminen markkinointialan tapa hakea synninpäästöä.
Iina Kansonen
Ilmiöt
Markkinoinnin huippunimet ajautuivat väittelyyn, koska Jani Halmeen mielestä “Purpose on p*askaa”
23.6.2022 18:40
Anssi Järvinen ja Jani Halme keskustelivat markkinoinnin trendi-ilmiöstä ja saivat aikaiseksi kiivaan keskustelun.
Toni Rajamäki
Toimistot
Dentsu haluaa olla yhdessä asiassa maailman paras yhtiö – ja Suomen-toimistolla on tavoitteen täyttymisessä merkittävä rooli
23.6.2022 18:30
Dentsun Anna Salo ja Paal Fure sanovat yhtiön olevan hyvässä vauhdissa tavoitteessaan.
Toni Rajamäki
Mainonta
Marketing Finlandin ja Kotipizzan hallitusten puheenjohtaja Tommi Tervanen kertoo, mitä Cannes tarjoaa asiakasorganisaatioille
23.6.2022 16:50
Tervanen kehottaa toimistoja ja asiakkaita saapumaan Cannes Lions -festivaaleille yhdessä.
Iina Kansonen
Toimistot
Lions-pystin saaneen Directors Guildin Juha-Matti Nieminen: “Filmiä tehdessä en kelannut sekuntiakaan, että tässä tehdään Cannes-voittajaa”
23.6.2022 10:00
Suomalainen tuotantoyhtiö oli mukana Porschen pronssia voittaneessa kampanjassa.
Toni Rajamäki
Luovuus
Tässä ovat Cannesin keskiviikon Grand Prix -voittajat
23.6.2022 9:40
Ennakkoon hypetetty Piñatex-kampanja nappasi Creative Business Transformation -kategorian voiton.
Toni Rajamäki
Luovuus
Miksi jokaisen toimiston kannattaa lähteä Cannes Lionsiin, Bob the Robotin vastaava luova johtaja Ville Ohtonen?
22.6.2022 18:45
"Cannes on kristallipallo, joka kertoo, mihin suuntaan asiat menevät”.
Toni Rajamäki
Mainonta
”Mainosala ei välttämättä ole oikea ala sille, joka haluaa vain tehdä hyvää”
22.6.2022 16:50
Kansainvälistä uraa luova brändi- ja viestintäjohtaja Christine Göös toivoo, että hyväntekeväisyyskampanjat pidettäisiin Cannesissa kokonaan omassa sarjassaan.
Iina Kansonen
Toimistot
Tuotantoyhtiö Directors Guild sai pronssileijonan Cannesissa
22.6.2022 13:30
Pysti tuli Porschen kampanjalle sarjassa Film Craft.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Mainosalan nollapäästöiseksi haluava Ad Net Zero -ohjelma laajenee Iso-Britanniasta maailmalle – mukana maailman suurimpia toimistoja ja mainostajia
21.6.2022 17:05
Muun muassa Dentsu, Havas, Omnicom, Google, Meta ja Unilever ovat mukana perustamassa kansainvälistä ohjelmaa.
Iina Kansonen
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.