UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Verkkokauppa
Ilmiöt
Joulunalusviikon verkkokauppaostoista palautetaan jopa 17 prosenttia – palautukset lisääntyvät vuosi vuodelta
20.1.2023 8:00
Selvityksen mukaan koko joulusesongin verkko-ostoista palautetaan 13 prosenttia.
Satu Hurme
Brändit
Wolt-tilaukset voi jatkossa maksaa Klarnalla: “Joustava vaihtoehto luottokortille”
19.1.2023 16:15
Yhteistyö mahdollistaa useampien tilausten maksamisen kerralla ja antaa asiakkaalle kuukauden maksuaikaa.
Satu Hurme
Ilmiöt
Arvaatko, mikä on ollut tänä vuonna verkkokaupan suurin kuluttajatrendi Suomessa?
8.12.2022 10:50
Suurin trendi kertoo, että ihmisillä on kaipuu onnellisempiin ja huolettomampiin aikoihin, sanoo trenditutkija.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Black Fridayn verkkomyynti kasvoi Suomessa – nämä elektroniikkatuotteet kiinnostavat kuluttajia
28.11.2022 12:10
Koko viikon myynti kasvoi seitsemällä prosentilla viime vuoteen verrattuna.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Black Friday alkoi viime vuotta vilkkaammin: verkkokaupassa 1375 prosentin kasvu tavalliseen ostopäivään verrattuna
25.11.2022 12:45
Tämän vuoden Black Weekillä on myyty enemmän kuin viime vuonna vastaavaan ajankohtaan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Black Fridayn todelliset alennusprosentit yllättävät: viime vuonna lähes neljännes tuotteista myytiin normaalia kalliimmalla hinnalla
23.11.2022 13:15
Tutkimus paljastaa, että keinotekoiset alennukset lisääntyvät vuosi vuodelta.
Satu Hurme
Digitaalisuus
Kosmetiikkaketju Kicks pyrkii kauneusalan edelläkävijäksi suomalaisen teknologian avulla
18.11.2022 7:00
Ruotsalainen kosmetiikkaketju Kicks aloittaa yhteistyön kauneusalan teknologiayrityksen Revieven kanssa. Uudet digitaaliset palvelut tarjoavat aiempaa henkilökohtaisempaa asiakaspalvelua myös verkossa.
Satu Hurme
Media
Meta ja Google pettyivät, Amazon yllätti: verkkokauppajätin mainostuloissa vahvaa kasvua
31.10.2022 9:25
Monien teknologiayhtiöiden kolmannen kvartaalin mainostulot ovat olleet pettymyksiä, mutta Amazonin väkevä kasvu jatkui haastavasta maailmantilanteesta huolimatta.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Verkkokauppa.comilta hälyttävä signaali: Kuluttajakysyntä on heikentynyt arvioitua voimakkaammin
26.10.2022 8:40
Verkkokauppa.com antoi tulosvaroituksen ja julkaisi vuoden kolmannen kvartaalin lukujaan.
Toni Rajamäki
Kolumni
Hukuin datan, teknologian ja mittaamisen aallokossa, mutta myrskyn keskeltä löytyi tuttu pelastuslautta
24.10.2022 10:30
Tuulet ovat kääntymässä kohti brändimarkkinoinnin uutta tulemista, kirjoittaa Santtu Kottila.
Santtu Kottila
Ilmiöt
Energiakriisi on nostattanut verkkokaupan ennätyskasvuun
7.10.2022 11:20
Tilausmäärät ovat laskeneet, mutta kokonaismyynti on kehittynyt merkittävästi.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
B2B-verkkokaupoille on valtava tarve, mutta yritykset pitäytyvät perinteisissä myyntitavoissa – yrittäjä Samuli Salosen mukaan muutokselle ei ole ylitsepääsemättömiä esteitä
5.10.2022 10:15
Myös B2B-liiketoiminnassa kauppaa tekevät ihmiset, mutta siitä huolimatta yritysten välinen kaupanteko on jäänyt kehityksessä jälkeen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Päivittäistavaroiden verkkokauppa kasvoi 70 prosenttia koronapandemiaa edeltäneestä ajasta
30.9.2022 10:25
Kuluttajat käyttävät rahaa erityisesti matkailuun ja ulkona syömiseen, kertoo kuluttajien rahankäyttöä tutkiva tuore selvitys.
Iina Kansonen
Brändit
Boozt nimitti maajohtajan Suomeen: pyrkii vahvistamaan markkina-asemaansa johtavana pohjoismaisena tavaratalona
29.9.2022 15:00
Suomen maajohtajan nimittämisellä halutaan vahvistaa Booztin brändiä Suomessa ja parantaa suomalaisten ostokokemusta.
Iina Kansonen
Brändit
Isossa-Britanniassa ja Ruotsissa second hand -markkinaa valloittanut brändi saapuu Suomeen
23.9.2022 10:40
20-vuotias yritys laajentaa pitkästä aikaa uuteen markkinaan.
Toni Rajamäki
Media
Jenna perusti Itä-Helsinki-verkkomedian, koska kyllästyi valtamedian tapaan kuvata aluetta: ”Stereotypiat ja ennakkoluulot kukoistavat”
26.9.2022 7:05
Noin 10 000 lukijaa kuussa tavoittava media perustettiin apurahojen voimin, mutta saa nykyään tuloja muun muassa natiivi- ja bannerimainonnasta. Perustaja Jenna Lehtonen sijoittaa siihen myös omaa rahaa.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Suomalaisten verkko-ostaminen jatkoi kasvuaan
18.8.2022 8:45
Verkko-ostamisen suosio on räjähtänyt korona-aikana, eikä kehitykselle näy loppua.
Toni Rajamäki
Brändit
Zalando lähti ensimmäistä kertaa yhteistyöhön suomalaisen rannekellobrändin kanssa
15.6.2022 11:10
Vuonna 2018 perustettu Rohje on rakennettu digitaalisten kanavien ja kansainvälisen verkkokaupan varaan.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Selvitys kertoo, mitkä ovat suomalaisten suurimpia verkkokauppaan liittyviä huolenaiheita
14.6.2022 10:25
Kolme neljästä suomalaisesta kokee verkko-ostamisen turvalliseksi.
Toni Rajamäki
Kolumni
Sheinistä tuli verkkokauppapahis, jollaista ei olisi koskaan pitänyt syntyä – jopa 100 000 suomalaista haksahti
3.6.2022 12:35
Korona kasvatti verkkokauppaa ja auttoi luomaan luokatonta ultrapikamuotia verkossa myyviä hirviöitä, jotka algoritmeja hyödyntäen lanseeraavat päivittäin jopa 6000 uutta kertakäyttövaatetta, kirjoittaa MarkkinointiUutisten päätoimittaja Iina Kansonen.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Verkko-ostajien käyttäytyminen on muuttunut kompleksiseksi – Googlen mainosliiketoiminnasta Suomessa vastaava Jonna Toikka antaa viisi vinkkiä verkkokauppiaille
27.5.2022 11:35
Toikka muistuttaa, että brändien pitäisi muun muassa panostaa trendien seuraamiseen ja oikeanlaisen tiedon antamiseen.
Toni Rajamäki
Brändit
Robin Baden perustama bränditalo on kerännyt jo lähes 50 miljoonan dollarin rahoituksen
19.5.2022 12:55
Bade perusti Jonne Välilän ja Erika Ottelan kanssa viime vuonna yrityksen, joka ostaa ja kehittää kuluttajabrändejä.
Toni Rajamäki
Brändit
Oda kasvattaa panoksiaan ruoan verkkokauppakilpailussa: aloittaa saman päivän kotiinkuljetukset
27.4.2022 10:40
Alkuvuodesta Suomessa aloittanut norjalaisyritys laajentaa toiminta-aluettaan.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Salesforcen luvut kielivät, että verkkokaupan huima kasvukulku on tullut päätökseensä
22.4.2022 9:05
Verkkokauppa on kasvanut pandemia-aikana isoin askelin, mutta tämä vuosi näyttää muuttaneen suunnan – ainakin hetkellisesti.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Amazonin Suomeen laajentuminen on saattanut siirtyä, mutta kannattaako yritysten jo varautua verkkokauppajätin saapumiseen?
14.4.2022 13:20
Amazonin on arvioitu tulevan Suomeen jo tänä vuonna, mutta yhtiötä läheltä seuraavan asiantuntijan mukaan aikataulu on saattanut venyä.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.