UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Yhteiskunta
Toimistot
Työsopimuslakiin vireillä muutos: työnantajalle maksuvelvollisuus kilpailukieltoajalta
11.10.2021 13:40
Vuoden 2022 alusta alkaen työnantaja voi olla velvoitettu maksamaan työntekijälle korvausta kilpailukieltoajalta. Lakimuutos on parhaillaan eduskunnan valiokuntakäsittelyssä.
Minna Lehto
Ilmiöt
MarkkinointiUutiset selvitti: Näitä vastuullisuusteemoja kannattaa korostaa yritysviestinnässä
8.10.2021 11:10
Paljon esillä olevat ekologisuus ja diversiteetti eivät ole suomalaisten eniten suosimia vastuullisuusteemoja.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tutkimus: Suomalaiset aloittavat joululahjojen hankinnan entistä aiemmin ja suosivat verkkoa
8.10.2021 9:35
Erityisesti nuoret ovat aikaisin liikkeellä. Joka viides suomalainen kasvattaa lahjabudjettiaan viime vuodesta.
Minna Lehto
Ilmiöt
Miten Qatarin “kauhukisojen” yhteistyökumppanien pitäisi toimia? Asiantuntija Erkko Simsiön mukaan brändeille ei ole yhtä oikeaa toimintamallia
7.10.2021 9:15
Jalkapallon MM-kisojen ympärillä on riittänyt kohuja, jotka ovat saaneet sponsorit varpailleen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Yli 60 prosenttia suomalaisista ärsyyntyy yritysten vastuullisuusviestinnästä vähintään joskus
6.10.2021 12:10
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tekemän selvityksen mukaan monet suomalaiset haluavat tehdä kestäviä ostopäätöksiä, mutta monet kokevat vastuullisuusviestinnän ärsyttäväksi.
Toni Rajamäki
Kolumni
Rahalla ei saa rakkautta – kehnoa markkinointiviestintää kylläkin
5.10.2021 8:15
Osa markkinointiviestinnän ammattilaisista on valmis olemaan mukana eettisesti arveluttavissa hankkeissa, koska raha määrää. Raha ei kuitenkaan tuo aitoa ja toimivaa kumppanuutta, kirjoittaa Anssi Järvinen.
Anssi Järvinen
Ilmiöt
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Venäjä uhkaili YouTubea
4.10.2021 14:00
YouTube blokkasi venäläisen RT:n saksankieliset tilit. TikTok ylitti mojovan rajapyykin.
Toni Rajamäki
Brändit
Kyselytutkimuksesta syntyi idea selfiekopeista, jotka muistuttavat somen luomista ulkonäköpaineista
1.10.2021 16:10
Doven Käänteinen selfie -kampanjan selfiekoppeja nousee Helsingin lisäksi Tukholmaan ja Kööpenhaminaan.
Iina Kansonen
Kolumni
Brändiyhteistyöt lisäävät epätasa-arvoa
29.9.2021 20:05
Todellinen tasa-arvo toteutuu vasta, kun selkeästi isompi, vanhempi ja vahvempi brändi haluaa aidosti auttaa ja nostaa nuorempaa, pienempää ja heikompaa brändiä, Nea Barman kirjoittaa.
Nea Barman
Ilmiöt
S-Pankin tilastot: Suomalaiset ovat aloittaneet kuluttamisen toden teolla, myös korona-ajan trendit pitäneet pintansa
24.9.2021 9:40
Muun muassa kotimaanmatkailu on elpynyt kovaa vauhtia.
Toni Rajamäki
Toimistot
Toimittajana tunnetuksi tullut Jussi Eronen vaihtoi viestintäkonsultiksi Drumiin – palkittu journalisti kertoo, mitä suomalaisessa viestinnässä pitäisi parantaa
17.9.2021 13:35
Eronen on aiemmin työskennellyt muun muassa MTV Uutisten toimituspäällikkönä ja Ylen ajankohtaistoimituksen esimiehenä.
Toni Rajamäki
Kolumni
Sosiaalinen vastuu on nyt trendikästä, ja sitä tavoitellessaan moni markkinoija sortuu performatiivisuuteen
15.9.2021 8:00
Sosiaalisen vastuun trendistä huolimatta mainonnassa toistetaan edelleen haitallisia rodullisia ja etnisiä stereotypioita, kirjoittaa Naomi Holopainen.
Naomi Holopainen
Brändit
Työhyvinvointipalveluita tarjoava Cuckoo aikoo saada liiketoimintansa lentoon brändiuudistuksen myötä
6.9.2021 8:35
Brändiuudistus on aina riski liiketoiminnalle, mutta oikein tehtynä se nostaa yrityksen täysin uudelle tasolle.
Toni Rajamäki
Brändit
Finnair kommentoi Greenpeacen fossiilimainostempausta: “Mainosten peittäminen on hyvä keino saada huomiota, mutta on tärkeää, että se johtaa myös faktapohjaiseen ja asiaa eteenpäin vievään keskusteluun”
3.9.2021 15:05
Finnairilta painotetaan, että avoin keskustelu on kehityksen edellytys.
Toni Rajamäki
Kolumni
Monivammainen sukulaispoikani ei löydä kaltaisiaan mainoskuvastosta, ja se on ongelma
2.9.2021 10:00
Vammaisuus on mainonnassa tabu, joka jonkun pitäisi rikkoa, kirjoittaa Ulla Koivukoski.
Ulla Koivukoski
Ilmiöt
Yritykset tavoittelevat tänä päivänä ajatusjohtajuutta, mutta mitä se edes tarkoittaa? UPM:n Paula Narkiniemi ja Dentsun Lauri Karolainen kertovat, mistä on kyse
31.8.2021 8:25
"Ultimaattisena tavoitteena on, että oman alan keskustelu ikään kuin omistettaisiin".
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Hyvin tienaavat ovat valmiita aloittamaan kulutusjuhlan saatuaan koronarokotteen
30.8.2021 9:35
Tilanteen helpottaessa etenkin johtavassa asemassa olevat henkilöt, ylemmät toimihenkilöt ja pääkaupunkiseudulla asuvat ihmiset haluavat ottaa vapaudesta kaiken irti.
Toni Rajamäki
Kolumni
Näin kasvatat brändisi markkinaosuutta – tai vaihtoehtoisesti markkinointiosaston Tyky-päivän budjettia
30.8.2021 8:25
Rahassa kylpeviä suomalaisia tavoitetaan merkityksellisyydellä, jota rakennetaan neljän eri osatekijän avulla, kirjoittaa Anssi Järvinen.
Anssi Järvinen
Brändit
Airbnb:lta näyttävä bränditeko: yhtiö majoittaa 20 000 afganistanilaista ilmaiseksi
27.8.2021 13:25
Yhtiö haluaa teollaan näyttää esimerkkiä myös muille yrityksille.
Toni Rajamäki
Kolumni
Nämä kolme trendiä muuttavat markkinointia tulevaisuudessa – oletko varautunut?
27.8.2021 9:10
Markkinoinnin murros on käynnissä, ja se koskettaa jokaista brändiä ja kuluttajaa. Erityisesti kolme trendiä muovaa kuluttajien asenteita ja käytöstä merkittävästi, kirjoittaa Z-sukupolveen kuuluva Elina Mäkelä.
Elina Mäkelä
Digitaalisuus
Mobiilimaksaminen ei ole vielä noussut koko kansan suosioon
24.8.2021 13:35
Moni tietää mobiilimaksamismahdollisuudesta, mutta vain harva käyttää maksusovelluksia.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tutkimus: Vastuullisuus vaikuttaa verkkokauppojen asiakkaiden valintoihin, mutta monet verkkokauppiaat eivät ole vakuuttuneita asiakkaiden valmiudesta maksaa vastuullisuudesta
24.8.2021 11:20
Jopa 83 prosenttia kuluttajista on valmiita maksamaan hiilijalanjäljen kompensoinnista.
Toni Rajamäki
Toimistot
TBWA\Helsingin ja Tietoevryn menestystyö The Polite Type sai kaksi palkintoa arvostetussa Red Dot -kilpailussa, Suomen kärkitoimisto nappasi yhteensä neljä pystiä
24.8.2021 9:20
Kampanja on niittänyt toistuvaa menestystä alan kilpailuissa.
Toni Rajamäki
Kolumni
Kohderyhmäsi arvomaailma on muuttunut, ja se on yrityksenne suurin liiketoimintariski
23.8.2021 10:35
On se aika vuodesta kun vuoden 2022 tavoitteita ja budjetteja lyödään lukkoon. Viimeistään nyt on kuitenkin aika poiketa rutiinista. Euromääräisten tavoitteiden lisäksi yrityksen pitää tarkistaa kohderyhmän muuttuneet kulutustottumukset ja muuttuneet arvot, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Kolumni
Markkinoinnin tehtävä ei ole vastata yrityksen asiakaskokemuksesta
18.8.2021 12:30
Niin kauan, kun asiakaskokemus tupataan markkinoinnin alle, ei voi odottaa merkittäviä hyötyjä, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.