UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Yhteiskunta
Kolumni
Brändi, vuonna 2022 sinulla on vain kaksi kohderyhmää: pelkurit ja rohkeat
9.12.2021 7:40
Kun yhteiskunta on jakautunut kahteen ääripäähän, pelkureihin ja rohkeisiin, kannattaa tehdä tunteilla johdettua markkinointia, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Ilmiöt
JVG rikkoi vaikuttajamarkkinoinnin sääntöjä – kuluttaja-asiamies löysi useita puutteita
2.12.2021 15:00
Rapduo markkinoi ulkomaista peliyhtiötä ja sortui useisiin rikkeisiin.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Yli 70 prosenttia suomalaisista ei ole vielä tilannut ruokaa verkosta – näillä perustein ihmiset valitsevat verkkokaupan
2.12.2021 11:15
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tekemän selvityksen mukaan yksi valintakriteeri nousee selkeästi yli muiden.
Toni Rajamäki
Luovuus
Vastuunkantavat-ryhmä auttaa jälleen yhteiskunnalliseen hyvään tähtääviä suomalaisjärjestöjä ja -organisaatioita
30.11.2021 11:40
Ryhmä perustettiin viime vuonna Sherpan 10-vuotisjuhlan kunniaksi.
Toni Rajamäki
Brändit
“Emme kannusta ketään ostamaan juuri tänään tai koskaan päättömästi” – Nämä Black Friday -kampanjat erottuivat massasta
29.11.2021 12:00
Monet brändit onnistuivat erottautumaan normaalista poikkeavilla kampanjoillaan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Kuluttajaa saatetaan höynäyttää Black Fridayna – tuore tilasto kertoo karua kieltä vuoden suurimmasta ostospäivästä
25.11.2021 14:55
Monet Black Friday -tuotteet saattavat olla todellisuudessa normaalihintaisia tai jopa normaalia kalliimpia.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
YK:n tasa-arvojärjestön Suomen-osaston Instagram-tili “shadowbannattiin” vuoden tärkeimmän kampanjan alla – UN Women Suomen toiminnanjohtaja Jaana Hirsikangas epäilee taustalta löytyvän naisvihamielisen liikkeen masinointi
25.11.2021 13:00
Hirsikankaan mukaan UN Womenin kaltaisiin järjestöihin kohdistuu laajalti internethyökkäyksiä.
Toni Rajamäki
Luovuus
World Vision tuo esiin ilmastonmuutoksen uhkakuvia kuuman kauden jäätelöillä, joiden nimet ovat Nestehukka, Ruokapula ja Pakomatka
24.11.2021 11:30
Vaikka Suomessa on kylmää, eletään monessa maassa kuuminta aikaa, muistuttaa World Vision.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Verkkokaupan kasvu hidastumassa pandemian helpottaessa – ”Jatkuuko huima kasvu vai siirtyvätkö ihmiset enemmän kivijalkaostoksille?”
22.11.2021 10:20
Joka kymmenes PostNordin tutkimukseen vastanneista uskoo vähentävänsä verkossa shoppailua pandemiatilanteen hellittäessä.
Minna Lehto
Luovuus
Republic ja Studeo tekevät taas yhteiskunnallisesti vaikuttavaa kampanjaa – tällä kertaa pyritään parantamaan lukiolaisten hyvinvointia
19.11.2021 14:45
Studeon kampanjassa tavoitellaan ilonpalautusideoita, jotka auttaisivat lukiolaisia voimaan paremmin.
Toni Rajamäki
Kolumni
Kohu metaversumista oli myrsky vesilasissa – sinäkin elät jo metaversumia todeksi
19.11.2021 7:00
Otin ensi askeleet metaversumia kohti, kun lakkasin kutsumasta vapaa-ajalla nettiä päällä pitäviä ihmisiä nörteiksi ja liityin samaan jengiin, Laura Olin kirjoittaa
Laura Olin
Kolumni
Käsi ylös, jos sinäkään et usko Mark Zuckerbergin metaverseen
17.11.2021 9:20
Kun tuli Web 2.0, innostus levisi kuin hallitsematon tulipalo. Metaverse puolestaan ei ole herättänyt innostusta. Ymmärrän hyvin, miksei, tunnustaa Antti Sipilä.
Antti Sipilä
Ilmiöt
Duunitori haluaa reilumpaa rekrytointia – työnantajat voivat nyt tehdä palvelussa monimuotoisuuslupauksen
15.11.2021 10:10
Monimuotoisuuslupauksesta oli mukana päättämässä 16-vuotias Vilma Hoviniemi, joka pääsi olemaan päivän ajan Duunitorin toimitusjohtaja.
Toni Rajamäki
Toimistot
Odotettu uudistus: Työnantajille korvausvelvollisuus kilpailukieltosopimuksiin
12.11.2021 10:15
Kilpailukieltosopimukset ovat hyvin yleisiä myynnin ja markkinoinnin alalla.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Asiakkaiden kokemus kaupan tarjoamasta palvelusta on keskimäärin heikentynyt
10.11.2021 11:40
Asiakaskokemusmittarit ovat laskeneet eniten rautakaupassa ja tavarataloissa.
Toni Rajamäki
Brändit
Kilpailija ostaa Woltin seitsemällä miljardilla eurolla
10.11.2021 8:55
Wolt jatkaa omalla nimellään ja toimintamallillaan kaupasta huolimatta.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Mistä suomalaiset etsivät joululahjaideoita? Suosituimmat kanavat saattavat yllättää
9.11.2021 15:40
Sosiaalisen median rooli lahjaideoiden löytämisessä on yllättävän pieni.
Toni Rajamäki
Toimistot
Tekir valittiin SuomiAreenan sisältökumppaniksi
9.11.2021 11:35
SuomiAreena uudistuu viestintätoimisto Tekirin avulla.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Liki puolet suomalaisista suosii jouluostoksilla kivijalkamyymälöitä – vain pieni osa keskittyy pääsääntöisesti verkko-ostamiseen
8.11.2021 14:50
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tekemän selvityksen mukaan verkkoshoppailun megasuosio ei näy joulun aikana.
Toni Rajamäki
Mainonta
EU:n tuleva lainsäädäntöhanke saattaa tehdä digimainonnan datapohjaisesta kohdentamisesta historiaa – ja se olisi katastrofi pk-yrityksille
5.11.2021 15:55
EU:n Digital Services Act -lakiehdotuksella voi olla merkittävät seuraukset mainostajille.
Toni Rajamäki
Kolumni
Jäitä hattuun, boomerit – ilman meitä ei olisi (sosiaalista) mediaa
5.11.2021 7:45
Pääministerin kommentit ovat viime aikoina päässeet iltapäivälehtien otsikoihin. Markkinointialan tulisi tiedostaa, miksi boomer-keskustelua on tärkeä ymmärtää laajemmin, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Mainonta
Sari Haaviston väitöskirjassa pureudutaan suomalaisten mainos- ja mediatoimistojen historiaan, joka alkaa vuodesta 1883
1.11.2021 10:15
Haaviston väitöstilaisuus on tulevana perjantaina.
Toni Rajamäki
Media
Liki 70 prosenttia suomalaisista lukee printti- tai digisanomalehteä päivittäin – nämä sanomalehdet tavoittavat ihmisiä eniten
18.10.2021 9:30
Iltalehti ja Ilta-Sanomat ovat omassa kastissaan kokonaistavoittavuudessa, mutta Helsingin Sanomat loistaa printissä.
Toni Rajamäki
Brändit
Brändien välisellä yhteistyöllä voidaan vastata kuluttajien kovaan vaatimustasoon, sanoo Accenture Interactiven Pohjoismaiden johtaja Mattias Boman
14.10.2021 11:45
Yhteistyön uskotaan lisääntyvän kasvavan kilpailun ja kuluttajien tottumusten muutoksen takia.
Toni Rajamäki
Brändit
Huonekalubrändi Iskun toimitusjohtaja vaatii: “Kilpailutuksiin on saatava vahvat ilmastokriteerit, ettei halpatuonti syrjäytä ilmastovastuullista kotimaista tuotantoa”
13.10.2021 13:30
Isku lähtee mukaan Niemi40-kampanjaan, jossa haastetaan yrityksiä kunnianhimoisiin ilmastotavoitteisiin.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.