UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Ympäristö
Brändit
Pilottihankkeessa kartoitetaan S-ryhmän luontohaitat – Vakiintuuko luontojalanjälki hiilijalanjäljen rinnalle?
13.1.2022 11:40
Hankkeessa luodaan julkinen laskentamalli, joka on minkä tahansa organisaation käytettävissä. Jyväskylän yliopiston professori toivoo, että luontohaittojen laskennasta tulee valtavirtaa.
Minna Lehto
Brändit
Eetti arvioi taas suomalaisten vaatemerkkien vastuullisuutta – katso tästä vahvimmat ja heikoimmat brändit
16.12.2021 12:50
Yli puolet brändeistä ylsi kahteen parhaaseen kategoriaan.
Toni Rajamäki
Toimistot
Eurobestistä jymyuutinen Suomeen: TBWA\Helsinki nappasi Grand Prix -palkinnon!
15.12.2021 12:50
TBWA\Helsingin suunnittelema Ilmastofontti sai pääpalkinnon arvostetussa kansainvälisessä kilpailussa. Yksikään suomalaistyö ei ollut onnistunut siinä aiemmin.
Toni Rajamäki
Luovuus
TBWA\Helsingin ja Helsingin Sanomien Ilmastofontti sai kaksi kultapystiä Eurobestissä
14.12.2021 12:15
Kampanja sai kunniaa sarjoissa Design ja Industry Craft. Myös SEK palkittiin.
Toni Rajamäki
Brändit
Nämä suomalaisyritykset ovat ilmastotyössä kansainvälisessä ykkösluokassa
7.12.2021 14:45
CDP:n mukaan Kone, Kesko ja Metsä Board ovat suomalaisyritysten kärkeä ilmastotyössä.
Toni Rajamäki
Luovuus
Eka Ruolan käsikirjoittamalla ja Jaakko Ruolan kuvaamalla tarinalla halutaan näyttää, että Saaristomeri voidaan pelastaa – videota on näytetty jo eduskunnassa asti
2.12.2021 10:50
“Jaakon merikuva on suorastaan hypnoottista”, sanoo videon tuottaneen Nitro Groupin vastaava luova johtaja Eka Ruola.
Toni Rajamäki
Brändit
“Emme kannusta ketään ostamaan juuri tänään tai koskaan päättömästi” – Nämä Black Friday -kampanjat erottuivat massasta
29.11.2021 12:00
Monet brändit onnistuivat erottautumaan normaalista poikkeavilla kampanjoillaan.
Toni Rajamäki
Toimistot
Putsaako House of Laplandin Save Salla -kampanja palkintopöydät myös kotimaisissa kisoissa?
26.11.2021 11:15
Menestyskampanja on tehnyt historiallista tulosta kansainvälisissä kisoissa.
Toni Rajamäki
Luovuus
World Vision tuo esiin ilmastonmuutoksen uhkakuvia kuuman kauden jäätelöillä, joiden nimet ovat Nestehukka, Ruokapula ja Pakomatka
24.11.2021 11:30
Vaikka Suomessa on kylmää, eletään monessa maassa kuuminta aikaa, muistuttaa World Vision.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tutkimus: Monet suomalaiset ovat vähentäneet kulutustaan pandemian aikana
24.11.2021 10:50
Kasvava kiinnostus kestävään kehitykseen näkyy suomalaisten kuluttajien ostokäyttäytymisessä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomeen lanseerattiin uusi kotimainen ilmastomerkki – ”Yritykset hyötyvät kokonaisvaltaisesta konseptista”
18.11.2021 10:40
Gaia Carbon Neutral -merkki voi helpottaa yrityksiä hiilineutraaliudesta ja sen hyödyistä viestimisessä.
Minna Lehto
Mainonta
Arla haastettiin Ruotsissa oikeuteen ilmastoviestintänsä takia – näin yhtiö vastaa
17.11.2021 11:30
Arlan mukaan on tärkeää, että kestävään kehitykseen liittyvään viestintään luodaan selkeät pelisäännöt.
Toni Rajamäki
Brändit
Atriasta maailman ensimmäinen toimija, joka kertoo possutuotteidensa hiilijalanjäljen pakkauksissaan
10.11.2021 13:50
Aiemmin yritys toi hiilijalanjälkimerkinnän kaikkiin kanatuotteisiinsa.
Toni Rajamäki
Luovuus
Wärtsilän markkinointikampanjassa käytettiin poikkeuksellista luovuutta, jolla taklattiin yhtä isoa B2B-markkinoinnin ongelmakohtaa – ja se näkyi tuloksissa
1.11.2021 11:30
Wärtsilä Energy saavutti kampanjallaan ennätyksellisen medianäkyvyyden.
Toni Rajamäki
Luovuus
Save Salla -kampanja rohmusi tällä kertaa palkintoja Clio Sports Awards -kilpailussa
1.11.2021 10:45
Kampanja on voittanut lukuisia palkintoja monissa kansainvälisissä mittelöissä.
Toni Rajamäki
Brändit
Huonekalubrändi Iskun toimitusjohtaja vaatii: “Kilpailutuksiin on saatava vahvat ilmastokriteerit, ettei halpatuonti syrjäytä ilmastovastuullista kotimaista tuotantoa”
13.10.2021 13:30
Isku lähtee mukaan Niemi40-kampanjaan, jossa haastetaan yrityksiä kunnianhimoisiin ilmastotavoitteisiin.
Toni Rajamäki
Luovuus
Suomalainen menestyskampanja Save Salla sai taas kansainvälistä tunnustusta
13.10.2021 8:05
Save Salla on kaikkien aikojen palkituin suomalaisen mainostajan kampanja.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Vihreiden verkkokauppojen uskotaan olevan tulevaisuuden menestyjiä
8.10.2021 13:10
Vastuullisuuden korostuminen näkyy myös verkkokaupassa, kertoo Postin tutkimus.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
MarkkinointiUutiset selvitti: Näitä vastuullisuusteemoja kannattaa korostaa yritysviestinnässä
8.10.2021 11:10
Paljon esillä olevat ekologisuus ja diversiteetti eivät ole suomalaisten eniten suosimia vastuullisuusteemoja.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Yli 60 prosenttia suomalaisista ärsyyntyy yritysten vastuullisuusviestinnästä vähintään joskus
6.10.2021 12:10
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tekemän selvityksen mukaan monet suomalaiset haluavat tehdä kestäviä ostopäätöksiä, mutta monet kokevat vastuullisuusviestinnän ärsyttäväksi.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Miten rajallisilla resursseilla toimiva yritys voi tehdä vastuullisuudesta kilpailuedun? Asiantuntija nostaa esiin kolme tärkeää kohtaa
28.9.2021 14:00
Pienen yrityksen, joka haluaa panostaa vastuullisuuteen, täytyy osata priorisoida, sanoo suhdetoimisto Kramin toimitusjohtaja Riina Jokinen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Mielenkiintoisimmat markkinoinuutiset maailmalta: Isossa-Britanniassa luodaan linjauksia ilmastoaiheiselle mainonnalle
27.9.2021 12:45
Podcastien suosion kasvu ei lakkaa. Facebook kertoi uusista ominaisuuksistaan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Uusi selvitys arvioi, miltä vähittäiskauppa näyttää vuonna 2030 – näiden trendien uskotaan korostuvan
23.9.2021 12:40
Future of Retail -selvityksessä luotiin vähittäiskaupan tulevaisuuden skenaarioita ja selvitettiin tulevia trendejä.
Toni Rajamäki
Luovuus
Nesteen The Most C02 -Friendly Route –menestyskampanja kohtasi alussa haasteita ja oli jäädä syntymättä kokonaan
9.9.2021 16:05
Talon sisällä usko ei aina ollut katossa, ja myös korona toi omat ongelmansa.
Toni Rajamäki
Luovuus
Fazerilta innovatiivinen markkinointitempaus: karkkipusseista syntyi iltapuku
9.9.2021 9:20
Fazer haluaa saada ihmiset näkemään roskat raaka-aineina.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.