UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Yrittäjyys
Ilmiöt
26-vuotias verkkovalmennusyrittäjä Marianne Lehikoinen kertoi kesällä kovista myyntituloksistaan ja miljoonatavoitteestaan – näin hänellä menee nyt
24.10.2022 14:10
Negatiiviset kommentit eivät hetkauta nuorta yrittäjää, jonka bisnes on lähtenyt lentoon tänä vuonna.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Sote-alalla toimiva Plain Complex voitti Era Contentin ja Kolsterin järjestämän kilpailun – sai palkinnoksi ilmaista brändi- ja IPR-työtä 15 000 euron arvosta
17.10.2022 9:20
Kilpailuun osallistui 20 yritystä, jotka kaikki saivat sparrausta brändin rakentamiseen ja suojaamiseen.
Toni Rajamäki
Brändit
Vuoden Kasvunrakentaja-yritys on selvillä – voittajaa kiitellään globaalin ongelman ratkaisemisesta
7.10.2022 10:55
Finaalissa oli mukana neljä vahvaa kasvua tehnyttä yritystä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
“Suomen kenties kovin copywriter” Timo Jäppinen kirjoitti uuden markkinoinnin tietokirjan palveluksena suomalaisille
7.10.2022 8:55
Jäppisen mukaan kotimaisessa markkinoinnissa riittää kehitettävää.
Toni Rajamäki
Toimistot
TBWA:sta tutut Cannes-palkitut Aleksi Erma ja Erno Reinikainen perustivat yhteisyrityksen
6.10.2022 10:45
Kaksikko jätti aiemmin tänä vuonna TBWA\Helsingin. Jatkossa duo tarjoaa yhdessä projektiluonteista suunnittelutyötä ja luovan työn konsultointia.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
B2B-verkkokaupoille on valtava tarve, mutta yritykset pitäytyvät perinteisissä myyntitavoissa – yrittäjä Samuli Salosen mukaan muutokselle ei ole ylitsepääsemättömiä esteitä
5.10.2022 10:15
Myös B2B-liiketoiminnassa kauppaa tekevät ihmiset, mutta siitä huolimatta yritysten välinen kaupanteko on jäänyt kehityksessä jälkeen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Antti Kaihlanen on vertaillut suomalaista ja ruotsalaista yrityskulttuuria ja huomannut maiden välillä selvän eron
3.10.2022 9:40
Kaihlasen mielestä Ruotsissa panostetaan brändin rakentamiseen ja massamainontaan, kun taas Suomessa yritykset ovat nopeiden pikavoittojen perässä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomalaisen startupin masinoimassa kampanjassa annettiin ilmaista näkyvyyttä liki 50 yritykselle, joilla ei ole resursseja aktiiviseen mainontaan
28.9.2022 9:15
Book Salonin kampanja näkyi kesällä ympäri Suomen.
Toni Rajamäki
Media
Jenna perusti Itä-Helsinki-verkkomedian, koska kyllästyi valtamedian tapaan kuvata aluetta: ”Stereotypiat ja ennakkoluulot kukoistavat”
26.9.2022 7:05
Noin 10 000 lukijaa kuussa tavoittava media perustettiin apurahojen voimin, mutta saa nykyään tuloja muun muassa natiivi- ja bannerimainonnasta. Perustaja Jenna Lehtonen sijoittaa siihen myös omaa rahaa.
Iina Kansonen
Luovuus
Suomalaisten klassikkomainosten konseptit tekivät paluun – tästä on kyse
20.9.2022 11:25
Elisan ja Saarioisen ikoniset tv-spotit palasivat ruutuihin uudistetulla viestillä.
Toni Rajamäki
Luovuus
🔍 Viljami Pelli, 22, peräänkuuluttaa ymmärrystä nuorille markkinoinnin kuluttajille ja tekijöille: ”Nuoret haluavat nähdä aitoutta ja sanovat liian herkästi kyllä kaikkeen”
15.9.2022 7:05
Graafikkona työskentelevä Pelli toivoo, että toimistoissa tehtäisiin töitä merkityksellisyys eikä palkinnot edellä.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Suomen Podcastmedian liikevaihto loikkasi merkittävästi – kasvun taustalla muun muassa kansainvälistyminen
31.8.2022 13:00
Suomen Podcastmedian liikevaihto ylitti jo miljoonan euron rajan.
Toni Rajamäki
Toimistot
Erno Reinikainen jätti näköalapaikan TBWA:lla ja alkoi yrittäjäksi – luovan lahjakkuuden mielestä alan työkulttuuri kaipaa ravistelua
29.8.2022 9:20
"Jossain vaiheessa aloin huomata, kuinka kaukana todellisuudesta tämän valtavan kuplan sisällä eletään", sanoo Reinikainen, joka halusi hypätä pois mainostoimistojen oravanpyörästä.
Toni Rajamäki
Kolumni
CMO on kuin peura pitkissä valoissa, ja toimari lyö tallaa pohjaan
29.8.2022 8:00
Merkittävä osa pk-yritysten omistajista ja toimitusjohtajista ei ymmärrä edelleenkään eikä alkuunkaan, kuinka kriittinen kilpailutekijä markkinointiviestintä tänä päivänä on, kirjoittaa Arttu Käyhkö.
Arttu Käyhkö
Brändit
Yrittäjäyhteisö lanseerasi olutbrändin, jonka tuotoilla autetaan tukalassa tilanteessa olevia yrittäjiä
16.8.2022 14:30
“Taloudelliseen ahdinkoon ajautuneen yrittäjän tilanne tässä maassa on suoraan sanottuna surkea”.
Toni Rajamäki
Luovuus
MarkkinointiUutisten 10 luetuinta juttua vuonna 2022
1.7.2022 11:00
Marianne Lehikoisen tarina nousi MarkkinointiUutisten kaikkien aikojen luetuimmaksi jutuksi. Myös Jyrki Poutasen urasiirto kiinnosti ja keräsi hulppean lukijamäärän.
Toimitus
Ilmiöt
Selvitys: Vaikuttavuusalan kasvuyritykset ovat kannattavia sijoituskohteita, sukupuolten välisessä tasa-arvossa vielä parannettavaa
21.6.2022 10:00
Tuoreen raportin mukaan vaikuttavuusalan kasvuyritysten liikevaihdot ja rahoitukset ovat kasvaneet.
Toni Rajamäki
Brändit
🔍 Suomalaisten mainosmiesten luoma Ron de Jeremy -rommibrändi syntyi väsyneenä ja läpällä, mutta kasvoi lopulta kansainväliseksi menestystarinaksi
13.6.2022 9:15
Olli Hietalahden ja Jouko Launeen kehittämä brändi koki lopulta pettymyksen, mutta nyt viinatrokarit tekevät uutta tuloa uudella brändillä.
Toni Rajamäki
Brändit
Alko kertoi uudesta aluevaltauksestaan, jolla kehitetään vastuullista juomakulttuuria – somekansa tulistui
9.6.2022 9:45
Tänä kesänä Suomesta löytyy yksi Alko, jossa myydään pelkästään alkoholittomia tuotteita.
Toni Rajamäki
Luovuus
Barona Luova loi Free.fi:n kanssa luovien alojen freelancereiden yhteisön taklaamaan osaajapulaa
2.6.2022 10:50
Freecreative-startup auttaa yrityksiä löytämään projekteihin markkinoinnin, journalismin ja viestinnän ammattilaisia.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Miten markkinoijien kannattaa varautua käsillä olevaan talouskriisiin? Neljä markkinoinnin ammattilaista kertoo mielipiteensä
31.5.2022 11:45
Osa suomalaisista yrityksistä on jo saanut huomata muutoksia kulutuskäyttäytymisessä.
Toni Rajamäki
Toimistot
Tehdäänkö Pohjois-Suomessa huonompaa markkinointia kuin etelässä, Suomen pohjoisimman viestintätoimiston yrittäjä Miia Kärnä?
31.5.2022 8:00
Markkinointiuutiset haastoi Suomen pohjoisinta viestintätoimistoa pyörittävän Miia Kärnän pohtimaan, miksi markkinointialan palkinnot menevät lähes poikkeuksetta eteläisen Suomen toimistoille.
Iina Kansonen
Brändit
Robin Baden perustama bränditalo on kerännyt jo lähes 50 miljoonan dollarin rahoituksen
19.5.2022 12:55
Bade perusti Jonne Välilän ja Erika Ottelan kanssa viime vuonna yrityksen, joka ostaa ja kehittää kuluttajabrändejä.
Toni Rajamäki
Toimistot
🔍 Huippunimien perustama United Imaginations aikoo tuoda positiivisen tuulahduksen toimistokenttään
18.5.2022 9:05
Uuden toimiston taustalta löytyvät suomalaisen markkinoinnin tähtikaartiin kuuluvat Jyrki Poutanen, Steve Brown ja Henri Valtere sekä Helsingin Sanomien päätoimittaja Anu Ubaud. Sijoittajina taustalla ovat Robin Bade ja Tom Nickels.
Toni Rajamäki
Kolumni
Edelleen moni asiakas joutuu toimiston huijaamaksi – siksi on aika lanseerata asiakasvastuullisuuden käsite
13.5.2022 10:20
Itseään asiantuntevaksi tekijäksi kutsuvan toimiston on oltava vastuullinen ilman, että sitä pitää erikseen vaatia, kirjoittaa Marika Siniaalto.
Marika Siniaalto
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.