UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
B2C-markkinointi
Digitaalisuus
Vain osa yrityksistä on onnistunut pandemian aiheuttamassa digiloikassa – teleoperaattori Elisa suunnannäyttäjänä
1.2.2022 12:45
Suomen Digimenestyjät 2022 -tutkimuksessa arvioitiin yritysten digitaalisia kyvykkyyksiä asiakaskokemuksen näkökulmasta. Parhaiten ovat edelleen menestyneet teleoperaattorit.
Minna Lehto
Kolumni
Markkinointi ja johtaminen ovat vaaravyöhykkeellä, jos tanssimme mielensäpahoittajien pillien mukaan
3.2.2022 8:20
Jos viestintä ei saa missään nimessä herättää negatiivisia tunteita, ei se voi herättää myöskään positiivisia tunteita, kirjoittaa Mika Hyötyläinen.
Mika Hyötyläinen
Mainonta
Kantarin vuoden mainostaja -palkinto meni Prismalle ja S-ryhmälle
28.1.2022 12:25
Mainoskakkulapio-palkintoa on jaettu jo 1980-luvulta lähtien.
Toni Rajamäki
Mainonta
Mediamainonnan määrä kasvoi Suomessa viime vuonna merkittävästi – katso tästä suurimmat mainostajat
28.1.2022 11:40
Mediamainonnassa nähtiin selkeää kasvua ensimmäisen koronavuoden jälkeen. Myös vuoden 2019 luvut ylittyivät.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalainen rakennusyritys teki in-housena oman dokumenttisarjan, joka on kerännyt kymmeniä tuhansia katseluita
25.1.2022 14:25
Perustavan sisäisesti toteuttama Äkäslompolo-sarja on kerännyt YouTubessa 40 000 katselukertaa.
Minna Lehto
Toimistot
Parceron suunnittelema ja toteuttama kampanja nousi jälleen TikTokin inspiraatiosivulle
25.1.2022 13:55
Parcero suunnitteli kampanjan Eckes-Granini Finlandin Juissi-brändille.
Toni Rajamäki
Brändit
Michael Ovitz on dataan perehtynyt markkinointijohtaja, jonka tehtävänä on nostaa Foodora uudelle tasolle – näin hän aikoo onnistua siinä
25.1.2022 12:35
"Kasvu vaatii tietynlaisen systemaattisuuden lisäämistä. Kampanjoihin tarvitaan yhtenäisyyttä siten, että niissä kaikkia yhdistää ydinasia, brändi", sanoo Ovitz.
Toni Rajamäki
Kolumni
Aluevaalit kiinnostivat ennätyshuonosti, mutta markkinoijille ne tarjosivat yksinkertaisen opetuksen tärkeästä perusasiasta
26.1.2022 7:15
Perussuomalaisten bensan hinnalla mälläilevä aluevaalimainos vaikutti erinomaiselta markkinoinnilta aina vaalipäivään asti. Sitten tapahtui jotain odottamatonta, pohtii Santtu Kottila.
Santtu Kottila
Kolumni
Trendiraportteja sikiää taas kuin sieniä sateella – niihin luottaminen voi olla kohtalokas erehdys
27.1.2022 7:15
Trendiraporttien sijaan nyt kannattaa kääntää katse oman yrityksen vaiheisiin viime vuosina. Se on menestyksen kannalta paljon muiden määrittelemiä trendejä tärkeämpää, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Digitaalisuus
Näin moni yritys ulkoistaa sometekemisensä vuonna 2022
20.1.2022 13:50
Yli puolet pohjoismaisista yrityksistä tuskailee somemarkkinoinnissa ajan löytämisen kanssa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suurimmalla osalla suomalaisyrityksistä puuttuu analytiikan ja asiakaskokemuksen osaajat – asiantuntija Anna Lehdon mukaan datan arvon ymmärtäminen on kilpailukyvyn kannalta kriittistä
20.1.2022 11:20
"Datan analysointi ja jalostaminen vaatii erityisosaamista, eikä sen voi olettaa kuuluvan esimerkiksi sisällöntuottajan toimenkuvan oheen".
Toni Rajamäki
Kolumni
Metaversumi murtaa identiteettisi – Nike myy jo virtuaalivaatteita selvittääkseen tulevan kuluttajasukupolven tarpeita
24.1.2022 7:15
Kun kuluttajan ulkonäön, osaamisen ja taustan merkitys muuttuu radikaalisti, on markkinointikin ajateltava uusiksi, kirjoittaa Markkinointiuutisten uusi kolumnisti Markus Nieminen.
Markus Nieminen
Mainonta
🔍 Moni käyttää vastuuttomia eläinkuvia markkinoinnissa tietämättään – Ikea ryhtyi toimiin jo pari vuotta sitten
18.1.2022 7:15
Markkinoijilla on halu tehdä vastuullisia eläinkuvavalintoja, mutta tietoa, taitoa ja työkaluja puuttuu, sanoo asiantuntija.
Iina Kansonen
Brändit
Trendikkäät funktionaaliset juomat ovat nousseet jättisuosioon Suomessa – näin menestystä on rakennettu markkinoinnin keinoin
17.1.2022 9:20
Lejoksen maahantuomat juomabrändit Nocco ja Vitamin Well ovat rakentaneet juomiensa markkinoinnin brändilähettiläidensä ympärille.
Toni Rajamäki
Mainonta
Kokoomuksen vaalimainoksesta tuli somehitti – “Sama efekti kuin Paavo Väyrysen paikallislehtimainoksella”
14.1.2022 13:45
Kokoomuksen Sipoon-osasto teki niin erikoisen vaalimainoksen, että huomiota tuli ympäri Suomen – ja vieläpä ilmaiseksi.
Toni Rajamäki
Kolumni
Elämää digitaalisen markkinointiviestinnän varhaisissa aamuhämärissä
13.1.2022 9:10
Jospa alkaneena vuonna tekisimmekin enemmän vaikkapa sellaista mainontaa, jota kuluttaja haluaa vastaanottaa ihan vapaaehtoisesti, kirjoittaa Anssi Järvinen.
Anssi Järvinen
Media
MTV kasvatti markkinajohtajuuttaan kaupallisten tv-kanavien välisessä kilpailussa – tässä ovat vuoden katsotuimmat ohjelmat
12.1.2022 14:55
MTV:n kanavien katseluluvut pysyivät ennallaan, kun taas muiden kanavien luvut laskivat.
Toni Rajamäki
Brändit
Uusi maksupalvelualan toimija haluaa auttaa yrityksiä kanta-asiakkuuksien avulla – ”Tavoitteena on tuoda ihmiset takaisin kivijalkaliikkeisiin”
12.1.2022 12:10
Palofy tarjoaa maksupäätteen, joka houkuttaa visuaalisesti näyttävällä viestillä liittymään kanta-asiakkaaksi.
Minna Lehto
Mainonta
Suomalaismainostajat suosivat Facebookia – näin moni yritys käyttää somemarkkinointikumppania
10.1.2022 11:20
Yli neljä viidestä yrityksestä on tehnyt viimeisen reilun puolen vuoden aikana Facebook-mainontaa.
Toni Rajamäki
Brändit
Apple ja Samsung eivät enää hallitse puhelinmarkkinoita yksinään Suomessa - haastajabrändi kiilasi Elisan vuoden myydyimmäksi puhelimeksi
10.1.2022 9:35
Operaattoreiden tilastot kertovat, että 5G-puhelimet ovat nousseet valtavirtaan.
Toni Rajamäki
Toimistot
Katso tästä Vuoden Toimisto -kilpailun finalistit
10.1.2022 8:20
Regi Research & Strategin järjestämän tutkimuksen tulokset julkistetaan tammikuussa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalainen Custobar keräsi miljoonarahoituksen – ”Lisäämme entisestään panostuksia Keski-Euroopassa”
23.12.2021 13:20
Custobarin palvelun avulla kaupat voivat tarjota kuluttajille tarkkaan kohdennettua mainontaa. Rahoituskierroksen myötä yritys panostaa kasvuun erityisesti Keski-Euroopassa.
Minna Lehto
Kolumni
Aika on meille markkinoinnin tekijöille suurin riski – ja siitä markkinoinnin ostaja on valmis maksamaan
23.12.2021 9:45
Hyvin tehty markkinointi säästää aikaa, muistuttaa Antti Sipilä.
Antti Sipilä
Brändit
Gigantti avaa uuden konseptinsa mukaisen myymälän – “Olemme tehneet merkittäviä panostuksia monikanavaiseen asiakaskokemukseemme”
23.12.2021 8:50
Uusi myymälä avataan ensi syksynä. Sen myötä ketjun myymälämäärä nousee 41:een.
Toni Rajamäki
Kolumni
MarkkinointiUutisten nuorten kolumnistien kaikki mielipidekirjoitukset
23.12.2021 9:25
Nuoret luovat saivat äänensä kuuluviin MarkkinointiUutisissa vuonna 2021.
Toimitus
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.