UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Yhteiskunta
Kolumni
Yritykset ja yhteiskunta maksavat kovaa hintaa kroonisesta johtamisosaamisen puutteesta
10.6.2022 9:00
Pahimmillaan rikkinäinen johtaminen ajaa ihmiset tuhon partaalle, kirjoittaa Minna Ruusuvuori.
Minna Ruusuvuori
Luovuus
Virtuaalivaikuttaja Myrskyn palkintosade sai jatkoa: tällä kertaa työ vei MK Vuoden Paras -tunnustuksen
9.6.2022 12:10
Myrsky on palkittu aiemmin tänä vuonna Grand Onessa ja Vuoden Huipuissa.
Toni Rajamäki
Brändit
Alko kertoi uudesta aluevaltauksestaan, jolla kehitetään vastuullista juomakulttuuria – somekansa tulistui
9.6.2022 9:45
Tänä kesänä Suomesta löytyy yksi Alko, jossa myydään pelkästään alkoholittomia tuotteita.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Ilmarinen epäonnistui kriisiviestinnässään yhdessä olennaisessa asiassa, sanoo asiantuntija
8.6.2022 10:30
Some kuohahti, kun eläkevakuutusyhtiön entinen työntekijä kertoi saaneensa potkut tuotuaan ilmi homoseksuaalisuutensa.
Toni Rajamäki
Toimistot
Viestintätoimisto Drum sai poikkeuksellista kansainvälistä tunnustusta – toimitusjohtaja Maija Tommila kertoo, mihin menestys perustuu
7.6.2022 9:15
Toimisto sai viestinnän Sabre-kilpailun finaaliin jopa viisi työtä ja voitti yhden palkinnon.
Toni Rajamäki
Media
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: TikTokille merkittävä merkkipaalu Yhdysvalloissa, Tinder ihastutti pride-kampanjallaan
6.6.2022 13:15
TikTok ohitti tärkeässä tilastossa YouTuben, tutkimus selvitti yrityksille tehokkaimman keinon saada näkyvyyttä LinkedInissä.
Toni Rajamäki
Kolumni
Sheinistä tuli verkkokauppapahis, jollaista ei olisi koskaan pitänyt syntyä – jopa 100 000 suomalaista haksahti
3.6.2022 12:35
Korona kasvatti verkkokauppaa ja auttoi luomaan luokatonta ultrapikamuotia verkossa myyviä hirviöitä, jotka algoritmeja hyödyntäen lanseeraavat päivittäin jopa 6000 uutta kertakäyttövaatetta, kirjoittaa MarkkinointiUutisten päätoimittaja Iina Kansonen.
Iina Kansonen
Luovuus
Barona Luova loi Free.fi:n kanssa luovien alojen freelancereiden yhteisön taklaamaan osaajapulaa
2.6.2022 10:50
Freecreative-startup auttaa yrityksiä löytämään projekteihin markkinoinnin, journalismin ja viestinnän ammattilaisia.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Näihin asioihin suomalaiset aikovat kuluttaa rahaa aiempaa enemmän tänä kesänä
1.6.2022 13:35
Taloudellinen epävarmuus ei ole vienyt kulutusintoa suomalaisilta, kertoo MarkkinointiUutisten ja IROResearchin selvitys.
Toni Rajamäki
Luovuus
Suomessa luotiin Venäjän sotatunnuksen merkityksen muuttava konsepti, jolla annetaan tärkeä opetus luovan yhteistyön mahdollisuuksista
1.6.2022 8:50
United Imaginationsin alulle laittamalla konseptilla halutaan kumota “2000-luvun hakaristi” ja auttaa Ukrainaa innovatiivisin keinoin.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Miten markkinoijien kannattaa varautua käsillä olevaan talouskriisiin? Neljä markkinoinnin ammattilaista kertoo mielipiteensä
31.5.2022 11:45
Osa suomalaisista yrityksistä on jo saanut huomata muutoksia kulutuskäyttäytymisessä.
Toni Rajamäki
Luovuus
Luova työelämä 2030 -hankkeesta selviää, mikä tekijä on luovuuden suurin jarru
25.5.2022 11:55
Vastausten mukaan oivaltavuus on suomalaisten suurin voimavara.
Toni Rajamäki
Brändit
Mainostoimisto SEK teki MM-kisojen pitkäaikaiselle pääyhteistyökumppanille Škodalle tyystin erilaisen lätkäkampanjan
25.5.2022 10:20
Autobrändi nosti kampanjassaan keskiöön kiekkoäidit.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Ukrainaa auttaneille suomalaisille yrityksille ja yhteisöille lanseerattiin yhteinen symboli
24.5.2022 12:25
Hanketta koordinoi Marketing Finland, ja symbolin suunnitteli LM Someco.
Toni Rajamäki
Luovuus
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Ruotsalainen mainostoimistoketju loi virtuaalivaikuttajan, jolla on Downin syndrooma
23.5.2022 13:40
Forsman & Bodenfors loi historiallisen virtuaalivaikuttajan. The One Show’ssa huomion varasti työ, jossa tunnetuista aseiden kannattajista tuli aseväkivallan vastaisen kampanjan päähahmoja.
Toni Rajamäki
Mainonta
🔍 Patagonialle kyytiä, Valiolle kiitosta – näille brändeille tuore Viherpesuopas ja sen tekijät jakavat kritiikkiä ja tunnustusta
25.5.2022 7:00
Iso osa yritysten vastuullisuusviestinnästä on hyvesignalointia, liioittelua tai viherpesua, sanovat Antti Isokangas ja Jani Niipola. He kehottavat yrityksiä vuoropuheluun aktivistien kanssa.
Iina Kansonen
Kolumni
Markkinointi tarvitsee oman “jarisarasvuonsa”
23.5.2022 8:40
Väitän, että me toimistot olemme edelleen liian ujoja tai osaamattomia ottamaan kantaa asiakkaan markkinointiin ja viestintään liiketoiminnan tuloksellisuuteen vaikuttavana kokonaisuutena, kirjoittaa Arttu Käyhkö.
Arttu Käyhkö
Brändit
“Olemme harmissamme siitä, että mainontaamme pidetään viherpesuna” – Fortum kommentoi Vuoden huiputus -kilpailua
19.5.2022 10:05
Fortum “voitti” Greenpeacen myöntämän kilpailun, jossa valittiin kuluneen vuoden törkein tai harhaanjohtavin fossiilimainos.
Toni Rajamäki
Kolumni
Make Love, Not Special Military Operation
18.5.2022 10:55
Kuluttajan huomion kaappaamiseen on pyritty vuosien varrella vaihtuvin konstein. Markkinointiviestintä ja siten myös sloganit ovat aina heijastelleet omaa aikakauttaan, kirjoittaa Anssi Järvinen.
Anssi Järvinen
Toimistot
🔍 Huippunimien perustama United Imaginations aikoo tuoda positiivisen tuulahduksen toimistokenttään
18.5.2022 9:05
Uuden toimiston taustalta löytyvät suomalaisen markkinoinnin tähtikaartiin kuuluvat Jyrki Poutanen, Steve Brown ja Henri Valtere sekä Helsingin Sanomien päätoimittaja Anu Ubaud. Sijoittajina taustalla ovat Robin Bade ja Tom Nickels.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Miksi brändit eivät tavoita Z-sukupolvea tarpeeksi hyvin? Bob the Robotilla työskentelevältä nuorelta lahjakkuudelta Rasmus Kärkkäiseltä löytyy selkeä vastaus
17.5.2022 10:05
Kärkkäisen mukaan nuoret aikuiset on tärkeintä tavoittaa aikaisessa vaiheessa, sillä he ovat tulevaisuuden asiakkaita.
Toni Rajamäki
Kolumni
Panostetaan monopoleihimme, sillä maailma on niitä täynnä TikTokista alken
16.5.2022 7:05
VR, Alko ja Veikkaus voivat olla Suomen kultakaivoksia, jos uskallamme tehdä monopoleistamme globaaleja, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Toimistot
Greenpeace korostaa markkinointitoimistojen roolia ilmastonmuutoksen torjumisessa
10.5.2022 8:40
Greenpeacen aktivistit valtasivat lavan Vuoden huiput -kisassa herätelläkseen markkinoijia.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Inna-Pirjetta Lahti ja Tuomo Meretniemi kirjoittivat kirjan, joka voi avata yrityksille täysin uuden maailman
11.5.2022 8:25
“Kun omasta vastuullisuudesta osaa viestiä ymmärrettävästi, yritys saa siitä kilpailuetua”, sanoo Tuomo Meretniemi.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
EA Sports taklaa jääkiekon yhtä suurta ongelmaa vaikuttajamarkkinoinnin avulla – “Rasismia ja homofobiaa ei enää sallita pukuhuoneessa tai jäällä”
3.5.2022 10:00
Kampanjan keulahahmona on ex-jääkiekkoilija Janne Puhakka, joka tuli kaapista ulos vuonna 2019.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.