UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
B2C-markkinointi
Ilmiöt
Palvelualan ammattilaiset: Asiakkaiden odotukset ovat kasvaneet pandemian jälkeen
9.9.2022 11:45
Alan johtajat sanovat tekevänsä merkittäviä investointeja henkilöstön koulutukseen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Näistä asioista suomalaiskuluttajat säästävät juuri nyt
8.9.2022 11:55
Dagmarin tekemän tutkimuksen mukaan oma taloustilanne mietityttää monia suomalaisia, ja se näkyy ostokäyttäytymisessä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Eurooppalainen kumppanuusmarkkinoinnin jätti rantautui Suomeen
7.9.2022 14:05
Daisycon tekee yhteistyötä muun muassa Superdryn kanssa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Internetmainontaan käytettiin Suomessa viime vuonna yli 600 miljoonaa euroa
7.9.2022 9:50
PwC arvioi kasvun jatkuvan 6,1 prosentin vuosivauhtia. Globaalin keskiarvon uskotaan olevan 9,1 prosenttia.
Toni Rajamäki
Brändit
🔍 Kuluttajat valitsevat Fiskarsin vuosi toisensa jälkeen arvostetuimmaksi brändiksi – yrityksen brändi- ja markkinointijohtaja kertoo, miksi
6.9.2022 9:45
”Meille brändi ei ole asia, joka istuu vain markkinointitiimissä eikä varsinkaan tiedosto, joka silloin tällöin kaivetaan esiin laatikosta”, sanoo Marika Orkamo.
Iina Kansonen
Ilmiöt
S-ryhmän ruoan verkkokauppa on suomalaisten selkeä suosikki, Wolt Market ja Fiksuruoka vahvoilla nuorten keskuudessa
5.9.2022 14:20
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tutkimuksen mukaan 40 prosenttia ruoan verkkokaupasta ostaneista suomalaisista suosii ensisijaisesti S-ryhmän ruoan verkkokauppaa.
Toni Rajamäki
Kolumni
Jos asiantuntija ei kerro mielipidettään, hän ei ansaitse palkkaansa
6.9.2022 7:05
Olen palavereissa mieluiten hiljaa ja kuuntelen, mitä muut puhuvat. Totuus on kuitenkin, että silloin en ansaitse palkkaani, kirjoittaa Mika Hyötyläinen.
Mika Hyötyläinen
Mainonta
Mainokset saattavat näkyä Netflixissä odotettua nopeammin – näin paljon mainostaminen suoratoistopalvelussa maksaa
5.9.2022 10:25
Netflix saattaa tuoda mainokset palveluunsa jo tänä syksynä.
Toni Rajamäki
Kolumni
Digimarkkinoija, pidä pää kylmänä: haastavat ajat eivät ole vielä ohi
2.9.2022 7:05
Huhut Facebookin lähdöstä EU-alueelta, Google Analyticsin laittomuudesta ja evästeettömästä maailmasta ovat saaneet digimarkkinoijat takajaloilleen tänä vuonna. Digimarkkinoijat tarvitsevat nyt malttia ja aikaa perehtyä yksityiskohtiin, kirjoittaa Petri Mertanen.
Petri Mertanen
Kolumni
Markkinoinnissa ei ole parasta osaajaa
31.8.2022 8:00
MarkkinointiUutisten uusi kolumnisti Anna Salo kertoo, millainen joukkue tarvitaan voittavan markkinoinnin tekemiseen.
Anna Salo
Kolumni
Kuluttajaluottamus on alhaisempi kuin koskaan, ja se on uhka sinunkin brändillesi
30.8.2022 9:50
Kuluttajaluottamuksen indeksi on koko 60-vuotisen mittaushistoriansa alhaisin, kertoo taloudellisen yhteistyön ja kehityksen järjestö OECD. Kestääkö sinun brändisi sen, kysyy Nea Barman.
Nea Barman
Kolumni
CMO on kuin peura pitkissä valoissa, ja toimari lyö tallaa pohjaan
29.8.2022 8:00
Merkittävä osa pk-yritysten omistajista ja toimitusjohtajista ei ymmärrä edelleenkään eikä alkuunkaan, kuinka kriittinen kilpailutekijä markkinointiviestintä tänä päivänä on, kirjoittaa Arttu Käyhkö.
Arttu Käyhkö
Toimistot
Superson loisti Leo Burnettin ja Ogilvyn kaltaisten jättien rinnalla kovatasoisessa Effie-kilpailussa – onnistuminen avasi heti uusia ovia
23.8.2022 11:25
Suomalainen spesialistimalliin erikoistunut toimisto sai upean tunnustuksen Singaporessa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Google tekee merkittävän algoritmipäivityksen: verkkosivustoja aletaan arvottaa uudella tavalla
22.8.2022 13:25
Googlen tulevan muutoksen myötä hakukoneoptimointi kokee muutoksia.
Toni Rajamäki
Brändit
Foodora antaa yhdelle asiakkaalleen ikioman Teslan, jonka arvo on yli 50 000 euroa – markkinointijohtaja Michael Ovitz kertoo, miten sähköautokampanja on näkynyt myynnissä
22.8.2022 8:10
Kampanja on yleiskuvaltaan hyvin perinteinen, mutta pääpotti loksauttaa leuat.
Toni Rajamäki
Brändit
Hesburgerin ja Pyhimyksen menestyksekäs brändiyhteistyö saa jatkoa: Bökö tekee paluun
19.8.2022 11:10
Hesburger on saanut loistavia tuloksia räppäri Pyhimyksen kanssa tehdystä kampanjasta.
Toni Rajamäki
Kolumni
Insinöörin päätökset perustuvat yli 95 prosentin varmuudella toimivaan tietoon – ja niin tulisi perustua markkinoijankin päätösten
18.8.2022 12:30
Tiede kertoo yli 95 prosentin varmuudella esimerkiksi sen, miten mainoksen tai nettisivuston saa konvertoimaan paremmin, kirjoittaa MarkkinointiUutisten uusi kolumnisti Markus Kivikangas.
Markus Kivikangas
Digitaalisuus
Suomalaisten verkko-ostaminen jatkoi kasvuaan
18.8.2022 8:45
Verkko-ostamisen suosio on räjähtänyt korona-aikana, eikä kehitykselle näy loppua.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Googlen päätös lykätä kolmannen osapuolen evästeiden poistumista saattoi olla monille mainostajille helpotus
16.8.2022 14:50
Evästeiden piti alun perin poistua jo tänä vuonna, mutta Google on asettanut uudeksi tavoitteekseen vuoden 2024.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
“Yritykset vähentävät brändimainontaa” – Yhdeksän asiantuntijaa kertoo, mikä markkinoinnissa puhuttaa tänä syksynä
16.8.2022 11:30
Maailman epävarma tilanne näkyy markkinointi-investoinneissa, asiantuntijat uskovat.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Näitä asiakaspalvelukanavia suomalaiset haluavat käyttää monimutkaisissa tilanteissa
15.8.2022 11:35
Vaikka yritykset ovat panostaneet vahvasti digitaalisiin kanaviin, haluavat kuluttajat usein palvelua perinteisillä keinoilla.
Toni Rajamäki
Brändit
K-Supermarketin brändiviihdeohjelma oli jättimenestys – jatkoa luvassa syksyllä
15.8.2022 8:00
Kansainvälisesti palkittu Superkauppiaat tavoitti lähes kaksi miljoonaa katsojaa.
Toni Rajamäki
Media
Näiden somekanavien käyttöä suomalaiset ovat lisänneet eniten viimeisen vuoden aikana – TikTok ei mahdu edes kolmen parhaan joukkoon
1.7.2022 9:35
Perinteisempien kanavien parissa on vietetty yhä enemmän aikaa, kertoo MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tekemä tutkimus.
Toni Rajamäki
Kolumni
Kolme luovan markkinoinnin Cannes-työtä, jotka ovat jääneet liian vähälle huomiolle
29.6.2022 9:15
Cannes Lions on saavutettavissa myös epätodennäköisimmille markkinointitöille, ja joskus menestyksen avain on oivaltava liiketoimintainnovaatio, kirjoittaa Santtu Kottila.
Toni Rajamäki
Mainonta
Ryan Reynolds Cannesissa: Mainosten pitäisi olla hauskoja näinä ennennäkemättöminä aikoina
28.6.2022 14:10
Hollywood-tähti oli yksi Cannes Lionsin odotetuimmista puhujista.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.