UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
B2C-markkinointi
Mainonta
Suomen kärki-Citymarketin kauppias haluaa korjata piispanmunkkien nimeä koskevan epäkohdan: ”Tarvitsisimme aluksi noin 15 lavallista piispiksiä”
16.9.2024 9:45
Hannu Aaltonen julkaisi sivun kokoisen avoimen kirjeen Fazerille.
Mikko Perttunen
Media
Aikakausmedia jakaa 30 000 euroa tutkimusapurahaa esimerkiksi mainontaa tai journalismia hyödyttäviin tutkimuksiin
16.9.2024 8:55
Apurahaa voi hakea kuka tahansa, kunhan sen tuloksista on hyötyä myös muille.
Mikko Perttunen
Luovuus
🔍 Ultra Bran ihastuttanut ja ärsyttänyt paluukampanja syntyi ilman luovaa toimistoa – näin tapahtumajärjestäjä kommentoi mahdollisia lisäkeikkoja
13.9.2024 7:40
Valtavan mediahuomion saaneen kampanjan suunnittelivat Ultra Bra ja Live Nation. ”Ihmiset rakastavat mysteerejä ja oivaltamisen riemua”, suunnittelusta päävastuussa ollut Jaana Kapanen sanoo.
Iina Kansonen
Toimistot
Ruotsalainen podcast-alustapalvelu Podspace avaa toimiston Suomeen – kolme entistä Spotifylaista yhtiön leipiin
12.9.2024 11:29
Aluksi Suomessa toimii ainoastaan uusi maajohtaja, mutta yhtiö odottaa kasvua lähitulevaisuudessa.
Mikko Perttunen
Brändit
Meira lanseerasi suomalaiskaupungeille omistetut kahvipakkaukset – miksi Pariisi, kun meillä on Pori?
10.9.2024 11:30
Ensivaiheessa suomalaiskaupungeista ovat esillä muun muassa Kouvola, Kerava ja Forssa.
Mikko Perttunen
Brändit
Valitseeko suomalainen kaupassa vanhan tutun brändin vai kokeileeko uutta? Tuore tutkimus tarjoaa kiinnostavaa tietoa siitä, millaisiin kuluttajiin mainostajien kannattaisi ehkä panostaa
6.9.2024 11:38
Vaihteluhalukkuus korostuu erityisesti mielihyvätuotteissa.
Mikko Perttunen
Mainonta
Taloyhtiön tiedotetta imitoivasta mainoksesta huomautus – The other danish guylle ja Pikkujätille vapauttavat lausunnot
3.9.2024 11:10
Mainonnan eettinen neuvosto jakoi huomautuksia hyvän tavan vastaisesta mainonnasta.
Mikko Perttunen
Kolumni
Jos joku valittaa sinun markkinoivan somessa liikaa, kymmenkertaista aktiivisuutesi - tästä syystä se kannattaa
6.9.2024 7:05
Vaikka joku kokee näkevänsä postauksiasi somessa jatkuvasti, suurin osa ei ole nähnyt niitä koskaan. Algoritmin aiheuttama harha saa monet vähentämään omaa aktiivisuuttaan somessa – turhaan. Arvoa tuottavaa sisältöä ei ole koskaan liikaa, kirjoittaa Jan Porema.
Jan Porema
Ilmiöt
🔍 Kauppaketjut jarruttavat ruoan kestävyysmurrosta vegaanituotteiden hinnoittelulla, väittää uutuuskirja – näin S-ryhmä ja Kesko vastaavat
4.9.2024 7:55
Kaupan voittomarginaali on lihatuotteissa tavallisesti viitisen prosenttia, kun kasviproteiineissa se voi olla jopa 50 prosenttia, uutuuskirjassa kerrotaan. Suuret suomalaiset kaupparyhmät kieltävät väitteen.
Toimitus
Luovuus
🔍 10 vuoden päästä sosiaalinen media on tärkein media, sanoo TBWA\Helsingin nuori luova Taneli Lahtinen
2.9.2024 12:10
Lahtisen mukaan läpinäkyvä ja rehellinen somesisältö toimii parhaiten, mutta sen tekeminen vaatii suuria muutoksia toimistojen perinteiseen toimintamalliin.
Iina Kansonen
Kolumni
UGC-markkinoinnin piti tarjota autenttisuutta mutta saimmekin vain somevaikuttajia apinoivaa sisältöä
2.9.2024 7:05
Jos ihmiset ovat jo kyllästyneet vaikuttajien kaupallisten yhteistöiden seuraamiseen, herää kysymys, kuinka kauan jaksamme seurata tuntemattomien tavisten tekemää lähes identtistä sisältöä, kysyy Jenni Janakka.
Jenni Janakka
Mainonta
74100 – Lupa somettaa: Iisalmi soluttaa agentteja Suomen opiskelijakaupunkeihin
29.8.2024 13:34
Nuoret vaikuttajat tuovat esille Iisalmea ja sen yrityksiä omilla asuinpaikkakunnillaan.
Mikko Perttunen
Media
”Media-alalla elää sitkeä käsitys siitä, että journalismi tarvitsee mainoksia hengissä selviytyäkseen” – Uusi Juttu pyrkii aloittamaan julkaisutoiminnan tammikuussa
28.8.2024 11:40
Startup-yrityksen tavoitteena on löytää joukkorahoituksella 5 000 ennakkotilaajaa.
Mikko Perttunen
Brändit
Visit Finlandin johtaja: ”Tarvitsemme vahvaa ja johdonmukaista markkinointia, jotta voimme kilpailla muiden Pohjoismaiden kanssa”
28.8.2024 9:11
Suomen matkailu on palautunut huonosti muihin Pohjoismaihin nähden.
Mikko Perttunen
Mainonta
HSL poisti rasistiseksi koetun mainoksen – mallit pettyivät
27.8.2024 12:12
Ibrahim Manza ja Abdirahman Keinaan eivät pitäneet siitä, että vähemmistöihin kuulumattomat ottavat itselleen oikeuden puhua heidän puolestaan.
Mikko Perttunen
Myynti
Kuluttajaliitto: Hybridisähkösopimusten markkinointi koetaan harhaanjohtavaksi ja hankalaksi ymmärtää – sopimukset asiakkaille usein pettymys
27.8.2024 11:21
Lähes joka viides kyselyyn vastanneista kokee tulleensa huijatuksi.
Mikko Perttunen
Mainonta
Liigajoukkueen pelipaitojen keskeisin mainospaikka hyväntekeväisyyteen
2.9.2024 10:36
”Halusimme oman pelaamisemme lisäksi tehdä jotain merkityksellisempää.”
Mikko Perttunen
Mainonta
Fazer yhteistyöhön maailman vanhimman sisätilojen ATP-tennisturnauksen kanssa
23.8.2024 9:53
Tukholmassa järjestettävä tennisturnaus pelattiin ensimmäisen kerran jo vuonna 1969.
Mikko Perttunen
Media
Disney Plus tuo edullisemman, mainoksilla tuetun vaihtoehdon Suomeen lokakuussa
23.8.2024 8:18
Mainoksia katsomalla pääsee 40 prosenttia edullisemmin.
Mikko Perttunen
Mainonta
Kolme jättiä vie kohta puolet maailman mainoseuroista – mainostamiseen käytetty rahasumma kasvaa Euroopassa tänä vuonna 5 prosenttia
22.8.2024 14:28
Sosiaalinen media ajoi hakukonemarkkinoinnin ohi ensimmäistä kertaa viime vuonna.
Mikko Perttunen
Media
Mikä on tärkeää? -markkinointipodcast jatkuu syksyllä – mukaan kolme uutta panelistia
20.8.2024 9:43
Kuulijapalautteen perusteella podcast onnistui poimimaan alaan liittyvästä sisältötulvasta olennaisen.
Mikko Perttunen
Toimistot
Wanha Satama Interactive ja Zeroten yhdistyvät: ”Haaste on ihmisten saaminen liikkeelle”
19.8.2024 14:36
Yhdistymisen myötä muodostuu tapahtuma- ja markkinointipalveluja tuottava WS Zeroten.
Mikko Perttunen
Kolumni
Julkkikset syövät Youtuben hittisarjassa tulisia siipiä – taustalla on maitoteollisuuden kampanja, jonka lankaan moni on mennyt
19.8.2024 7:05
Liha- ja maitoteollisuuden käyttämät markkinointitaktiikat muistuttavat pelottavalla tavalla öljy- ja tupakkateollisuudesta tuttuja keinoja. Ne investoivat enemmän mainontaan kuin todellisiin vähähiilisiin ratkaisuihin, kirjoittaa Niklas Kaskeala.
Niklas Kaskeala
Mainonta
Helsingin keskustan digimainospintojen asennukset edellä aikataulua
16.8.2024 12:56
400 aiemmin staattista mainospintaa muuttuu digitaalisiksi.
Mikko Perttunen
Mainonta
Taittuvatko suomalaiset 200 000 kertaa? Samsungin uutuuspuhelin haastaa suomalaiset vastalihaskisaan
16.8.2024 10:31
Linkkuveitsiliikkeitä tehdään Kampissa ja somessa.
Mikko Perttunen
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.