UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Data ja analytiikka
Myynti
Verkkokaupan ja myynnin päättäjille suunnattu kysely: puolet näkee puutteita data-arkkitehtuurissa, laadussa ja datan keräämisessä
25.11.2024 10:16
Myös prosessien ja toimintatapojen kehittäminen on tämän ajan kriittinen haaste.
Mikko Perttunen
Myynti
Verkkokauppa-alustan selvitys: 37 prosenttia digitaalisista B2B-myyntitapahtumista tehdään toimistotuntien ulkopuolella
15.11.2024 13:36
Yritykset tekevät jo isojakin hankintoja verkossa.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Singles’ Day laski hintoja keskimäärin 0,31 prosenttia – alle 30 päivän päässä siintävä Black Friday lienee vaikuttanut tarjousten nihkeyteen
13.11.2024 10:26
Kiinnostus Singles’ Dayta kohtaan oli kuitenkin selvässä kasvussa viime vuoteen nähden.
Mikko Perttunen
Myynti
Verkkokauppa kasvoi vuoden kolmannella neljänneksellä maltillisesti – mobiilitilaukset jäävät kesken useammin kuin tietokoneella tehdyt tilaukset
6.11.2024 9:58
Pohjoismaissa verkkokauppojen tietokoneliikenne on kasvanut ja mobiililiikenne vähentynyt, toisin kuin globaalisti.
Mikko Perttunen
Kolumni
Tässä varma lääke kaikkiin liiketoiminnan haasteisiin eli kuinka konsultit väittävät tietävän tulevan paremmin kuin tikkaa heittävä apina
10.9.2024 9:35
Suomi rypee taantumassa, ja vaikeassa tilanteessa niin valtiolle kuin yrityksillekin on tarjolla monenlaista varmaa lääkettä. Väitän tietäväni, mikä niistä on oikea, kirjoittaa Leena Komulainen.
Leena Komulainen
Toimistot
Tekoälyllä kiinni vaikeasti hyödynnettävään asiakasdataan – tutkimus- ja konsultointiyritys Nsight ostaa tekoäly-yritys Iloomin
21.8.2024 12:16
Iloomin tekoälysovellus mahdollistaa yhtiön mukaan eri kanavista saatavan avoimen palautteen hyödyntämisen aivan uudella tavalla.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Suomen historiallisen heikkoa olympiamenestystä on puitu nyt päiväkausia – Toinen PHD analysoi, mistä lajeista mitaleita kannattaisi tulevaisuudessa hakea
14.8.2024 8:25
Jos keskeisimpänä tavoitteena on saada kiiltävää kaulaan, tulee välttää panostuksia ison rahan ammattilaislajeihin.
Mikko Perttunen
Mainonta
Duunitorin ulkomainosten paikallinen työpaikkadata koettiin mielekkääksi – seuraava kampanja saattelee takaisin töihin valtakunnallisemmin
13.8.2024 8:55
Joka toinen kyselyyn vastannut arvioi mielikuvansa Duunitorista parantuneen mainonnan myötä.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Suomalaisilla usein vaikeuksia pitää kirjaa ”osta nyt, maksa myöhemmin” -hankinnoistaan – ongelmat korostuvat nuorilla
12.8.2024 8:50
”Kuluja kasautuu helposti huomaamatta yli oman talouden kestokyvyn, jos tehdään useita hankintoja, joiden maksua lykätään.”
Mikko Perttunen
Columbia Road rekrysi "datakuiskaaja" Juha Saarisen – tavoitteena haastaa verkkokaupan jättiläiset
18.6.2024 9:05
Saarinen siirtyy konsulttitalo Columbia Roadille BHG Finlandilta, jossa hän toimi tittelillä Chief Digital Officer.
Iina Kansonen
Ilmiöt
Seksivälineet nousivat Foodoran toiseksi suosituimmaksi kotiinkuljetetuksi tuotteeksi, kun elintarvikkeita ei lasketa
21.5.2024 13:10
Noin 24 prosenttia seksivälinetilauksista sisältää myös suklaata.
Mitra Vasara
Brändit
Helsinki houkuttelee kansainvälisiä matkailijoita eurooppalaisia kilpailijakaupunkeja huonommin – syynä vähäisempi markkinointi?
6.5.2024 9:49
Tuoreen selvityksen mukaan Helsinki on pudonnut kilpailijakaupunkien kyydistä erityisesti pandemian jälkeen.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Vain 35 prosenttia suomalaisista kokee, että yritykset kantavat vastuunsa kestävästä kehityksestä
2.5.2024 8:45
”Yritysten tulisi nähdä tämä mahdollisuutena ottaa johtava asema vastuullisuuskysymyksissä.”
Mitra Vasara
Ilmiöt
Yrittäjägallup: Nato-jäsenyys eniten pk-yritysten investointihaluja lisäävä tekijä
30.4.2024 13:10
Kyselyyn vastanneista 35 prosenttia katsoo jäsenyyden vaikuttavan positiivisesti yrityksen investointihalukkuuteen.
Mitra Vasara
Myynti
Kasvu Open: Pk-yritysten suurin osaamisvaje on myynnissä ja markkinoinnissa
30.4.2024 11:44
Työllisyysvaikutuksen näkökulmasta erityisesti kasvuvaiheen yritysten tukeminen luo uusia työpaikkoja Suomeen.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Lähes puolet viestinnän ammattilaisista päivystää vapaa-ajallaan työpaikan somekanavia palkattomasti
29.4.2024 11:20
Viesti ry julkaisi tänään viestinnän ja markkinoinnin alalle uuden vähimmäiskorvaussuosituksen.
Mitra Vasara
Brändit
Suomeen liittyvien nettihakujen määrä kasvaa erityisesti Aasiassa – nämä ovat haetuimpia asioita
23.4.2024 10:07
Eri markkinoilla korostuvat eri hakuteemat.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Peräti 45 prosenttia lapsista ja nuorista haluaa rajoittaa puhelimella viettämäänsä aikaa – myös vanhempien huoli lapsen puhelimen käytöstä kasvanut merkittävästi
22.4.2024 9:56
Vanhempia huolettavat lapsen puhelimen käytössä eniten koukuttavuus, grooming ja tietoturvauhat.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Oma ikä koetaan suurimmaksi työllistymisen esteeksi – erityisesti yli 55-vuotiaiden ikäluokassa
17.4.2024 12:20
”Jos 70-vuotiaat pitää saada työelämään, ei 50-vuotias voi mitenkään olla liian vanha töihin.”
Mitra Vasara
Ilmiöt
Vasta 40 prosenttia suomalaisista työnantajista aloittanut varautumisen EU-direktiivin mukaiseen palkka-avoimuuteen – nämä ovat suurimmat haasteet
17.4.2024 10:35
”Moni ei välttämättä tiedä, että jo palkkahaitari on riittävä merkintätapa työpaikkailmoituksissa.”
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Fonecta avaa yritysdatansa ilmaiseksi – hyötyä esimerkiksi markkinointipanostusten pohdinnassa
16.4.2024 12:02
Tulevaisuudessa yhtiö aikoo tuoda esille tietoa eri toimialojen hakukäyttäytymisestä.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Suomi 15. sijalla työelämän tasapainon kansainvälisessä vertailussa – sairausajan palkka ja tasa-arvokysymykset laskevat sijoitusta
2.4.2024 11:15
Suomen vahvuuksia vuosiloman määrä ja yleinen onnellisuus.
Mitra Vasara
Brändit
Kuopiolaiset mukaan kaukolämpöyhtiönsä markkinointityöhön
20.3.2024 9:10
”Kuka olisikaan parempi kertomaan odotuksistaan kuin asiakas itse.”
Mitra Vasara
Ilmiöt
Naisten osuus EU- ja ETA-maiden suurimpien pörssiyhtiöiden hallituksissa ja johtoryhmissä kasvaa edelleen – Suomi jäämässä jälkeen
19.3.2024 11:32
”Yhteenlaskettuna naisten osuus hallituksissa ja johtoryhmissä on meillä vajaa 33 prosenttia, kun se vertailun kärkimaissa on jo lähes 40 prosenttia.”
Mitra Vasara
Ilmiöt
Joka kolmas suomalainen haluaisi työskennellä kokonaan etänä – 18 prosenttia työskenteleekin
15.3.2024 8:40
37 prosenttia kokee keskittymisen vaikeaksi toimistotilassa.
Mitra Vasara
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.