UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Sosiaalinen media
Digitaalisuus
Suomalaiset markkinointipäättäjät: Googlen ja Facebookin kaltaiset digitaalisen mainonnan ekosysteemit tarjoavat vähiten läpinäkyvyyttä mainostajille
24.10.2022 13:40
Lähes kolmasosa suomalaisista markkinointipäättäjistä voisi vaihtaa mainonnan teknologia-alustaa tai -kumppania, mikäli läpinäkyvyys ei ole riittävällä tasolla.
Toni Rajamäki
Media
TikTok nousi Yhdysvalloissa jo toiseksi käytetyimmäksi sovellukseksi alle 35-vuotiaiden keskuudessa
24.10.2022 9:05
TikTok ohitti Netflixin ja nousi YouTuben kantaan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Verohallinnon someviestintä kasvoi ilmiöksi, joka toimii hyvänä esimerkkinä myös yksityiselle sektorille – näin ilmiö luotiin
21.10.2022 11:00
Vuonna 2017 verottaja alkoi tehdä someviestintää aiempaa strategisemmin, koska organisaatio halusi siirtyä asiakaslähtöisempään suuntaan.
Toni Rajamäki
Mainonta
Google julkaisi odotetun palvelunsa – ihmiset saavat nyt itse päättää, millaisia mainoksia heille näytetään
20.10.2022 9:40
Käyttäjät voivat muun muassa estää kohdennetun mainonnan My Ad Center -palvelussa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
🔍 Monipuolisen uran markkinoinnin parissa tehnyt Pipsa Aro muuttaa työn perässä Berliiniin: ”Saksassa työntekijäbrändäys on valovuosia Suomea edellä”
19.10.2022 12:10
Muun muassa hyvä palkkaus ja kokemus houkuttelivat Aroa tekemään rohkean urasiirron. ”Työ on vain väline unelmien saavuttamiseksi”, työnhakumentorinakin työskennellyt Aro sanoo.
Iina Kansonen
Kolumni
Oletko yhden ihmisen markkinointiosasto? Noudata näitä neuvoja, niin onnistut työssäsi
14.10.2022 7:05
Suomessa on satapäin yhden hengen markkinointiosastoja. Markkinoinnin yksinäisen suden paikka ei kuitenkaan ole niin surkea kuin toisinaan väitetään, kirjoittaa Antti Sipilä.
Antti Sipilä
Digitaalisuus
Onko metaversumin ympärillä turhaa hypeä vai aitoja mahdollisuuksia? Kolme markkinoinnin ammattilaista kertoo mielipiteensä
13.10.2022 12:10
Metaversumit ovat vielä käyttäjämääriltään pieniä, mutta lukuisat jättibrändit ovat hypänneet trendiin mukaan.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Meta esitteli uuden VR-lasinsa, jonka hintalappu on liki 1800 euroa – Zuckerbergin mukaan Meta Quest Pro "asettaa uuden standardin VR-laseille"
12.10.2022 11:45
Mark Zuckerberg puhui Meta Connect 2022 -tapahtumassa myös metaversumista.
Toni Rajamäki
Kolumni
Ennen mediabudjetit olivat satoja tuhansia euroja, nyt sama tulos saadaan aikaan jopa satasilla
11.10.2022 10:25
Digiajan brändin on opittava uusi tapa ajatella budjetoinnin ja budjetin jakamisen suhteen, kirjoittaa Marika Siniaalto.
Marika Siniaalto
Digitaalisuus
Sitra ja Kansallisgalleria pilotoivat metaversumissa – “On Suomen etu ymmärtää paremmin, mistä web 3.0:ssa ja metaversumissa on kysymys”
4.10.2022 12:30
Sitra ja Kansallisgalleria haluavat hankkeellaan tuoda esiin virtuaalimaailmojen mahdollisuuksia.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Applen toimitusjohtaja Tim Cook on epäileväinen metaversumin suhteen
4.10.2022 10:20
Cook ei usko, että ihmiset haluavat elää koko elämäänsä virtuaalitodellisuudessa.
Toni Rajamäki
Luovuus
🔍 Janni Widerholm, 29, eteni vauhdilla markkinoinnin maailman huipulle Los Angelesiin – kaikki sai alkunsa luennosta Hongkongissa ja nappiin menneestä harjoittelupaikan valinnasta
4.10.2022 9:20
Widerholm työskentelee nykyään TBWA:n maineikkaassa Chiat\Day-toimistossa, jossa hän yleni loppukesästä luovan johtajan ruutuun.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Nämä olivat MarkkinointiUutisten luetuimmat jutut syyskuussa
3.10.2022 11:55
Syyskuussa lukijoita kiinnosti muun muassa Santtu Kottilan kolumni markkinoinnin alan kylmäävästä tragediasta ja markkinointiteknologiayhtiö Boksin brändiuudistus, joka herätti ihmettelyä vaikuttajamarkkinointitoimisto OCMG:ssa.
Toni Rajamäki
Media
Somemainontaan laitetaan kohta jo 300 miljardia dollaria vuodessa
22.9.2022 10:05
Yritysten sosiaalisen median budjetit ovat kasvaneet vuosittain suurin askelin, ja kehitys näyttää yhä jatkuvan.
Toni Rajamäki
Media
YouTuben kumppaniohjelmaan tulee iso uudistus, joka muuttaa Shorts-videopalvelun sisällöntekijöiden ansaintalogiikkaa
21.9.2022 11:20
YouTuben lyhytvideot keräävät jo yli 30 miljardia katselua päivässä.
Toni Rajamäki
Media
Jodel tunnetaan markkinoinnin mysteerinä, johon vain harva brändi on lähtenyt mukaan – asiantuntija kertoo, mihin kanava soveltuu erinomaisesti
19.9.2022 11:35
Karoliina Kuparin mukaan tärkeää on, että mainostaja haluaa aidosti olla Jodelissa.
Toni Rajamäki
Luovuus
Honor laittoi tekoälyn tutkimaan suomalaisten vaikuttajien someprofiileja – lopputulemana syntyi personoidut taidekuoret puhelimiin
15.9.2022 12:15
Teknologiabrändi sanoo puhelimen kuvastavan käyttäjäänsä ja päätti siksi tehdä jotain, jota ei ole ennen nähty.
Toni Rajamäki
Brändit
Vuokkoset-brändi mahdollisti maailman ensimmäisen nuorten TikTok-sarjan tekemisen
14.9.2022 12:15
Lukio-nimisen sarjan takana ovat Kallion ilmaisutaidon lukiolaiset.
Toni Rajamäki
Luovuus
🔍 Viljami Pelli, 22, peräänkuuluttaa ymmärrystä nuorille markkinoinnin kuluttajille ja tekijöille: ”Nuoret haluavat nähdä aitoutta ja sanovat liian herkästi kyllä kaikkeen”
15.9.2022 7:05
Graafikkona työskentelevä Pelli toivoo, että toimistoissa tehtäisiin töitä merkityksellisyys eikä palkinnot edellä.
Iina Kansonen
Brändit
Vaikuttajamarkkinointitoimisto OCMG:ssa ihmetellään markkinointiteknologiayhtiö Boksin uutta brändi-ilmettä, josta löytyi tuttuja piirteitä – näin Boksista vastataan
12.9.2022 14:00
Boksin Head of Marketingin Taru Hakkaraisen mukaan OCMG:tä ei nähdä yrityksen kilpailijana.
Toni Rajamäki
Media
Yhdysvalloissa vain joka kolmannes teini-ikäinen käyttää Facebookia – nämä ovat suosituimmat kanavat nuorten keskuudessa
9.9.2022 12:30
Videopalvelut jyräävät nuorten keskuudessa. Facebook on vasta viidenneksi suosituin somekanava.
Toni Rajamäki
Brändit
🔍 Sinituote lanseerasi täysin uudenlaisen tuotteen, jota kuluttajatkin innostuivat markkinoimaan: ”Syy tuotteen kehittämiseen oli puhtaasti ekologinen”
12.9.2022 7:00
Sinituotteella on laskettu, että uuden puhdistusainetabletin ansiosta pesuainekuljetusten hiilijalanjälki pienenee 98,7 prosenttia ja kertakäyttöisiä suihkepulloja ei tarvita enää laisinkaan.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Internetmainontaan käytettiin Suomessa viime vuonna yli 600 miljoonaa euroa
7.9.2022 9:50
PwC arvioi kasvun jatkuvan 6,1 prosentin vuosivauhtia. Globaalin keskiarvon uskotaan olevan 9,1 prosenttia.
Toni Rajamäki
Media
TikTok voitti somekanavien välisen kilpailun Cannes Lionsissa
31.8.2022 11:35
Cannes Lions 2022 -kisan voittajista 87 prosenttia hyödynsi sosiaalista mediaa keskeisenä osana kampanjaansa.
Toni Rajamäki
Kolumni
Kuluttajaluottamus on alhaisempi kuin koskaan, ja se on uhka sinunkin brändillesi
30.8.2022 9:50
Kuluttajaluottamuksen indeksi on koko 60-vuotisen mittaushistoriansa alhaisin, kertoo taloudellisen yhteistyön ja kehityksen järjestö OECD. Kestääkö sinun brändisi sen, kysyy Nea Barman.
Nea Barman
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.